TV zápisník – Železný a CME stále nie sú kamaráti

radiotv221Významnou pamätnou udalosťou minulého týždňa bola posledná rozlúčka s ministrom kultúry Pavlom Dostálom, ktorý pred týždňom opustil tento svet. Česká televize oznámila, že od budúceho roka zruší televíznych hlásateľov a ich vstupy nahradí inými upútavkami. Vladimír Železný poprel, že by sa so spoločnosťou CME dohodol na urovnaní sporov okolo Novy. Naopak, môžeme sa tešiť na jeho ďalšie účinkovanie v českej politike, nakoľko sa chystá kandidovať do českého parlamentu. Slovenská televízia JOJ tvrdí, že povodne v Rumunsku sú mediálnym trikom.
Verejnosť sa rozlúčila s Pavlom Dostálom

Historická budova pražského Národního divadla patrila vo štvrtok poslednej rozlúčke so zosnulým ministrom kultúry Pavlom Dostálom, ktorý zomrel po ťažkej chorobe. Priamy prenos z rozkúčky vysielala Česká televize. Rakva s pozostatkami bola popoludní vystavená v Prahe, v piatok prebehol pohreb Pavla Dostála v rodnom Olomouci. V oboch mestách boli počas minulého týždňa vystavené aj kondolenčné archy. Hneď po ich sprístupnení vzdali tejto osobnosti úctu stovky ľudí.

Pavlovi Dostálovi sa počas pôsobenia vo funkcii ministra podarilo presadiť viacero pozitívnych vecí. Dlhodobý cieľ zlepšenia podmienok pre verejnoprávne média mu však nevyšiel. Poslanci dolnej komory parlamentu síce schválili navýšenie koncesionárskych poplatkov pre Českou televizi i Český rozhlas, súčasne ale odobrali ČT takmer všetky prijmy z reklamy. Dostál tento zámer v posledných týždňoch ostro kritizoval. Aspoň malou útechou môže byť, že senátori zákon nemusia podporiť. Príslušný senátny výbor ho neodporúča schváliť, čím by sa výrazne skomplikovalo prijatie zákona.

ČT oznámila, že zruší hlásateľov

Česká televize sa rozhodla ísť po vzore väčšiny staníc vo svete, a v priebehu budúceho roka definitívne zruší televíznych hlásateľov, ktorí uvádzali predslov k reláciam. Je to trošku škoda, pretože jedna z posledných tradícii verejnoprávnej televízie tak zapadne prachom. Na českých komerčných staniciach sa hlásatelia nikdy neobjavovali, a na Slovensku sa podobnou cestou vydali na krátky čas len súkromné televízie VTV a Luna.

Slovenská verejnoprávna televízia zrušila hlásateľov pred dvomi rokmi, krátko po nástupe súčasného riaditeľa Richarda Rybníčka. Hlásatelia väčšinou pracovali na plný úväzok, a ich odchod mohol byť významnou úsporou v čase finančnej krízy STV. Nie je však jasné, prečo by mali tieto tváre vystupovať naživo… veď niekoľko vstupov sa dá predtočiť a náklady na ich výrobu nemusia byť vysoké.

Železný do parlamentu… a čo tak na hrad?

Najznámejšia postavička českej televíznej scény, europoslanec Vladimír Železný, si brúsi zuby aj na český parlament. Je to zvláštna cesta – vďaka postu riaditeľa Novy získal popularitu, ktorou presvedčil ľudí na Znojemsku, aby ho poslali do Senátu. Následne sme sa mohli zasmiať nad jeho kampaňou do Europarlamentu, s ktorou mu pomáhala novahviezda Jana Bobošíková. Televízne spoty k volebnej kampani pripomínali kultové sobotňajšie kázanie vo Volejte řediteli – a na voličov to zabralo. Tešme sa na kampaň do Poslanecké sněmovny, to bude určite veľká zábava! Už aby bola aj priama voľba prezidenta!

Zaujímavú podívanú môže priniesť aj riešenie Železného sporov. Magazín TÝDEN v poslednom vydaní informoval, že americká spoločnosť CME sa pravdepodobne dohodla s exriaditeľom Novy na urovnaní doterajších sporov. Vladimír Železný sa mal údajne vzdať nárokov na 60%-ný podieľ v licencovanej firme CET 21 výmenou za vrátenie blokovaného majetku a finančné vyrovnanie. Tieto informácie však Železný poprel a vyhlásil, že by so CME nerokoval. Podobné informácie vraj poškodzujú jeho česť a podnikateľské aktivity… naznačil, že sa možno bude brániť právnou cestou.

Aj to sa stalo…

  • Štátny zástupca zrušil trestné stíhanie riaditeľa TV ÓČKO. Jiří Balvín bol obvinený z trestného činu porušovania povinnosti pri správe cudzieho majetku. Obvinenie súvisí s nákupom prenosového vozu a následnou finančnou transakciou medzi Českou televizí a súkromnou spoločnosťou ČNTS. Balvín vtedy stál na čele ČT, ktorej údajne spôsobil škodu vo výške 2.5 milióna korún.
  • TV JOJ tvrdí, že záplavy v Rumunsku sú zveličené. Redaktori tejto stanice navštívili postihnuté oblasti a tvrdia že veľkosť katastrofy bola značne „nafúknutá“ tamojšími inštitúciami. Podľa oficiálneho vyjadrenia TV Joj je manipulácia zahraničnej verejnosti obrovská.
  • Autor článku:

    Napsat komentář

    Pro přidání komentáře musíte .
    Štítky:,