Sledovanost televizních pořadů o Vánocích trhá celoroční rekordy

České Vánoce jsou neodmyslitelně spojeny s pohádkami v televizi. Loni se dokonce tři nové pohádky probojovaly mezi dvacítku nejsledovanějších pořadů za celý rok. Ve své analýze pro média na to upozornila distribuční společnost AXOCOM.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Tři nové pohádky se loni probojovaly do TOP 20 za celý rok

Sledovanost televizních pořadů o Vánocích trhá celoroční rekordy, nejúspěšnější jsou tradičně pohádky. V posledních letech v žebříčcích sledovanosti bodují hlavně ty nové, nejoblíbenější pohádkou ale mezi Čechy zůstává film S čerty nejsou žerty z roku 1984.

Loni se dokonce tři nové pohádky probojovaly mezi dvacítku nejsledovanějších pořadů za celý rok a porazily i zápas Česko-Finsko na mistrovství světa v ledním hokeji. Štědrovečerní pohádky Korunní princ a Tři bratři přilákaly k obrazovkám 2 miliony diváků, úspěšnější byl za celý loňský rok jen seriál Policie Modrava. Češi se svou láskou k pohádkám liší od jiných zemí, kde u televizních diváků o Vánocích vítězí spíše rodinné filmy nebo seriály. Ve Velké Británii například loni nejvíce diváků sledovalo nové díly seriálů Downton Abbey a Sherlock.

Nejvyšších podílů na sledovanosti o Vánocích dosahuje Česká televize, a to díky novým pohádkám z vlastní produkce, které letos chystá hned čtyři. Vysokou sledovanost mají ale i starší pohádky, které se vysílají na ostatních kanálech.

Vzhledem k tomu, že lidé o Vánocích tráví volné dny nejčastěji doma, stoupá sledovanost i menším tematickým televizním kanálům. Diváci rádi přepínají mezi programy, o Vánocích navíc mají čas na sledování pořadů, které je zajímají, ale přes rok ne ně čas nemají. Může se stát, že divák o svátcích objeví nový tematický televizní kanál, který se pak stane jeho oblíbeným po celý následující rok,“ říká Erika Luzsicza z distribuční společnosti AXOCOM.

Divák má díky mobilním zařízením větší možnost výběru

Televizní vysílání v posledních dvou letech přináší divákům i výrazně větší možnost výběru sledovaných pořadů v rámci jedné domácnosti. Kromě hlavního televizního přijímače a případně dalších přijímačů mají diváci možnost konzumovat audiovizuální obsah vysílaný v televizi i na mobilních zařízeních. Vánoční čas se tak ale paradoxně může stát časem, kdy se každý zavírá ve svém pokoji.

Televizní vysílání je dnes možné sledovat na tabletu i na mobilu, což je lákavé i pro mladší generaci. Ať už členové rodiny sledují vysílání sami nebo spolu, toto období je i z hlediska zadavatelů reklamy rozhodně velice zajímavé, protože zvýšenou sledovaností pak tím efektivněji zacílí na jednotlivé segmenty celé domácnosti,“ dodává Erika Luzsicza.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .