Late night show s Leošem Marešem je dobrý nápad, rozhodne ale provedení

Vedení televize Mňam TV se pouští do zajímavého a velice ambiciózního programového konceptu. Projekt denní late night talkshow po vzoru amerických komiků si určitě může najít své věrné diváky. Klíčové bude výsledné provedení.

Nové osobnosti Mňam TV - Iva Pazderková a Leoš Mareš, foto: Mňam TV

Nové osobnosti Mňam TV – Iva Pazderková a Leoš Mareš, foto: Mňam TV

Konečně autorský pořad pro hvězdu

Jedinou postavou tohoto žánru je u nás prozatím Jan Kraus, i ten se však k projektu noční talkshow dostal v podstatě náhodou. Podstatný rozdíl mezi Marešem a Krausem ale bude v počtu jednotlivých dílů. Zatímco Jan Kraus vystupuje na obrazovce televize Prima jednou týdně, Leoš Mareš si přijde rovnou na pět večerů.

Televizní hvězda Leoše Mareše v posledních letech příliš nezářila. Leoš Mareš byl sice ústřední nebo přidruženou postavou v několika formátech, ale diváci si dlouhodobě nespojují s žádnou televizí ani konkrétním pořadem. Zde má ale možnost se zapsat do televizní historie jako první úspěšný moderátor noční talkshow s denní periodicitou. Samozřejmě, pokud celý projekt dopadne dobře a vedení televize Mňam bude mít důvod v něm dlouhodobě pokračovat.

Leoš Mareš změnil své letní plány

Ve srovnání s Show Jana Krause bude nová Late night Show s Leošem Marešem podstatně náročnější i vzhledem k tomu, že by měla glosovat aktuální události dne – přesně podle amerického vzoru. Až na výjimky by se měla točit skutečně denně a naplno se do ní vloží i její hlavní protagonista. Leoš Mareš kvůli svému novému angažmá dokonce výrazně pozměnil své osobní plány na léto a soustředí se na přípravu a vyladění výsledného produktu, který by se měl na obrazovce objevit na začátku září.

Jimmy Fallon, současná největší hvězda americké late night scény

Jimmy Fallon, současná největší hvězda americké late night scény

V Americe se podobné formáty točí za miliony, u nás to budou statisíce

Výsledný formát ale bude stát především na talentu a kvalitě scénáristů. Není tajemstvím, že vědomosti a vtipy hlavního protagonisty jsou dílem sehraného týmu lidí na konečném úspěchu podobného formátu se podílejí desítky lidí. Průměrné náklady na výrobu jednoho dílu late night show v USA se pohybují na úrovni 300 tisíc dolarů.

Konkrétní produkční náklady nejsledovanější Tonight Show s Jimmy Fallonem činí 1,7 milionu dolarů týdně, tedy 340 tisíc dolarů na jeden díl. K tomu je ještě potřeba přičíst plat hlavního hrdiny, jenž přesahuje 10 milionů dolarů ročně, a vychází na 50 tisíc dolarů na jeden díl. Pro srovnání, Fallonův předchůdce legendární Jay Leno bral v letech 2010-2013 přes 25 milionů dolarů ročně. V posledním roce – aby si udržel svou židli – byl ochoten jít s platem dolů na 15 milionů dolarů. Televize NBC ale díky jeho odchodu ušetřila mnohem víc. Přesunem produkce z kalifornského Burbanku do New Yorku získala i značné daňové úlevy.

Leoš Mareš může překonat Jana Krause

Podobná late night show v českém provedení bude mít pochopitelně mnohem, mnohem, MNOHEM nižší rozpočet. Důležité ale je, aby to na konečném výsledku nebylo poznat. I na jiných importovaných formátech je vidět, že nižší cena nemusí být na úkor kvality.

O úspěchu nakonec rozhodne provedení. Leoš Mareš je zcela jistě správným typem osobnosti pro podobný pořad a může dokonce překonat i laťku nastavenou Janem Krausem. Na cestě k úspěchu však bude potřebovat nejen kvalitu a vtip ale i dostatek času, aby přitáhl publikum. Vedení Mňam TV nicméně počítá s dlouhodobou spoluprací a dle neformálních vyjádření lze očekávat, že nová show dostane minimálně jeden rok na „aklimatizaci“.

Jay Leno byl sledovanější než David Letterman a je zaslouženě legendou americké late night scény. Poslední díl své Tonight Show odvysílal v roce 2013.

Jay Leno byl sledovanější než David Letterman a je zaslouženě legendou americké late night scény. Poslední díl své Tonight Show odvysílal v roce 2014.

Sledovanost s hendikepem

Tím se dostáváme i k poslednímu bodu, jenž předurčuje případný úspěch tohoto typu pořadu. Mladá ambiciózní televize Mňam přichází se zajímavým programem a určitě si získá své publikum. Její penetrace v domácnostech se však pohybuje pouze na jedné čtvrtině jejího pokrytí. Znamená to, že pouze každý čtvrtý divák má na svém set top boxu naladěnou pozici Mňam TV – a to pochopitelně ještě nemusí znamenat, že ji skutečně sleduje.

Hlavním cílem vedení televize po spuštění nových formátů bude tedy edukace diváků, aby si novou televizi i skutečně naladili a uložili do svých přijímačů. Jen tak může Mňam TV eliminovat svůj hendikep v oblasti terestrického příjmu. A až poté bude možné skutečně vyhodnocovat případný úspěch jednotlivých pořadů.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .