Poslechovost Fajn rádií je uspokojivá, někde ale musíme přidat

2. ČÁST ROZHOVORU – VIDEO A FOTO UVNITŘ. Ve druhé části rozhovoru s programovým ředitelem Fajn rádií Martinem Maďarkou jsme se bavili o celkové situaci na trhu, o pozici Fajn rádií v průzkumu poslechovosti, načrtli jsme blížící promo akce v regionech a nejbližší plány rozšiřování pokrytí na nových dokrývačích.

TIP: První část rozhovoru – Posluchači vnímají, že jsme s nimi v regionu – si můžete přečíst zde.

Poslechovost a pozice na trhu

RadioTV: Prejdime teraz na vývoj počúvanosti a pozíciu Fajn rádií na trhu. Tie sa skladajú z piatich zložiek, je to päť spoločností, ktoré produkujú program v jednotlivých regiónoch. Ako ste spokojní s pozíciou na trhu, ktoré regióny vám prinášajú najvačšiu radosť a kde cítite, že by ste potrebovali zlepšenie?

M. Maďarka: „Já jsem spokojený rámcově, jinými slovy nebudu úplně spokojený nikdy, i když jednotlivá Fajn rádia budou jedničkami na trhu. V tuto chvíli považuji situaci Fajn rádií za stabilizovanou. Samozřejmě některá Fajn rádia nám dělají radost větší, některá menší, to nezastírám. Ale pro mne je důležitá jiná věc, a to jsou výsledky za druhé pololetí letošního roku, na které si musíme počkat, jestliže se nepletu, tak do února příštího roku, a ty osobně budu považovat za relevantní jednak pro moji práci vzhledem k tomu, kdy jsem byl do funkce jmenován, a jednak pro to, že tam je nějaká logická časová posloupnost, v reakci na krok, který jsme udělali, a to že program Fajn rádií vysíláme ze dvou produkčních center. Mou osobní, doufám, že mission possible, je nárůst dosahující 20% nárůstu posluchačů.“

RadioTV: Čiže v podstate čísla, na ktoré sa pozeráme teraz sú ešte z obdobia, kedy Fajn rádia vysielali 5 autonómnych programov, a tým pádom ten „dream team“, o ktorom ste hovorili ešte nebol v takom silnom zložení ako je dnes. Každopádne, keď sa vaše výsledky zrátajú, tak vaša pozícia je veľmi dobrá, no napriek tomu sú regióny, v ktorých máte slabšie miesta. Spomínali ste, že ste spokojný s celkovými číslami, ale je možné z vášho pohľadu každý ten región ešte rozvinúť?

M. Maďarka: „Vzhledem k tomu, že se snažíme o zachování regionálního akcentu, tak samozřejmě je pro nás důležitá pozice na regionálních trzích, což ale neznamená, že by nás pozice na nacionálním trhu nezajímala. Obojí je důležité, sám jste to zmínil. Stabilitu v poslechovosti potvrzují i poslední výstupy z Radioprojektu, kde jednotlivé stanice rodiny Fajn rádií zaznamenaly dílčí nárůsty i poklesy s tím, že celkově podíl Fajn rádií na trhu mírně vzrostl. Důvodem k malé radosti je aktuální vývoj poslechovosti Fajn radia v Praze a Středních Čechách. Jak jsem ale již zmínil, podstatnější pro nás budou s ohledem na změny, které proběhly, čísla uveřejněná začátkem příštího roku.“

Promo akce Fajn rádií

RadioTV: Každé rádio sa snaží určitým sposobom zaujať svojich poslucháčov, a to nielen on-air aktivitami ale aj aktivitami mimo éteru, aby určitým sposobom zachovalo súdržnosť so značkou rádia. Je pochopiteľné, že prieskum počúvanosti do veľkej miery odráža aj znalosť značky konkrétneho rádia, čiže jej budovanie je veľmi doležité. Aké akcie máte pripravené, ktorými podporujete vaše off-air promo?

M. Maďarka: „Určitě bych rád zmínil akci, která je v tuto chvíli v běhu, která stála poměrně mnoho času a úsilí, a to je akce s názvem „Staň se na den milionářem“. Z pěti našich posluchačů – a de facto z deseti, protože jeden výherní poukaz je pro dva lidi – uděláme na den milionáře, a zrealizujeme pro ně mejdan na luxusní jachtě, která má hodnotu jednoho milionu eur a na které se například natáčel pořad Nevěsta pro milionáře nebo videoklip Monkey Business. Principem soutěže je to, že naši posluchači si s námi zavysílají ve Fajn ránu, a to jednu z našich nejsilnějších zábavných rubrik, „Haló, volá Fajn ráno“. A sami posluchači pak rozhodnou, které z těch dvou provedení – protože denně je to vždycky souboj dvou lidí – je to lepší Haló, volá Fajn ráno, a který z posluchačů vyhraje a tím získá dva palubní lístky na  luxusní jachtu, kde mimo lidí z Fajn rána, budou i celebrity relevantní pro naši cílovou skupinu, a to je „česká Paris Hilton“, supermodelka Agáta Hanychová, a český herec známý například ze Snowboarďáků a Rafťáků Jirka Mádl. Je to věc, kterou se snažíme podpořit i off-airovou komunikací, v tuto chvíli jsme realizovali poměrně masivní výlep ve všech regionech, kde Fajn rádia působí. Je to poměrně masivní zásah, určitě ti, kteří se pohybují po Praze a po jednotlivých regionech, si toho nemohli nevšimnout.“

RadioTV: Je fakt, že Fajn rádia a Rádia Beat patria medzi dve asi najsilnejšie viditeľné rádiá nielen v Prahe. Môžete sa vyjadriť aj k prípadným ďalším akciám, ktoré chystáte, alebo si ich ešte necháte „pod pokličkou“?


O důležitosti promo aktivit pro značku rádia

M. Maďarka: „Určitě, já se budu snažit doplnit i odpověď na vaši předchozí otázku. Samozřejmě, práce na podpoře značky a vizibilitě stanice je obrovsky důležitá, a je to věc, na které musíme stavět veškeré aktivity, které nás v brzké době čekají, protože tam, kde není znalost, nemůže být ani tomu odpovídající poslech. Ještě bych rád doplnil akci Staň se na den milionářem, kde jsme poprvé v historii Fajn rádií personifikovali naši ranní show, na plakátech jsou v rámci vizuálů zobrazeny tváře naší ranní moderátorské dvojice – Marek Leština a Kamil Bílský. Co se týče plánů v nejbližší budoucnosti, tak to nejdůležitější, co nás čeká, je spuštění vysílání na nově přidělených dokrývačích – konkrétně Valašské Meziříčí, oblast Vysočiny, kde budeme zprovozňovat dokrývač pro Jihlavu a Havlíčkův Brod, a následně poté dokrývač v Plzni a Českých Budějovicích. Máme přichystanou troufám si říct vtipnou a originální off-air komunikaci, kterou, jak chápete, neprozradím, nechci odkrývat karty. Sám se na realizaci těším, je s tím úžasná práce, nemůžu se dočkat momentu, kdy s tím vylezeme na denní světlo.“

RadioTV: A pokiaľ ide o regióny, ako ladíte vaše promo akcie? Odlišujú sa niečim v Chomotuve v porovnaní s Pardubicami?

M. Maďarka: „Ano, v rámci promoaktivit se snažíme zachovat to, co je pro rodinu Fajn rádií důležité v rámci jejich strategie, a to je regionální blízkost. Naše promotion aktivity se snaží docílit toho, abychom přijeli přímo za našimi posluchači do jednotlivých regionů, abychom jim byli co možná nejblíže. Abychom jim přinášeli akce, kterých se můžou sami napřímo účastnit. Ne na dálku. Náš tým jezdí opravdu do jednotlivých regionů a pořádá tam relevantní akce pro naše posluchače. V základu jsou velmi podobné, ale konkrétní realizace se v každém regionu liší. Příkladem je akce Fajn svačina, což je akce, kterou jsme dělali před prázdninami na konec školního roku, kdy jsme denně do škol v regionech vozili Fajn svačinu od McDonald´s pro celou třídu. Jeden žák třídy se zaregistroval a musel splnit tajný soutěžní úkol, který byl zábavný, aby pobavil i ty, kteří se soutěže neúčastnili, kupříkladu si musel něco vymyslet, že potřebuje uvolnit z hodiny. A to jsme vysílali do daného regionu, jelikož v každém regionu byla tato soutěž vysílána odpojeně. Vždycky jsme tak z jednoho člověka ve třídě udělali regionální celebritu – hvězdu, o které mluvila celá škola, o které mluvila třída, on byl ten king, on jim zabezpečil za jednu smsku svačinu pro celou třídu. A to si myslím, že je věc, která nás naprosto jasně diferencuje od konkurence, která takovým způsobem off-air nekomunikuje. Jde o prioritu, na které hodláme stavět v budoucnu.“

RadioTV: Toto leto ste sa snažili upútať aj tým, že ste aj počas prázdnin nechali rannú šou v rovnakej moderátorskej zostave, hoci trend býva taký, že sa moderátori v lete obmieňajú kvôli dovolenkám…

M. Maďarka: „To byla naše reakce na veřejně deklarovanou dovolenou moderátorské dvojice konkurenční stanice, kdy jsme do vysílání i do off-air komunikace dostali slogan Fajn ráno – jediná ranní show, která se dá poslouchat celé léto. Opravdu bez přestávky. Zareagovali jsme v tu chvíli na situaci na trhu, kdy moderátoři jednotlivých ranních show čerpají dovolenou. Náš ranní tým se toto léto obětoval, jeden z kolegů dokonce přímo musel zrušit svoji dovolenou ve prospěch programu, a opravdu vysíláme kontinuálně celé prázdniny, celé léto v plné sestavě, v plném týmu.“


„Světový čas“ v regionech Fajn rádií

RadioTV: A logická otázka – plánujete to aj ďalší rok? Nebude moderátorom dovolenka chýbať?

M. Maďarka: „Do dalšího léta je ještě hodně daleko. My se snažíme v našich plánech vždycky reagovat na konkrétní situaci na trhu, konkrétně toto byla reakce v řádech hodin po zveřejnění informace od konkurence. Co bude za rok, to se ještě uvidí, ale určitě nehodláme být pozadu.“

Děkujeme za rozhovor.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .