Petr Zettner: „Posluchači velmi pozitivně hodnotí hudbu. Oceňují nižší rotace a větší nabídku.

zettner_jihlavaROZHOVOR – Přinášíme Vám další ze série rozhovorů s programovými řediteli českých rádií. Dnes jsem si vzali na paškál programového ředitele Petra Zettnera, jenž řídí rozhlasového benjamínka Rádio Jihlava. Ostrého startu se posluchači dočkali v pondělí 1. června. Rozhovor se mírně liší od ostatních. Rádio ještě nezná výsledky poslechovosti, na změny programu nemá smysl pomýšlet.

Petr Zettner se v médiích pohybuje asi 13 let, krátce po maturitě se vydal do Rádia Vysočina a šest let před nástupem do Rádia Jihlava zakotvil ve v Českém rozhlase Region. Zde kromě zastával moderátorskou pozici, vedl však především tým redaktorů. Předtím působil i v České televizi coby mediaplanner. Během své kariéry stihnul zamířit i do celoplošného Rádia Impuls, kde připravoval dopravní zpravodajství, na starosti měl též víkendovou moderaci. Od února je plně vytížen v Rádiu Jihlava.


Přečtěte si první rozhovor s Petrem Zettnerem, za jeho působení v Rádiu Jihlava:
Petr Zettner: Rádio Jihlava bude úplně jiné

K dispozici je i komentář shrnující první týden vysílání Rádia Jihlava:
První týden s Jihlavou


Nyní se však věnujme našemu hostu, Petru Zettnerovi.

RadioTV: V pondělí 1.června 2009 jste spustili vysílání nového Rádia Jihlava. Ačkoli v průzkumu poslechovosti si na první výsledky ještě budeme muset chvíli počkat, ohlasy od svých posluchačů zajisté dostáváte. Co Vám vytýkají a čeho si naopak ve Vašem vysílání váží? A jaké výsledky poslechovosti v prvním průzkumu očekáváte?

Posluchači velmi pozitivně hodnotí hudbu. Oceňují nižší rotace a větší nabídku hudby a kladně hodnotí i to, že hrajeme klidnější skladby. Ozval se jediný nespokojený posluchač, a to pan K. z Březinek, který čekal od Rádia Jihlava americkou country. Country skladby hrajeme, ale jen ty české, které si Češi jako hity zpívají u táboráků.

První výsledky poslechovosti, ať už budou jakékoliv, nezastaví naši snahu zdokonalovat program.

RadioTV: Nepředpokládám, že byste tak krátce po svém startu připravovali mnoho novinek. Přesto by mě zajímalo, co zajímavého přinesete posluchačům v podzimních měsících tohoto roku?

Od září jsme zařadili nový pořad Vzkazy z práce do práce, ve kterém si Jihlavané vyměňují přes éter Rádia Jihlava krátké pozdravy a vzkazy. Hodinový pořad začíná denně v 9.00 hod. a posluchači se jím evidentně baví. Vzkazují si například, že co si dají k obědu, že přijíždí majitel firmy na kontrolu a podobně. Další novinkou je od září na vlnách Rádia Jihlava posila týmu pan Son, který předpovídá počasí. Pan Son je Vietnamec a jeho hlas působí jako sluníčko i když má venku zrovna pršet. Další změny chystáme, ale přijdou až v říjnu nebo v listopadu.

RadioTV: Ve vysílání se poměrně často dostává ke slovu rubrika písniček na přání, dopoledne po desáté hodině se navíc k přání přidává i kytice. Můžete nám prosím sdělit podrobnosti k této akci? Jaký je zájem posluchačů o tyto písničky na přání ve Vašem rádiu Jihlava?

Rádio Jihlava jako jedno z mála rádií v ČR nabízí písničky na přání tak, že si pro skladby posluchači osobně chodí. Umožňuje to umístění vysílacího studia přímo v nákupním centru City Park Jihlava. Zájem obvykle odpovídá množství lidí v centru. Dopoledne jsou lidé v práci a zájem je menší, naopak odpoledne se občas na zájemce ani nedostane, protože jich přichází mnohem víc, než se písniček na přání do vysílání vejde. Tento přetlak ale plánujeme vyřešit, aby se dostalo úplně na všechny.

Jednou denně dává Rádio Jihlava k písničce na přání kytici v hodnotě několika set korun od jihlavského floristy, který vázal květiny i pro prezidenta. Podmínkou pro získání této kytice je znalost šťastného čísla, které může znát jen ten, kdo poslouchá Rádio Jihlava.

RadioTV: Překvapilo Vás něco během Vašich prvních tří měsíců vysílání (coby ostříleného muže z branže)? A je ještě něco, co Vás může v rozhlasovém rybníce překvapit?

Jsem mile překvapen, jak funguje propojení rádia a show. Protože co jiného je Rádio Jihlava, do kterého nám v nákupním centru nonstop kolemjdoucí lidé koukají? Nálada ve vysílání je díky tomu stále skvělá. Není totiž lepší motivace, než když vám posluchač za sklem ukáže palec nahoru, že se mu líbíte. A naštěstí se to děje stále častěji, za což jsme rádi.

A co mně může v českomoravském rozhlasovém rybníce překvapit? Snad jen to, že by velcí dravci odpluli zpátky do moře a přestali by vytlačovat malé české ryby. Ale to se nestane.

RadioTV: Připravujete rozšíření obsahu webových stránek? Chystá se například podcasting či něco nového?

Webové stránky www.radiojihlava.cz v tuto chvíli nejsou naší prioritou, proto nechystáme žádné rozšíření. Pouze doplňujeme fotogalerii o zajímavé snímky, protože právě fotogalerie je dlouhodobě nejnavštěvovanější sekcí stránek.

RadioTV: Čí nápad byla rubrika ve zprávách „Zvířátko nakonec“? A jak dlouho myslíte, že bude její životnost? Nemůže se brzy posluchačům omrzet?

Zvířátko na konec vymyslel majitel rádia, když jsme se jednou pozdě v noci spolu vraceli ze stavby studia. Nejdřív jsme se nápadu strašně smáli a pak jsme si řekli, že tahle parodie na televizní „zvířátko na konec“ by mohla posluchače pobavit. Máme teď přes 100 různých zvířecích hlasů, takže by posluchač týdně neměl jedno zvířátko slyšet vícekrát. Je ale jasné, že „zvířátko na konec“ jednoho dne skončí, protože se posluchačům jednoduše omrzí. A s tím jsme do toho šli – měla to být chuťovka na začátek vysílání.

RadioTV: V současné době naše životy ovlivňuje ekonomická krize. Vy (jakožto nový hráč na trhu) tak rozhodně nemáte jednoduchou výchozí pozici. Jaký je zájem o reklamu ve Vašem rádiu? Kdy se chcete dostat do černých čísel?

Ekonomickou stránku rádia má na starosti někdo jiný z našeho týmu, takže nemohu informovat přesně. Nicméně pokud si pustíte naše vysílání, zjistíte, že vysíláme stále více reklam. Navíc máme na příští týdny a měsíce nasmlouvány nové kampaně, takže se budoucnosti nebojím. Perfektně funguje i rozhlasová síť Direct, jejíž jsme součástí. I odtud už chodí kampaně, první vlaštovkou byl spot OMV.


Na webu RadioTV jste si mohli přečíst tyto rozhovory:

Rádio Zlín chystá profilaci denního proudu, Kiss Delta vysílá s novou ranní posilou
(Rádio Zlín, Kiss Delta)

Černá Hora a Více muziky, Dyje na internetu a Valašsko obědvá se šéfem
(Rádio Černá Hora, Rádio Dyje, Rádio Valašsko)

Rádio DJ upouští od talk-show, Kissáci sází na Michala Davida
(Rádio DJ, Kiss 98, Kiss Proton, Kiss Jižní Čechy)

Do Expresu se vrací Bořek Slezáček, Hitrádia s webovými speciály
(Expres Radio, Hitrádia)

Co připravují česká rádia?
(Dobrý den, Egrensis, Rádio Jizera, Rádio OK)

Co připravují rockové a alternativní stanice?
(Radio 1, Gamarádio, Rádio Beat, RockMax)

Orlíku dupou králíci, Krokodýl slaví 15 let a Rádio Čas chystá Megakoncerty pro bezva lidi
(Rádio Orlík, Rádio Krokodýl, Rádio Čas)

Petr Sznapka (síť Rock Rádií):
Nechceme nikoho kopírovat, upřednostňujeme svou vlastní cestu.

Daniel Rumpík (Rádio Blaník):
Je na místě otázka, zda naši posluchači chtějí obal plný umělých kudrlinek a efektů.

E2 i Bonton vyrukují na podzim s webovými rádii
(rozhovor s ředitele E2 Petrem Vladykou a ředitelkou Rádia Bonton Markétou Herfortovou)

Martin Maďarka (síť Fajnrádií):
„Nové webovky přinesou benefit v podobě hudební databáze všech songů… a hlavně překlad do češtiny”

Marek Berger (Rádio Haná, Rádio Rubi):
„Dokud nebude jasná koncepce rozdělování kmitočtů, bude se éter nesmyslně zahušťovat”

Miroslav Škoda (Frekvence 1):
„Když máte obavy, nikdy nic nezměníte.”

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .