Soud opět zrušil licenci Radia nový Preston

Nekonečný seriál o benešovském Radiu Sázava alias nový Preston pokračuje. Městský soud v Praze dnes vydal verdikt, kterým zrušil dubnové rozhodnutí RRTV o udělení licence společnosti M-Publicity. Stalo se tak na základě žaloby provozovatele Radia City, společnosti City Multimedia.

Ilustrace - Shutterstock.com

Ilustrace – Shutterstock.com

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila licenci společnosti M-Publicity s.r.o. na projekt Radia Sázava v listopadu 2002. Následovaly dlouhé spory mezi dvěma znesvářenými skupinami v rámci licencované společnosti a v červenci 2003 soud rozhodnutí o udělení licence zrušil na základě žaloby provozovatelů Radio Valc, Radio Faktor, Country Radio a Frekvence 1. V rozsudku tehdy Radu vyzval, aby o licenci rozhodla znovu a přitom respetovala jeho připomínky ohledně nedostatečného odůvodnění zamítnutých žádostí.

Rada pro RTV vyhlásila obnovené licenční řízení o kmitočet Benešov – Kozmice 89.3 MHz/5kW a letos v dubnu opětovně udělila licenci společnosti M-Publicity, tentokrát na projekt s názvem Radio nový Preston. Tentokrát toto rozhodnutí napadl provozovatel rádií City a Blaník, společnost City Multimedia.

Městský soud v Praze dnes ve věci žalobce City Mutimedia vs. RRTV rozhodl jménem republiky za účasti účastniků řízení JOE Media s.r.o. a Petra Laštovky takto: Zrušuje se rozhodnuti RRTV ve věci udělení licence spol. M-Publicity na Radio nový Preston pro jeho nezákonnost a to ve výrocích 1 i 2. tj. ve věci kladného výroku o udělení licence M-Publicity a ve věci zamítavého výroku o neudělení licence spol. City Multimedia.

Mezi hlavními důvody tohoto rozsudku bylo uvedeno, že rozhodnutí je nezakonné a RRTV se neřídila původním doporučením soudu z července 2003. Jako další nezákonný duvod byla uvedena skutečnost, že na spol. M-Publicity podala JOE Media návrh na konkurz již v listopadu 2003 a RRTV se s touto skutečností nevypořádala, ačkoliv k tomu měla ze zákona povinnost.

Názor ředitele Radia nový Preston Petra Laštovky se zatím nepodařilo získat, stejně jako vyjádření Rady pro RTV. Svůj komentář poskytl účastník řízení, jednatel Joe Media Miroslav Pýcha. „Mám z toho radost. V obecné rovině se domnívám, že by si Rada měla z tohoto rozhodnutí soudu vzít konečně ponaučení a stanovit jasné podmínky, na základě kterých chce licence udělovat. Aby to konečně bylo tak jak říká, tedy výběr těch nejlepších projektů, a ne podle toho, co jí kdo poradí. Osobně si myslím, že jediný možný výstup z této situace je, aby Rada dala tuto licenci společnosti Joe Media, která nabízela takřka identický projekt a je zcela transparentní.“

K tématu se vyjádřil i jednatel vítězné společnosti City Multimedia Petr Dvořák. „Celé dění­ okolo udělování­ licencí­ skuipně Hey rádií­ bylo
i na naše domácí­ poměry příliš drsné a vrcholem byla právě
kauza Presston – Sázava – Nový Presston. Pří­stup RRTV v tomto pří­padě překonal vše, co jsme v licenčních ří­zeních mohli očekávat. Z tohoto důvodu máme dobrý pocit. Samozřejmě si nemyslí­me, že tuto licenci právě my můžeme získat. Těší­ nás ale to, že tak netransparentn9­ propletenec vztahů a osob, chatrně zakrývají­cí­ skutečné vlastni­cké pozadí­ držitele licence, by se v žádném pří­padě neměl stát návodem či vzorem pro další ­podnikání­ v oblasti rozhlasového vysílání­.“

Co bude následovat? Rada pro RTV může podat kasační stížnost proti rozhodnutí soudu nebo jeho verdikt přijmout. Pokud by jej přijala, můžeme se dočkat již třetího kola veřejných slyšení o benešovskou licenci.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .