Pokus o překonání rekordu v moderování – veřejná služba nebo komerční akce?

POZNÁMKA – Český rozhlas po roce znovu připravil akci k překonání vlastního rekordu v nepřetržitém moderování. Podobný způsob propagace je vlastní komerčním médiím. Letošní projekt veřejnoprávního rozhlasu je ale přece v něčem jiný.

jan-pokorny-lucie-vyborna-651

Volné rozhovory s „nebulvárními hosty“

Sto rozhovorů, které by měli zvládnout dva moderátoři v průběhu 52 hodin je i pro médium veřejné služby zajímavá propagační akce. Když k tomu přidáme průhledné studio na Václavském náměstí a desítky zajímavých, ale přesto nebulvárních hostů, může z toho vzniknout zajímavý materiál hodný média veřejné služby.

Akce je pochopitelně náročná produkčně i dramaturgicky. Nejenom, že musíte všech 100 hostů dostat do studia v přesně stanovenou dobu, ještě k tomu musíte všechny rozhovory naplnit smysluplným obsahem. Když si s každým jedním hostem máte povídat poutavě desítky minut, není to jednoduché jak pro moderátory, tak pro produkční tým.

Mezi hosty historik, archeolog, teolog nebo logopedka

Už při prvním pokusu Lucie Výborné a Jana Pokorného o stanovení rekordu se objevily hlasy, zda se má instituce veřejné služby podílet na podobných projektech, nebo je spíš přenechat komerčním médiím. Na obranu Českého rozhlasu je však potřeba říct, že většina ze zpovídaných osobností by nebyla pro komerční média programově atraktivní.

Dovedete si například představit, že by běžné komerční rádio vysílalo půlhodinový rozhovor s vulkanologem, historikem, archeologem, teologem nebo logopedkou? Spíš bych v komerční sféře na jejich místech čekal modelku, superstar nebo někoho z vyvolených… Z tohoto pohledu je určitě přínosem, že se do podobné akce pouští právě Český rozhlas.

Podrobnější informace o projektu a jména jednotlivých hostů na webu 100statecnych.cz.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .