Na RockZone nastupují Polední devadesátky

rockzoneVlna devadesátek nastupuje i na rockovou stanici RockZone 105,9 FM, každý všední den.

Od letošního února můžete ve vysílání stanice RockZone 105,9 FM narazit ve vysílání na speciální proud hudby. Mezi posluchači tohoto rockového rádia prý vznikla velká poptávka po hitech z období devadesátých let.

KOMENTÁŘ K TÉMATU: Všude samé devadesátky

Všem příznivcům této hudební dekády vychází RockZone 105,9 FM vstříc, moderátor Honza Křížek vysílá ve všední dny 9-14 své pásmo Objednej si svůj song. Pro posluchače nově sestavil hodinovku s názvem Polední devadesátky, hodinu rockových devadesátek můžete ladit ve všední dny v pravé poledne.

RECENZE: VOLUME DOPRAVA? – Kdo hraje ten nejlepší rock? (1.díl)

Autor článku:

Komentáře (24)

  1. Jose

    Ano, další rádio, které vyhrává jenom Pražákům. Historicky se účastnilo jediného mimopražského licenčního řízení. A to o Brno 105.1 Kohoutovice. Tam neuspělo. Žádný jiný, druhý pokus, o nějaké vysílání, také na českém venkově, se nikdy, nekonal.

    1. Jose

      Já dnes poslouchal jen Beat, ale včera jsem celé odpoledne poslouchal Wave a bylo skvělé. Opět jsem jen nadával, proč sakra tohle ti parchanti nedají na FM, to je rádio, to by mělo mít celoplošné pokrytí a být všude. Tomu by jsem potom řekl, že ČRo dbá o veřejnoprávnost a dělá něco pro posluchače. A můžou to dát klidně místo čehokoli. Jen místo Vltavy ne, Vltavu bych nedal, ta je dobrá.

    2. Jose

      Jo od 20,00 dneska by měl být na Beatu jako host Erno Šedivý, to může být hodně dobrý !

    3. Barka

      Ve 20.00 jsem nebyl na příjmu. Jestli znáš, dobře hrají na smoothjazz.com.pl.

    4. Jose

      Ten pořad ještě furt jede ! Od Primitiv Group, kde začínal, přes Flamengo a Ursiniho k Energitu… V roce 1973 emigrace do USA, v roce 2003, návrat z USA… jo ještě deska s Jimem Čertem, v USA s kde kým od Jonnyho Cashe po Biafru… Teď hrajou Plastiky Kanárek a vrátili se v rozhovoru z USA… 7 let tady, kapely v ČR i v USA… Nový, zajímavý…

  2. Václav Kadlček

    1)Vymlouvali se že nemají frkvence, vžtyť teď je licenčko na Brno 98,1/1kw, za poslední rok se tu rozdali 3 a všude po republice vznikají další dokrývače.
    1) mohli by vzít Vltavě nějakou tu Ženevu, vždyť votice nemá a svět se neboří a dát něco pro Wawe.
    2) To mi José teda řekni kolik u té VLtavy, strávíš? A jestli ne ty, tak nikdo jiný stejně ne, v českých krajích má horší poslechovost než Beat. Proto by tam mohli dávat víc alternativy- ta je žádanější nežli vážná hudba- vážné, té by stačilo 2 hod denně. Ještě je dobrý Jazzofon půl hodiny před desátou ale to než naladím, tak v deset mě odpudí totalitní kecy. V Čajovně dnes hráli 3 skladby- to si nikdo pak nezvykne poslouchat. čas pro rozhlasové hry vymezen na Praze klidně postačí. Na VLtavě proč ne, ale taky tak 1 blok denně.
    Zbytečně až moc rychle se tam střídají pořady. Když v 7 večer jsou schopni hrát altrnativu, 2. den vážnou hudbu, 3. den jen mluvit, tak jakápak dobrá stanice? Znáš někoho, kdo poslouchá ve 13.45 symfonii? Nebylo by od věci udělat průzkum, a zjistilo by se, že že alternativa drží poslechovost nad nulovými hodnotami. Neříkám, že z toho máme dělat mainstreamové rádio, ale zamyslet se nad tím, jsesti se to vůbec vyplatí.

    1. Jose

      Na tohle ti odpovím velice rád. Upozorňuji, že nejsem posluchačem vážné hudby. Neposlouchám ji. A všeho všudy mám CD s vážnou hudbou asi tři. Zatím co CD s rockovou hudbou počítám v tisících. Tak ale je třeba si uvědomit, že VLTAVA není stanice vážné hudby. Ale stanice kulturní. I když byla jednu dobu i stanicí, pouze vážné hudby. Takže za bolševika byla stanicí kulturní. Tedy bylo tam možné dostat Větrník, tedy pořad o rockové hudbě. Dnes je na Beatu. Mimo Větrníku, tam později byl i dobrý pořad o Folku, tedy Radioporta. Čili za bolševika, byla vLTAVA jedinou českou stanicí, kde bylo možné dostat dobrou rockovou a dobrou folkovou hudbu. Nikde jinde se rocková a folková hudba hrát nesměla a také nehrála. Pouze na vltavě. Komouší to umístili pod tzv. menšinové žánry a dali to k vážné hudbě. Jinak všude jinde pouštěli jen ty svoje zmanipulované kolaborační zrůdy. Tak po revoluci nastala ta doba, kdy se předpokládalo, že takové věci jako rock a folk převvezmou soukromníci. A VLTAVA se začala opravdu věnovat pouze hudbě vážné a ničemu jinému. Jenže, co se nestalo. Zjistilo se, že soukromníci, žádný rock a folk nehrají, protože lidi jsou tu naučeni, na pokřivené komoušské vrzání a tak aby si soukromníci vydělali, pouští lidu zase stále dokola ono pokřivené komoušské kničení a vrzání. Takže sice zde vzniklo asi 6 country and folkových stanic, ale byly zničeny a existují dvě. Country rádio a Samson. No a stejné to bylo s rockem. Až pře 8 lety vznikl Beat a až před 4 lety se dostal k nám. A jsou města, kde není do dnes. Takže taková je situace. Takže opět musel nastoupit Český rozhlas a opět to byla vLTAVA. Tedy stala se zase stanicí kulturní. Takže tam byl pořad Zdeńka Slabého – Svět jiné hudby. Pořad Petra Dorůžky – Hudba na pomezí. A také Čajovna. Takže otázka. Jak často poslouchám Vltavu ? Jen třeba 1 jedinou hodinu za týden. Ale ta hodina stojí za to, protože ji jinde nedostanu. Jistě otázka k věci nebo to co razím je následující. Je potřeba aby VLTAVA byla takovouto multi kulturní stanící ? No není. Pokud by Radiožurnál nepředváděl své podivné zpravodajství a byl stanicí hudební a toto zpravodajství bylo pouze na SV v tradici třeba Svobodné Evropy nebo v té vysněné medkově stanici mluveného slova. Tedy jako to mají jiné evropské země. Pak samozřejmě takovéto pořady mohou být na Radiožurnálu a Vltava pak může být čistě D-Dur, tedy Klassik a nikoli Kultur jak to podle Němců hezky přirovnal jeden čtenář. Druhá ještě lepší možnost je dá to na Wave. Tedy na stanici pro mladé. Jenže musela by být na FM. A to všude. Pak by to mělo smysl a VLTAVA by mohla být zase D-Dur. Ovšem pokud se nic takového neděje a tato hudba je nedostupná, tak v tom případě hraje VLTAVA dál svoji současnou roli stanice KULTUR.

    2. Jose

      NAPŘÍKLAD SE MŮŽEME PODÍVAT NA DNEŚNÍ PROGRAM STANICE VLTAVA A ROVNOU SI DOVOLÍM TO OKOMENTOVAT:

      03:00 Mezi drakem a hadem
      Magická předjitřní hodinka s world music k meditaci. Mamer – Eagle (Čína). Připravila Ivana Radechovská. (50min.)

      VÝBORNÝ POŘAD V NESMYSLNÉM ČASE. TOTO BY MÉLO BÝT BĚŹNĚ,
      TEDY V ČASE DEJME TOMU NĚKDY MEZI 8,00 – 20,00

      12:50 BRITSKÝ ROK
      Magická tajuplná cesta Fairport Convention, průkopníci anglického revivalu křehkých lidových balad. Připravil a uvádí Petr Dorůžka. (10min.)

      VÝBORNÉ, ALE NESMYSLNÁ DÉLKA, TOTO BY MÉLO MÍT ČAS TAK 1 HODINA AŽ 2 HODINY.

      19:01 ČAJOVNA
      Hudba a styl nové generace. Připravili Josef Sedloň a Eva Melo.(59min.)

      JEDINĚ U TOHOTO JE ČAS I DÉLKA ADEKVÁTNÍ A VHODNÁ.

    1. Jose

      Jo, ne každá mi sedne. Nějaká se povede. Nějaké, celkem ani ne.

  3. Václav Kadlček

    No vidíš to sám dáváš typy ne na vážnou hudbu ani slovo. Vím, že to myslíš logicky aby tady byla stanice věnující se jen vážné hudbě a jejího příznivce, aby ho worldmusic nerušila. Ale předně bych se věnoval menšinovým žánrům, které jsou žádanější, vážná hudba, myslím, že se nebudu mýlit je až na posledním místě, tak je nesmyslné za současného stavu ji provozovat celoplosně a věnovat ji tolik času. Tak to raději Vltavu jako Kultur nebo RŽ s menšinovou hudbou. Vždyť roli RŽ již dávno převzal Impuls, jestli si toho ještě nevšimli a čekání, že budou celoplošné stanice s jednotlivými žánry je už taky dlouhé. Ale až trojka bude jen a pouze vážná hudba, tak by mě zajímalo kolik jedinců si naladí 20kW Javořici v Dačicích? Bude sice pěkné, že máme na výběr v.h. ale 20kW napázdno? D dur má sice poslechovost, ale ta tak odpovídá hl. městu.

    1. Jose

      No, vážná hudba na Vltavě by byla jen důsledek. Já to myslím především tak, že hanlivá komunistická nálepka o menšinových žánrech, nejspíše tím bolševici chtěli říci, že oni jsou bolše, tak ten kdo je proti nim, tak musí být menše, je to tedy asi menševik nebo menšinový žánr nebo co, protože jinak to plní stadiony. Tak tedy aby tyto žánry jako rock, folk, worldmusic atd. byly konečně zrovnoprávněny. Tedy buď to patří na Wave, kde to samozřejmě je ve slušném zastoupení, taktéž na Leonardu, ale u soukromníků jen na Radiu Ethno s jednou frekvencí v Praze. Jak jinak. Ale především to tedy veřejnoprávně patří na FM. Takže buď má být WAVE a LEONARDO na FM anebo to má být na Radiožurnálu. Prostě narvat to k vážné hudbě na Vltavu aby se to s ní dělilo je bolševická prasárna. To má být slyšet a patří to buď na první okruh, tedy Český rozhlas 1 nebo na Wave a s Wave jako rádiem pro mladší generace, to patří na FM. Přesně tak zpravodajskou stanici na FM dávno na nic nikdo nepotřebuje.

  4. Barka

    Čr1,Praha ani Vltava nesplňují to, co mají. Vltava by měla být pro náročného
    posluchaše a hlavně hudebního. Příznivce oper a vážné hudby, jazzu atd. nelze ošidit.
    Proto tady Vltava je. Ale je nutné ji překopat , odstranit kecání a hrát. Jednička
    a dvojka se tu probíralz stokrát. Tam je nutné vykopat vedení a stvořit něco úplně
    nového. Žurnál a Praha nemají vůči svým možnostem žádnou úroveň. Ještě k vážné hudbě,
    Proglas ji také nabízí včetně oper či čeho.

  5. Václav Kadlček

    Čro je ode zdi ke zdi, jak už jsem možná někde psal. Buďto pop a opičení po soukromnících- viz bilboard Čro 2 Praha- rádio na vlně pohody(už ne ani Váš dobrý přítel) A na druhou stranu opery- což není volba pro posluchače, který kupodivu nenašel nic na 3 okruzích Čro. Prvně tedy zajistěme něco jako Wawe, až potom se věnujme pár tisícovkám nejnáročněčnějších posluchačů na Opery. Při současném stavu akorát doplácí miliony koncesionářů na to, že podporujeme symfonický orchestr čro. Proč ne, je přeci potřeba podpořit umění, ale nač ho šířit prostřednictvím nějsilnější sítě vysílačů. Neznám ani jsem neslyšel o někom, kdo má potřebu celý den kdykoliv sednout do obyváku, vytáhnout nějaký levný přijímač bez antény a zaposlouchat se do VH. VH totiž potřebuje soustředění a proto se chodí na koncerty, a neřídí se u toho auto, nebo se nekydá hnůj. Vážnou hudbu v rozhlase jo, ale tak 2 hod denně. Jestli nějakou poslechovost Vltava má tak ji drží Čajovna a rozhlasové hry- to je důkaz toho že ne každé kecání je na škodu.

    1. Jan Kulík

      Nelze než souhlasit. Na stanicích ČRO se občas objevují speciály, kvůli kterým poslouchám rádio hluboko v noci, naopak zase takové pořady, které jsou naprostý sračky. Skutečně ode zdi ke zdi. A pak to kopírování. Na slovo „Pohoda, pohodový, pohodové /rádio/“ jsem v rozhlasovém eteru od jisté doby alergický.
      Veselá příhoda z natáčení: každý čtvrtek u nás na 90.7 uvádím takový, ne ani pořad, ale krátký programový segment, který má svoje zaměření a pochopitelně název. A co tento týden neslyším? To samý na jedný ze stanic ČRO tuším. To, že to tam dřív nebylo vím, poslouchám ČRO často.

  6. Barka

    To se mě nelíbí. Pokud se Vltava zbaví vážné hudby , nebude to už Vltava. Je to
    stanice pro náročné. Takže tam musí být jak literární pořady , tak vážná hudba.
    Že není Wave na FM neznamená, že by se to mělo hodit na Vltavu. To by bylo barbarství.
    V Národním je balet a já neznám nikoho koho by zajímal. Přesto být musí.
    Stačí překopat Žurnál a Dvojku. Momentálně jsou tyto dvě stanice až na vyjímky k ničemu.

    1. Jose

      Přesně tak. Ona se komerčně taky nijak zvlášť u nás vážná hudba nechytá, tedy existuje sice Classic FM, ale to má frekvence kde ? V Praze ? A ještě někde ? No byla doba, kdy bylo i u nás. Ale dnes je tam co ? ČRo 5 Sever ? Asi.

  7. Václav Kadlček

    Vážná hudba je třeba krásnější, než avantgarda na Wawe. Ale je nesmyslné prát do ní kilowaty a přitom to nikdo neladí. Ale copak třeba ten balet v Národním hrajou celý den, nebo v každém vesnickém Kulturáku?- a byl by tam nějaký návštěvník? Stejně tak si na Vltavě vyhrávají sami pro sebe. Proto bych prvně zajistil na čro něco jiného než pop a VH a až to bude tak potom VH – té zatím stačí 1 blok denně na čro 2.

  8. Barka

    Stanice jako Vltava být musí. Má také svá hluchá místa , ale svou úroveň zachovat
    musí. Kilovaty dostává tak jako ostatní celoplošky. I když možná více. Jenomže
    i kdyby u nás nikde na FM nebylo country, rock , Wave , tak vážná hudba se musí dát
    běžně naladit. To je pro Čro zákon. Polemizovat , kdo poslouchá a čeho více, lze
    u popu , rocku , alternativě. U Vltavy tento problém odpadá. Pro tu je profil
    zcela jasný a nemůže se nijak výrazně obměnit. Také pro Žurnál by měl být profil
    jasný. A protože ho nedodržuje, tak na něj nadáváme.
    Čro nejde v žádném případě srovnávat s komerčkama a soukromým vysíláním. Čro má svou
    tradici a má čerpat z obrovských zkušeností. Jediná Vltava právě jako jediná z Čro
    drží vyšší standart. Jak dopadl Žurnál a Praha s neustálým improvizováním, slyšíme.
    Že je na FM bordel a pořádný lze připsat Časům , Blaníkům , Impulsům , ale určitě
    ne Vltavě. Ta si frekvence a kilovaty zaslouží.

    1. Jose

      Je pravda, že Vltava má nejlepší okruh, který tady snad existuje. Jenže ona si ho zaslouží, přece není možné takové věci, jako je vážná hudba, vysílat po něčem horším ? Ovšem druhý nejlepší mají ČRo 5 a ty si ho, v mnoha případech, možná i ve většině případů, rozhodně nezaslouží, ty ho dostaly politicky a ze zákona. Za prvé by se opravdu ČRo nemělo s nimi srovnávat a mělo by z plnění svého veřejnoprávního poslání dělat něco jiného, nežli dělají komerčky. A za druhé i když to spočítáme, tak si nevede zle. Sice, jako jednotlivá stanice, vede Impuls a pak jsou E2 a F1 a až čtvrtá, tj. bramborová, se objevuje stanice ČRo 1 Radiožurnál. Ovšem, pokud sečteme poslechovost všech kanálů, tedy všech stanic dané firmy. Zjistíme něco jiného. Tedy, že firma, co má Impuls, má již jen Rock Zone a nic jiného nemaá ! A to je jen v Praze a součet těchto dvou stanic, je dává, za celou společnost, až na místo čtvrté, tedy oni jsou ve skutečnosti, tím bramborem a to až za ČRo a Media Bohemia. Tedy na místě prvním je Lagardere, se součtem stanic E2 + F1 + Bonton + Dance radio. A na místě druhém, ČRo, součtem svých stanic. Takže je Český rozhlas, druhý nejposlouchanější ve státě, po Lagardere. A tvrdím, že když by Český rozhlas, měl své kanály, tj. stanice, rozvrženy lépe, tj. tak aby si navzájem nekonkurovaly, tedy nevytvářely navzájem pro posluchače dilema, zda nyní ten nebo onen kanál Českého rozhlasu a byly zcela jasně vyprofilované a každý z nich určen, přesně někomu a to jen a jen jemu a nikoli jinému, tak, že by se po té, si posluchače lépe rozložili, mezi své kanály a Český rozhlas by se dostal, na místo první. Takže, mne opravdu nezajímá výsledek, jednoho kanálu. A ti, co mají Impuls, mimo Impulsu, prostě nic nemají, jen to Rock Zone a jen v Praze. Takže to je slabá firma, to není nic. Český rozhlas, je prostě DRUHÝ nejposlouchanější, to je třeba si uvědomit, že je to daný fakt, jasně vyplývající, z výsledků ! Jinak, jak správně říkáš, nelze polemizovat, se slovy komerce a nekomerce, prostě ČRo má být nekomerční, má mít na FM i VLTAVU i WAVE i třeba LEONARDO. Má své kanály cílit tak aby pochytal ještě více menšin, které mu unikají. Jejich součtem, pokud to jsou a oni bohužel asi nejsou, ale pokud by to udělali dobře, tak tvrdím, že jsou schopny překonat i Lagardere, s jejich dvěma celoploškami. Protože tam, u nich, tj. Lagardere, žádná úžasná profilace není, E2 je pro mladší, F1 je pro starší, Bonton se plácá s poprockem a má pár vysílačů a Dance rádio, je jenom v Praze. Tak tohle, s kapacitou ČRo, by snad dokázal troufnout i hluchej. Přesně tak, když by k vyššímu standartu Vltavy přihodili, vyšší standart ještě Wave a Leonarda, naskakují jim další posluchači, pro které sice programy mají, ale nedostupné, tedy do zdi. Ovšem nelze dělat výměnu Vltava, za Wave, to blbost. Je nutné dělat Vltava + další vyšší standarty.

  9. Barka

    Ano Jose,přesně takhle jsem to psal a tak se mě to zdá bý t Ok. Musíme si uvědomit,
    že Čro má úplně jiné postavení. Mě jenom mrzí, že kromě Vltavy , a i ta by šla trošilinku lépe poskládat, se nevyužívá potencionál archívu a možností profesionálů.
    Svoji vinu na tom má vedení a možná nějaké tlaky , ale s 1 a 2 kanálem by se dali
    dělat doslova zázraky. Jenom co mě projedou hlavou tisíce vynikajících pořadů a
    srovnám je s dnešní skladbou Prahy , je mě na blití. Ale podívej se na dnešní program
    Vltavy. Co tam je jenom dnes výborných pořadů.

    1. Jose

      Já říkám, sám a za sebe, jen jedno a stále to samé. Od roku 1989 je u nás v kraji na FM použitelná a poslouchatelná jediná stanice a to Český rozhlas 3 Vltava. Od roku 2006 se k ní přidává soukromá pražská stanice Beat Classic Rock. Od roku 2009 se k nim přidává soukromá, skoro celoploška, Hey, rockové hity, to můžeš. Ostatních 13 stanic, co sem, k nám, přidělili, si zase můžou klidně vzít, tedy nabouchat si je do zadku i s celou RRTV. Co tady chybí a je žádané z pražských stanic, je především, Country rádio, Dance rádio, Radio 1, Ethno rádio, Rock Zone a Oldies Rádio. Co tady chybí a je žádáno ze stanic Českého rozhlasu DVB-T/S/C je především, Český rozhlas Wave a Český rozhlas Leonardo. Takže sečteno a podtrženo. 3 jsou zde OK. 13 je zde zbytečných a 8 jiných, zde chybí. Toliko, ke stavu v roce 2010, u nás, konkrétně. Ve většině míst v ČR je to skoro stejné, tedy velice podobné. V některých, asi tak 3 místech, jako je Praha, Olomouc, Tábor je to lepší. V jiných, kterých je také hodně, tak asi třetina republiky, možná i víc, je to ještě horší. To je prostě všechno. To je práce RRTV od roku 1989, práce Českého rozhlasu a práce komerčních firem. Sečteno, podtrženo. Používat se dají 3 stanice.

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .