Nabídka bohatá, ale kdo se v ní vyzná

radiotv-archiv210 minut, tedy tři a půl hodiny denně. Tolik časů prosedí průměrný Němec před televizní obrazovkou. Před deseti lety proseděli naši západní sousedi před obrazovkou 167 minut. Za deset let se tak pobyt před obrazovkou prodloužil téměř o tři čtvrtě hodiny. Tedy přesně o 43 minuty, což je 25,8%. Ukazují to výsledky studie, kterou si nechala zpracovat dceřiná společnost ProSiebenSat.1 Media Seven One Media.

Jedná se o dlouhodobou studii, která podrobně popisuje chování diváků. Nárůst sledovanosti se podle studie, kterou zveřejnil server Digitalfernsehen.de. Ve skupině diváků ve věku 14 – 49 se celková doba zvedla o 28,6%. Mladí lidé ve věku 14 – 29 let, proseděli u obrazovky o 28,2% víc času než před deseti lety. U dospělých nad padesát let je nárůst trochu menší a to 23, 7%. Nejmenší je u důchodců a to 19,5%.

SevenOne Media podle výsledků studie soudí, že soukromá televize pomohla v Německu od svého startu v roce 1984 k celkovému omlazení diváků. Mládež od 14 výš a nezadaní dospělý (singles) věnují sledování televize o 33,1% víc času než před deseti lety. Výjimku tvoří jen děti od 3 do 13 let, u kterých je nárůst téměř nulový a to pouhých 0,3%. Děti sledují televizi 93 minut denně. Rozdíly jsou i na východě a na západě. Zatímco na západě se délka sledování zvýšila o 28,7%, obyvatelé bývalé NDR si pobyt před obrazovkou prodloužili denně jen o 19,5%.

To že doba strávená u televize je rok od roku delší není žádný div. Svůj podíl na tom má i nabídka televizních programů, která rok od roku roste. Vždyť díky televizi se dnes můžeme vzdělávat v několika oblastech lidského bádání (National Geographic), nakupovat (QVC), zařizovat dovolenou (Sonnenklar TV), seznamovat se (RTL Date), soutěžit (9Live, K1010), sledovat porno (Private Blue), sportovní přenosy (Eurosport, Galaxie Sport), pohádky (Jetix), zprávy (CNN, N24, TA3), informace z burzy (Bloomberg, polská TV Biznes), pořady o víně (Wein TV), bibli (Bibel TV), železnici (Bahn TV) atd. Ostatně o tom už na tomto serveru byla řeč. Kanálů je až až. Jenže kdo se v tom má vyznat.

Spousta nových stanic vysílajících na digitální kabelovce nebo satelitu má jednoduché schéma. Program je zcela běžně na webu dané stanice případně na teletextu. Německý divák je ale stejně jako náš zvyklý na tištěné přehledy programů. Nových televizí je tolik, že jejich program v klasických televizních časopisech (např.: TV Movie) nenajdete. O programech, které vycházejí jako součást novin nebo běžných časopisů ani nemluvě. Např. v TV Movie sice kromě těch nejznámějších televizí jako je ARD, ZDR, BR, WDR, HR, RBB, NDR, RTL, RTL II, Super RTL, PRO7, SAT1, VOX, Arte, Eurosportu, Phoenixu apod. najdeme i méně rozšířené televize jako XXP, tv.nrw, HH1, FAB, MGM, NL1, TV München, placené kanály ze skupiny Premiere atd. ale nové digitální televize většinou chybí.

Pro ty, co se chtějí zorientovat v jejich nabídce, začalo lipské nakladatelství Auerbach Verlag vydávat nový přehled TV Digitalfernsehen. Ten vychází každý měsíc jako příloha časopisu o médiích Digitalfernsehen. Někteří provozovatelé kabelové televize tento časopis šíří svým abonentům zcela zdarma. Časopis vychází jednou za měsíc. Každému dni jsou věnovány čtyři stránky, na kterých je přehled pořadů z nabídky 45-ti digitálních programů, které jsou dostupné v kabelových sítích jako jsou Kabel Deutschland, Primacom, Kabel BW, Ish a Lesy. Přehled je na celý měsíc. Celkem se tak jedná o 128 stránkovou bichli. Časopis je novinkou takže se jeho vydavatel teprve snaží nalákat čtenáře, např.: nabídkou testovacího předplatného tří vydání za deset euro nebo možností zaslání jednoho výtisku zdarma jen za úhradu poštovného. Roční předplatné jinak vyjde na 39, 90 euro. V cenně je cena za časopis o digitální televizi a tuto novou přílohu. Oproti nákupu v trafice ušetří abonent 6, 90 euro ročně.

Nový přehled nabízí program těchto stanic: Eins Muxx, Eins Extra, Eins Festival, ZDF Theater, ZDF Doku, ZDF Info, 13th street, XXP, Kinowelt TV, Sci Fi, Silverline Movie Channel, Premiere Start, Playhouse Disney, Toon Disney, NBC Giga, Vitalissimo, CNN, Club, Bahn TV, Astro TV, BBC Prime, ESPN Classic Sport, Extreme Sport, Motors TV, NASN, History Channel, National Geographic, Planet, Terra Nova, TV Gusto Premium, Bibel TV, TV, K-TV, Wetter TV, DW-TV, TV Berlin, TV NRW, MTV Dance, MTV Hits, VH-1 Classic, VIVA, K1010, SpikaTV, Adult Channel, Playboy TV, Erotik First. Řada dalších programů se ještě přidá, jakmile jejich provozovatelé dají přehledy k dispozici. Jde např. o
!Entertainment, Wein TV, Star Blitz, AXN a další.

Jen přehled toho, kdy se bude vysílat teleshoping na konkrétní druh zboží se v časopise neobjeví. Ale například QVC takový přehled programů má. Jednak na svém webu a pak ho samozřejmě představuje přímo ve vysílání. Ostatně nákup přes televizi je tak oblíbený, že se letos očekává v zásilkovém obchodě překročení miliardového obratu. Jeden z představitelů Spolkového svazu německého zásilkového obchodu Thomas Steinmark očekává, že letos už miliarda padne. Loni dosáhly teleshoppingové televize QVC, HSE24 a RTL Shop čistého obratu 940 miliónů euro. Michael Lessig z berlínské firmy Goldmedia, která se zabývá výzkumem trhu odhaduje, že obrat v oblasti T-comerce (teleshoppingy, televizní nabídky cestovních kanceláří, placené televize a telefonní služby spojené s televizí jako různé soutěže apod.) stoupne do roku 2009 na 5,1 miliardy euro.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: