Do Radia Bonton vstupuje strategický investor z Itálie

radiotv22Jedno z nejstarších českých rádií má nového majitele. Třetinový podíl v Radiu Bonton získala italská firma Elmedia, která v Itálii mimojiné provozuje nejúspěšnější rádio Deejay s denní poslechovostí přes 5 milionů lidí.

Jak vyplývá z rozhovoru RadioTV s ředitelem Radia Bonton Radkem Velechovským, o prodeji Radia Bonton se jednalo už během loňského roku a mezi zájemci o toto rádio byla mimojiné i programová síť Kiss rádií. Důvodem hledání strategického partnera údajně nebyly finanční problémy, ale strategické rozhodnutí dosavadních vlastníků. „Vnímám proces prodeje jako důsledek uvědomění si akcionářů, že v rámci jejich aktivit je rádio tou nejmenší částí a proto se mu nemohou tolik věnovat,“ prohlásil počátkem července Velechovský.

O licencovanou společnost Radio Bonton, a.s. se dosud rovným dílem dělil holding Bonton s americkou společností Clear Channel Communications. Na základě žádosti provozovatele Rada pro rozhlasové a televizní vysílání schválila převod podílu ve výši 34 procent na italskou firmu Elmedia, s.p.o. Vyšší podíl nemohl nový vlastník získat z legislativních důvodů. Mediální zákon totiž umožňuje v prvních dvou letech platnosti licence převod maximální 34 procent. Licence Radia Bonton je v platnosti od 1.1.2001, během příštího roku lze tedy předpokládat jednání o převodu zbývajícího podílu.

Vedení Radia Bonton ovšem nepředpokládá, že by vstup strategického partnera v nejbližší době způsobil nějaké zásadní programové změny. „Vstup zahraničního investora přinese nové programové a strategické možnosti a povede k
zatraktivnení programu Rádia Bonton,“
řekl Velechovský.

Společnost EleMedia patří do mediální skupiny L’Espresso Group, která je jedním z největších mediálních holdingů v Itálii. Tento koncern vydává celostátní denník La Repubblica, 16 regionálních deníků, magazín L’Espresso a další čtyři magazíny, provozuje tři národní rozhlasové stanice (Radio Deejay, Radio Capital, Radio Italia) a hudební televizní kanál, své aktivity má i na internetu a v oblasti reklamy a mediálního zastupování.

Radio Bonton bylo založeno v roce 1991 a jeho licence má platnost do konce roku 2007. Hudebně založený program pro mladší posluchače šíří kromě Prahy také v Benešově, Mladé Boleslavi a České Lipě. Aktuální poslechovost Bontonu je 60 tisíc lidí denně, během posledních 4 let se přes 100 tisíc dostalo pouze jednou – v polovině roku 1999.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .