Expresradio má novou kampaň, programové schéma i jingly

Pražské alternativní Expresradio přechází další kvalitativní proměnou. Od začátku září spouští novou reklamní kampaň, zavedlo upravené programové schéma s novými pořady a celé to podpoří venkovní i printovou reklamní kampaní v duchu hesla „Tohle nehrajem“. Pokračuje ve své cestě jasného vymezení na poli hudebních rádií v pražském éteru, a svoji cílovou skupinu chce nalákat prostřednictvím hudebních titulů, které v jeho éteru paradoxně nezazní.

Nová kampaň Expresradia 90,3 FM se rozběhla v pondělí a její téma zní Tohle nehrajem. Jak je patrno z vizuálu, Expresradio chce sdělit posluchačům, jaký typ hudby v jeho éteru rozhodně neuslyší. Jejím prostřednictvím tak mohou noví posluchači zjistit, že v éteru Expresradia se dá očekávat poněkud jiná hudba než v ostatních mainstreamových rádiích. Expres již od svého vzniku v roce 2002 se specializuje na kvalitní brit pop. Ačkoliv není úzce alternativně zaměřené, od ostatních mainstreamových rádií je poměrně jasně odlišitelné.

Jak v tiskové zprávě informovala Kateřina Adamová z mediální skupiny Mafra, do které Expresradio patří, vizuály se objeví na billboardech, samolepkách a popcornových boxech v síti multikin Palace Cinemas, v denících MF Dnes a Lidové Noviny, v časopisech Týden, Instinkt, Harpers Bazaar, Esquire, Spy a Xtream. Bannery budou na iDNES.cz a Lidovky.cz, televizní spot na TV Óčko a na Spektru. V říjnu kampaň Expresradia pokračuje na metro rámečcích.

Cílem kampaně je podpora zářiových novinek ve vysílání. Expresradio již v předchozích týdnech postupně najelo na nové programové schéma pod vedením šéfa vysílání Filipa Žemličky. Od září byly zavedeny další nové relace. Z programu se sice vytratila dvojice Roman Ondráček a Miloš Pokorný se svou odpolední WOW show, místo nich teď odpoledne vysílá Robert „Dr. Bob“ Polo program v angličtině (denně 17-19), který byl předtím slyšitelný v ranních hodinách. Ranní prime-time se vrátil k češtině, uvádí ho Veronika Kokešová alias Koko a zachován byl i samostatný hodinový informačný servis Expres info se zpravodajstvím, sportem, počasím a dopravou.

Dílčí změny nastaly v denním vysílání. Stěžejní blok Expressions se rozdělil na dvě relace. První část mezi desátou a třináctou dostala nový název Expres Brunch, druhý blok se vysílá mezi čtrnáctou a sedmnáctou odpoledne a pokračuje pod původním názvem Expressions. Další dvě hodiny patří již zavedené show v angličtině s Dr. Bobem, která má svou dlouholetou tradici. Robert Polo zde začínal již v roce 2003 s programem 3E – Expres Evenings in English, nejprve s jednou vysílací hodinou, pak dostal střídavě dvouhodinový prostor, až se propracoval do ranního vysílání. Dnes pokračuje jako odpolední šoumen a k dispozici je i noční repríza, nově od třetí do páte hodiny v noci.

Mezi další programové novinky patří speciálka Expres Edge (pondělí 23-24) se zaměřením na nezávislou a alternativní scénu, zaveden byl i „devadesátkový“ pořad Expres ’90 (pondělí 21-23). Hitparáda Expres chart dostala nový název Expres TOP a změnila se z klasické posluchačské hitparády na airplay chart reflektující nejhranější skladby Expresradia. Kromě pátečního odpoledne (13-14) se vysílá i ve dvou reprízách (sobota 18-19, úterý 23-24). V programu zůstává kontaktní pořad Muzikizum (pondělí-čtvrtek 19-21), motoristická Autozone (neděle 18-19, středa 23-24), DJ’s sety Mecca Music Mix (středa 21-23), Black starr s černou hudbou (čtvrtek 21-23),  taneční Saturday Night Fever (sobota 19-23), nedělní relaxační Sunday Cream (19-22). Mezi DJské relace patří i páteční dvojka P.P.P (Páteční párty průlet – 19-21) a Star mix (21-23).

Další podzimní novinkou je i nový zvukový obal stanice. Expresradio se vždy vyznačovalo nadprůměrně kvalitními jingly, a charakteristický pro něj byl i silný americký přízvuk staničného hlasu. Od září ale rádio dostalo nový hlas, a zavedlo pouze českou výslovnost ve svých identifikačních jinglech. Nyní se identifikuje sloganem „Nejlepší hudba v Praze“ nebo Nejlepší hudba ve městě. Anglicky namluvené slogany No.1 music station in Prague, Thanks for listening a Music for your life byli nahrazeny jednotnou identifikacii v jinglech. Slogan „music for your life“ nicméně zůstává viditelný na webu Expresradia.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .