Lagardere se v Polsku chystá převzít síť rozhlasových stanic

Po expanzi na Slovensko, kde získal rádio Okey, chystá se francouzský mediální koncern posílit své postavení v Polsku. Se společností CR Media uzavřel dohodu o převzetí 100% v rozhlasové skupině Ad.point. Ta v Polsku provozuje síť regionálních rozhlasových stanic.

Jak jsme již informovali dříve v našich článcích Bauer dostal zelenou pro ovládnutí Broker FM, Axel Springer získal minoritní podíl v POLSATU a Rupert Murdoch má zájem o rozhlasovou síť v Polsku, pokračuje u našich severních sousedů proces konsolidace na mediálním trhu, v rámci kterého tradiční mediální značky přecházejí pod křídla nadnárodních společností. Své postavení na polském trhu se tak chystá posílit i společnost Eurozet, která je součástí francouzského mediálního koncernu Lagardere.

Eurozet převezme síť rozhlasových stanic Ad.point
Na konci dubna podepsal Eurozet dohodu s CR Media, vlastníkem společnosti Ad.point, která v Polsku provozuje síť regionálních rozhlasových stanic. Předmětem dohody je prodej společnosti Ad.point se všemi jejími rádii.

„Pro skupinu Eurozet je tato investice plně v souladu se strategií rozvoje představenou v minulém roce,“ říká Monika Bednarek, ředitelka Eurozetu. Podstatou uvedené strategie je záměr Eurozetu vlastnit v Polsku více než 40 rozhlasových stanic. Součástí Ad pointu je 14 rádií – dvě Antyradia, tři Radia Wa-ma, pět Rádií Planeta, dvě RadiaFlash, Radio Plus Torun a NRJ FM. Podíl těchto stanic na celkové poslechovosti polských rádií činí 1,8%.

Byť nebyla oficiálně zveřejněna hodnota transakce, polský tisk spekuluje, že Eurozet za Ad.point zaplatí mezi 30 mil. a 40 mil. zlotych (220 – 300 mil. Kč). Transakce ještě podléhá schválení antimonopolního úřadu a pozitivnímu výsledku due dilligence. O Ad.point měly vedle jiných zájem i německý Bertelsmann nebo irská skupina Communicorp. Denise O’Briena. Ta je aktivní i v Česku, kde ji patří rádia sítě Kiss, Country Radio, Radio Beat a další stanice.

Eurozet vlastní v Polsku jedno z největších celoplošných rádií Radio Zet (DR 7,4 mil. posluchačů, WR 20,7 mil. posluchačů) a nadregionální Radiostacja. Spekuluje se, že by některá z nově získaných rádií mohla sloužit na dokrytí území signálem právě Radiostacji. Eurozet vlastní rovněž  49% v Radiu Pogoda a 50% podíl v maďarském regionálním Radiu 1. Součástí holdingu Eurozet je rovněž rozhlasové mediazastoupení RRM.

Jak již bylo řečeno, má Eurozet zájem o vstup do dalších rádií. V této souvislosti jsou nejčastěji zmiňována rádia mediální skupiny Agora – rozhlasová síť Złote Przeboje a Roxy FM. Aktivity Eurozetu v Polsku jsou součástí posilování pozice Lagardere v zemích střední a východní Evropy. V létě loňského roku získal podíl v Radiu Pogoda, na jaře letošního roku vstoupil do slovenského rádia Okey – psali jsme o tom v článku Lagardere koupil slovenské rádio Okey. Rovněž zvýraznil svoji pozici v Rusku, kde loni akvíroval 4 nové stanice. V Česku vlastní Lagardere celoplošné rádio Frekvence 1, regionální rádia sdružená v programové síti Evropa 2 a dvě menší lokální rádia v Praze.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .