Začíná boj o televizní licence na Slovensku

radiotv221Televize Markíza, Joj TV a projekt hudební stanice Music Channel se utkají o lukrativní frekvence v Trenčíně, Žilině a na východním Slovensku. Dnes se v Bratislavě uskuteční veřejná slyšení všech žadatelů.

Slovenská Rada pro vysílání a retransmisi dnes vyslechne žadatele o 40 regionálních frekvencí pro pozemní televizní vysílání, mezi nimiž nechybí ani slovenská „sestra“ Novy, televize Joj. Zatím však není jisté, zda se slyšení zúčastní i Vladimír Železný, který v minulosti zastupoval Joj při všech důležitých jednáních společně s jejím generálním ředitelem Richardem Rybníčkem. „Vladimír Železný zatím nemá pevně stanovený program a svou případnou účast zváží,“ řekl v pátek serveru RadioTV mluvčí Novy Martin Chalupský.

Joj žádá prostřednictvím své licencované společnosti Mac TV o 26 frekvencí, z toho o sedm se utká s dalšími dvěma žadateli – dominantní slovenskou televizí Markíza a bratislavskou společností TV Servis, která připravuje projekt hudební televize Music Channel. Pro Joj je klíčové obhájení současného 50. kanálu v Bratislavě, na kterém může vysílat do konce letošního roku a o který žádá jako jediná, a získání nejlukrativnější frekvence v Trenčíně, o který žádá i Markíza a TV Servis (podrobněji o jednotlivých žádostech zde).

Markíza si podala žádost o 10 frekvencí, z toho u devíti svede souboj s ostatními dvěma žadateli. TV Servis žádá pro svůj Music Channel celkem15 frekvencí, o většinu ale projevily zájem současné komerční televize. Rada by měla o výsledku licenčního řízení rozhodnout do 3. listopadu, kdy uplyne šestiměsíční lhůta od jeho vyhlášení. Verdikt však lze očekávat v průběhu letních měsíců nebo v září. Žádosti o jednotlivé frekvence Rada přijímala do 24. května.

Televize Joj se kromě bratislavské a trenčínské frekvence pokusí zlepšit pokrytí východního Slovenska, kde je její signál velmi slabý a pokrývá malé území. Markíza chce zlepšit pokrytí v místech, kde ji diváci dosud nemohou sledovat, případně kde je její signál špatný, a žádá také o lukrativní frekvence, u kterých si nepřeje, aby je získala Joj. Příkladem může být vysílač v Trenčíně, o který Markíza žádá přesto, že nedaleko od něj zprovoznila jiný vysílač o přibližně stejném výkonu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .