VyVolení odstartují v druhé polovině září, Prima chce podíl přes 30 procent

radiotv-archivTelevize Prima zveřejnila podrobnosti o chystané reality show VyVolení, která bude hlavním šlágrem jejího podzimního programového schématu. Pořad se na obrazovce objeví v druhé polovině září a ještě předtím proběhne další podpůrná kampaň (předchozí se týkala castingů a objevila se zejména v denním tisku). „Na vysílání tohoto formátu jsme se připravovali téměř rok. Je to největší projekt nejen v historii televize Prima, ale také všech českých televizí,“ uvedl na středeční tiskové konferenci generální ředitel Primy Martin Dvořák a znovu zopakoval, že televizi pořad přijde na 150 milionů korun.

Soutěžících ve vile bude nejméně pět

Prima bude VyVolené vysílat čtyři měsíce několikrát denně. Na přípravě a produkci se podílí několik stovek lidí. Podle Radko Janouška, ředitele projektu VyVolených, jde více než o reality show spíše o reality soap. „Diváci budou rozhodovat nejenom o vítězi, ale i o tom, kdo vůbec bude o hlavní výhru bojovat.“ Prima připraví denní sestřihy toho nejlepšího, co zachytí kamery ve vile, kterou bude obývat minimálně pět soutěžících. Samotná hra bude mít několik etap a je poměrně složitá. Jako první uvede Prima zahajovací show VyVolení!, která představí soutěž, její pravidla a Vilu, ve které se bude odehrávat veškerý děj. V krátkém sestřihu se diváci seznámí také se všemi kandidáty na VyVolené.
Následovat bude část VyVolení – Volba, v níž diváci rozhodnou o obsazení Vily. V každém díle se budou rozhodovat mezi třemi soutěžícími, z nichž pouze jediný postoupí do finále a bude se moci přesunout do Vily. Diváci se budou rozhodovat podle toho, jak jednotliví kandidáti zvládnou konverzaci s moderátorem a před obecenstvem ve studiu. Tuto část VyVolených bude Prima vysílat pětkrát týdně a začne hned druhý den po odvysílání úvodního dílu reality show. Skončí zvolením posledního VyVoleného. Těch musí být nejméně pět. Ve chvíli, kdy se divákům podaří zvolit úvodní pětici soutěžících, přesunou se VyVolení do Vily a nastane další fáze soutěže – VyVolení Přesun. I po Přesunu ale bude možné nadále vybírat adepty na život ve Vile.

Moderátoři: přes den Pergnerová, v noci Bouček

Poté přijde vyřazovací etapa hry. Prima každý týden uvede sérii tří live show, během nichž televizní diváci rozhodnou, kdo půjde „z kola ven“. První fází vyřazování budou VyVolení – Zúčtování. Soutěžící si mezi sebou vyberou jednoho, s kterým už nechtějí žít ve Vile. „Bude to dost drsné, protože mu to musí říct do očí před televizními kamerami,“ říká Janoušek. Vybraný soutěžící je předurčen další fázi vyřazovací etapy hry: VyVolení – Duel. Následuje Výzva. Soutěžící, kterého ostatní z Vily označili za nejhoršího, si vybere jednoho z VyVolených, kterého vyzve k souboji. V Duelu budou diváci mezi dvěma soutěžícími znovu rozhodovat, který ve Vile zůstane a který ji bude muset opustit.
Vyřazovací etapa se všemi jejími fázemi se bude opakovat do té doby, než ve Vile zůstanou poslední tři soutěžící. Ti se utkají ve velkém Finále, během kterého diváci rozhodnou o absolutním vítězi. VyVolený získá od Primy jedenáct milionů korun a další věcné ceny. Pořad výrazně ovlivní celé podzimní programové schéma Primy, protože VyVolené bude televize vysílat v několika různých formátech několikrát denně. Každodenní dění ve Vile Prima shrne v denním sestřihu, každý den po 22. hodině zařadí večerní pořad s choulostivějšími scénami. Několikrát týdně se ve vysílání objeví živé show, které tvoří podstatu hry. Prima ale zatím nechce upřesnit vysílací dny ani přesné zařazení do denního schématu.

Proč Prima žádala o registraci Velkého bratra?

„Jde o příliš choulostivou informaci a vzhledem k tomu, že konkurence připravuje podobný pořad, zatím si to necháme pro sebe. Informace o přesném zařazení VyVolených ale zveřejníme v horizontu několika týdnů,“ slibuje programový ředitel Primy Miloš Zahradník. Denní sestřihy a live show bude uvádět bývalá moderátorka pořadu Eso na Nově Tereza Pergnerová, noční show moderátor Balírny Libor Bouček. „Pergnerovou jsme měli v hledáčku od chvíle, kdy jsme začali uvažovat o tomto projektu, ale nakonec jsme ji poslali na casting s několika dalšími známými tvářemi. Naštěstí se potvrdil náš úsudek, zejména ve schopnosti improvizace,“ přiblížil další z producentů VyVolených Petr Nezval.
Prima uvádí VyVolené pod sloganem „reality show, která nezná bratra“. Zjevná narážka na konkurenční soutěž Big Brother, kterou koupila televize Nova, je dalším pokračováním ve vzájemné strkanici o „originalitu“ chystaných reality show. Nova, která původně usilovala také o vysílací práva na VyVolené, totiž po oznámení, že na podzim uvede soutěž Big Brother, uvedla, že VyVolení jsou jeho kopií a Primě kvůli nim může hrozit právní postih od producenta Big Brothera, nizozemské společnosti Endemol (nedávno ji koupila španělská Télefónica, nynější většinový vlastník Českého Telecomu). Prima se jakémukoli srovnávání VyVolených a soutěže Big Brother – Velký bratr brání.

Dvořák: chceme podíl v prime time přes 30 procent

Zajímavé však je, že začátkem května, kdy Prima žádala český patentový úřad o registraci hned několika verzí názvu a loga chystané reality show, požádala také o registraci ochranné známky a loga Velký Bratr (žádost už z internetového registru patentového úřadu zmizela). Podle generálního ředitele Primy Martina Dvořáka šlo o mimořádnou situaci, kdy obě komerční televize zápasily o oba formáty reality show. „Ve finále to bylo tak, že primární akcent obou televizí byl na VyVolené a na společnost IKO Media,“ tvrdí Dvořák. To však nevysvětluje, proč logo s názvem Velký Bratr, o jehož registraci Prima žádala, mělo grafickou podobu dnešního loga VyVolených a tedy i původní maďarské reality show ValóVilág.
Jaké sledovanosti by Prima chtěla zařazením VyVolených dosáhnout? Dvořák hovoří o velmi ambiciózních plánech: „Naším cílem je, aby se naše průměrná sledovanost, zejména v prime time, byla co nejvyšší. Neřeknu žádné konkrétní číslo, protože naše ambice je jít co nejvýš. Až jak to půjde. Proto naše podzimní schéma není jenom o VyVolených, ale je o dvou seriálech z naší vlastní kuchyně, jednom starším českém seriálu od ČST, o navýšené akvizici a dalších pořadech. Opravdu chceme, aby náš podíl na trhu, zejména pak v prime time, byl co nejvyšší, a když bude začínat trojkou, budu velmi rád.“ O sponzorech VyVolných Prima zatím jedná, podle Dvořáka se zatím podařilo získat zadavatele z oblasti rychloobrátkového zboží a telekomunikačních služeb.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky:,