TV Joj se stěhuje do filmových ateliérů Koliba

radiotv222Slovenskou Novu čeká druhá fáze vývoje, kterou zahájí dnešní premiéra pořadu Črepiny, obdoby českých Střepin. Ty se na mateřské televizi Nova poprvé objevily letos v dubnu. Jojka také chystá slovenskou verzi pořadu Riskuj a jedná o zavedení peoplemetrů.

Slovenská televize Joj bude od 30. září vysílat z nových prostor ve filmových ateliérech Koliba v Bratislavě. Stanice, kterou vlastní slovenská společnost Grafobal a český MEF Holding, dosud vysílá z provizorních prostor v Košicích, kde až do letošního března existovala pod názvem televize Global. Přípravné práce na přestěhování z Košic do Bratislavy probíhají od konce července. Televize mezitím připravila určité programové změny.

Črepiny mají těžit ze zpravodajství

Na obrazovce se dnes poprvé objeví pořad aktuální publicistiky Črepiny, slovenská obdoba českých Střepin, které vysílá televize Nova. Jde o poměrně nový formát, který Nova představila teprve v dubnu a jež si rychle získal zájem diváků. Zatímco mateřská Nova vysílá Střepiny v neděli večer před desátou hodinou, Jojka zařadí Črepiny do stejného času v pondělí. Novým pořadem budou provázet Marcela Vošková a Michal Masár. Stopáž i formát pořadu zůstávají stejné jako český vzor: 20 minut aktuálních událostí politického, ekonomického a společenského dění na Slovensku.

Črepiny budou v podstatě speciálním vydáním hlavní zpravodajské relace Noviny, z jejichž reportáží budou čerpat. Také v českých Střepinách se často objevují záběry, které diváci mohli spatřit již v Televizních novinách. Jednotlivé události ale dostávají větší prostor než v klasickém zpravodajství. Dnešní premiérový díl Črepin se bude věnovat negativním dopadům bývalého režimu na životní prostředí, možnostem ochrany před kurzovými ztrátami při privatizaci státního majetku a ideologii slovenských politických stran.

Vznikne slovenská obdoba pořadu Riskuj

Kromě Črepin chystá televize Joj slovenskou verzi úspěšného soutěžního pořadu Riskuj, který na Nově uvádí Jan Rosák. „V těchto dnech probíhá výběr moderátorů a soutěžících,“ potvrzuje generální ředitel Joj TV Richard Rybníček. Na obrazovce by se Riskuj mělo objevit 1. října, krátce poté, co se Joj definitivně přestěhuje z Košic do Bratislavy. Tím stanice podle Rybníčka zahájí druhou fázi svého vývoje, která potrvá přibližně do konce letošního roku. Ve třetí fázi by se Joj chtěla v podílu na trhu přiblížit dominantní slovenské televizi Markíza (viz květnový rozhovor RadioTV s Richardem Rybníčkem).

Podíly Joj a Markízy se ale podle deníčkových průzkumů sledovanosti (peoplemetry na Slovensku zatím neexistují) zatím značně liší. Zatímco Markíza běžně přesahuje podíl 40 procent, Joj se pohybuje pod desetiprocentní hranicí. Rybníček ale upozorňuje na trend zvyšující se sledovanosti. „Těší mě to, ale je třeba říci, že přesná čísla naší sledovanosti se dozvíme až po zavedení peoplemetrů.“ Od zahájení vysílání 2. března letošního roku se podíl Joj podle deníčkového průzkumu sledovanosti veřejnoprávní Slovenské televize zvýšil téměř na dvojnásobek. Předchůdce Jojky, regionální televize Global, zřídka kdy dosahovala jednoho procenta.

Peoplemetry? Klíčový je postoj Markízy

Zavedení peoplemetrů na Slovensku podle plánu televize Joj podporuje zatím jen zpravodajská stanice TA3. Podle informací, které má server RadioTV k dispozici, se ale Joj podařilo přesvědčit některé mediální agentury, jejichž názor může ovlivnit postoj komerční Markízy i veřejnoprávní STV. Ty sice několik let tvrdí, že připravují vlastní peoplemetrový projekt, dosud však nezačaly s jeho realizací. Peoplemetry by podle mediálních odborníků mohly narušit dominantní postavení televize Markíza, která ovládá až tři čtvrtiny reklamního trhu.

Televizi Joj by v této věci mohl pomoci i její nový partner, slovenská firma Grafobal, která v červenci odkoupila od České produkční invest poloviční podíl v licencované společnosti Mac TV. Dalších 30 procent vlastní spolumajitel MEF Holdingu Vladimír Komár a 20 procent patří České produkční invest, dceřinné společnosti České produkční 2000, která je servisní organizací TV Nova a stoprocentně ji ovládá MEF Holding. Existuje i určitý náznak průlomu vztahů s Markízou, neboť začátkem července se v Bratislavě sešel šéf MEF Holdingu Jiří Šmejc a spolumajitel Markízy Pavol Rusko. Obě strany však odmítají tuto schůzku jakkoli komentovat.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .