Televize zredukovala vysílání kvůli expanzi Novy na Slovensko

radiotv22Petržalská televize v Bratislavě vyrábí Metropolitní žurnál pro televizní síť Global, kvůli zpoždění plateb ale musela zredukovat jeho délku a o víkendu od jeho vysílání úplně upustit.

Expanze televize Nova na Slovensko má svou první oběť. Lokální Petržalská televize, která vysílá v Bratislavě, musela kvůli vstupu České produkční invest (ČPI) do televizní sítě Global zredukovat zpravodajský pořad Metropolitní žurnál, který připravuje na zakázku Globalu. Informovala o tom agentura TASR s odvoláním na ředitele Petržalské televize Juraje Martinyho.

Je licence, není potřeba spolupracovat

Ve všední dny zkrátila stanice žurnál o pět minut a o víkendech jeho vysílání úplně zrušila. „Vzhledem k tomu, že košická společnost Mac TV (klíčová společnost TV Global, ve které ČPI vlastní 70 procent, pozn. RadioTV), kterou koupil Železný, v současné době zpracovává audit, platby se opožďují. To způsobuje nedostatek financí na to, abych mohl garantovat vysílání v nezměněné podobě,“ vysvětlil Martiny.

Petržalská televize se po změnách v Globalu, které ČPI ohlásila na jaro příštího roku, chce vrátit k původnímu programovému schématu. Global totiž vlastní vysílací licenci pro Bratislavu, na které spustí vysílání společně se změnou názvu, grafiky i programu. Metropolitní žurnál je hlavním produktem projektu Naša Bratislava, který od 1. září letošního roku spustila Petržalská televize společně s televizní sítí Global. Tehdy ještě nebylo jisté, zda Global získá investora blízkého TV Nova a licenci pro metropolitní vysílání.

Nový název pro Global už ve čtvrtek

Zástupci ČPI včetně šéfa Globalu Richarda Rybníčka a generálního ředitele TV Nova Vladimíra Železného ve čtvrtek na tiskové konferenci v Bratislavě oznámí nový název pro televizi Global. Vybírá se ze sedmi variant, které si u slovenského Úřadu průmyslového vlastnictví nechaly zaregistrovat společnosti CET 21 a Mac TV. Jde o názvy JOJ, JOJ TV, Nova SK, Nova Slovensko, Nova Slovakia, Nova a Nova TV.

CET 21 si na Slovensku zažádala také o registraci ochranných známek na názvy 52 původních pořadů TV Nova včetně Televizních novin, Tele Tele nebo Volejte řediteli. Rybníček však v rozhovoru pro slovenský deník Sme řekl, že Global nechystá žádný pořad podobný one-man-show Volejte řediteli na Nově: „Relaci tohoto typu u nás zatím neuvidíte.“ Rybníček kupodivu nemá s televizí žádné hlubší zkušenosti. „V televizi jsem pracoval jenom jednou, ještě jako student jsem si přivydělával v redakci sportu.“

Markíza se nové televize neobává

Rybníček se považuje za televizního maniaka. „Téměř nikdy nejdu spát bez toho, abych neproklikal všechny kanály. Global jsem nikdy nesledoval moc intenzivně, ale měl jsem rád jejich zpravodajství,“ přiznává. Novopečený generální ředitel Globalu rád sleduje dokumentární a cestopisné filmy, nepohrdne ale ani pořadem Tele Tele na Nově. „Některým lidem to připadá jako stupidní humor, ale podle mě se při tom člověk dobře uvolní.“

Nový Global by se měl stát hlavní konkurencí nejsledovanější slovenské televize Markíza. Její ředitel Vladimír Repčík však v rozhovoru pro Sme řekl, že se Globalu až tak neobává. „Za jistých okolností připouštím, že nám Global může konkurovat. Ta hrozba se ale stále zmenšuje a dnes to není tak vážné jako před měsícem, brambor už není tak horký.“ Šéfové Globalu a Markízy se podle svých slov zatím osobně nesetkali.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .