Sport ve středu zájmu – udržení pozic bude těžké

Se sportem na televizní obrazovce se roztrhl pytel. Po České televizi (ČT4), která spustí svých šestnáct hodin sportu v předvečer dne, kdy dorazí symbolický olympijský plamen do Turína (9. února), je tu další nabídka. A sice UPC.Se sportem na televizní obrazovce se roztrhl pytel. Po České televizi (ČT4), která spustí svých šestnáct hodin sportu v předvečer dne, kdy dorazí symbolický olympijský plamen do Turína (9. února), je tu další nabídka. A sice UPC. Předplatitelé kabelové sítě se zřejmě dočkají dalšího sportovního kanálu. Uvedl to mluvčí UPC František Malina s tím, že podrobnosti budou k dispozici až poté, co bude případná dohoda uzavřena.

Podle dostupných informací zvažuje, že do nabídky zařadí program Sport 1, který by byl divákům přístupný i v české verzi. UPC již nyní provozuje Eurosport, Eurosport 2 a tuzemskou Galaxii Sport. V nabídce je i Extreme Sports.

Sportovní fanoušci mají opravdu na výběr a další dlouhé řady sportovních programů se dočkají s nastupujícím digitálním vysíláním. O licenci se u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání uchází například Nova s projektem stanice Nova Sport a další společnosti. Diváci na široké konkurenci vydělají, ale samotní provozovatelé to budou mít nejspíš těžké.

Příkladem budiž sousední Německo, kde domácí kabelová stanice Premiere „horkotěžko“ bojuje o udržení své dosavadní pozice na fotbalovém trhu. Největšímu placenému programu v zemi se na konci roku nepovedlo udržet vysílací práva na nejvyšší německou soutěž a stanici opustila třetina ze stávajících 3,4 milionů předplatitelů. Hodnota akcií Premiere poklesla v prosinci o 42 % bezprostředně poté, co se majitelem práv na příští tři ročníky bundesligy stala Arena, divize expandující kabelové konkurenční společnosti Unity Media.

Boj o licence o práva na ligové zápasy však podle německých analytiků není u konce. Premiere chce zahájit rozhovory s Arénou o sublicenční dohodě, která ji umožňuje práva přece jen získat. Premiere totiž stále ovládá přístupová práva k většině satelitových dekodérů v Německu a Arena jistě bude mít zájem na dohodě. Vedle Premiere usiluje o spolupráci s Arenou i Kabel Deutschland. Boj vrcholí i na stránkách tištěných médií. Premiere kraluje v pětadvaceti denících a magazínech celostránkovými inzeráty. „Kdo říká, že Premiere už nedává fotbal?“ zní její reklamní slogan, který se odvolává na blížící se mistrovství světa. Upozorňuje, že Premiere je jedinou stanicí v Německu, která vlastní práva na všech čtyřiašedesát zápasů. Určující zápas o bundesligu při své německé hrdosti rozhodně nevzdá.

Češi prozatím drží své emoce pod pokličkou, ale uvnitř to vře. Hledání cest a mapování budoucnosti sportovního trhu (kdo s kým) je středem zájmu o digitalizaci vysílání.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .