Sledovanost 26/2008: ČT 4 Sport boduje díky Wimbledonu

radiotv-archiv47Analyzovaný týden byl posledním, kdy se hrálo Euro 2008. Jak s profesionálním zvládnutím, tak se sledovaností může být TV Prima spokojena. Na finále se dívalo více než milión diváků. Tenis v Anglii zase pomáhá České televizi. Sledovanost TV Nova má sestupnou tendenci a ČT1 podržely bavičské stálice.

Významný nárůst zaznamenal sportovní kanál ČT 4 Sport. V hodnotách share poskočil z 0,61 % v předchozím týdnu na 1,4 % v 26. týdnu. Svůj díl „viny“ na tom zřejmě nesou přímé přenosy tenisového Wimbledonu. Výrazný vzestup ale „čtyřka“ zaznamenala v prime time (20.00 až 23.00), kdy Wimbledon neběží (přenosy končí ve 20.00). V prime time se share této stanice dostal na 0,87 % (předchozí týden 0,38 %).
TV Nova si naopak výrazně pohoršila. V celodenním share spadla na 36,77 % (předchozí týden 38,44 %) a v prime time se dostala pod hranici čtyřiceti procent – 39,64 % (předchozí týden 41,99 %). Ztrácela i ČT1, jejíž hodnoty celodenního share činily 21,92 % (předchozí týden 23,08 %) a v prime time 24,22 % (předchozí týden 26,08 %). Rozhodující zápasy těch nejlepších na fotbalovém Euru 2008 pomohli TV Prima ke zlepšení share – celodenní činil 19,15 % (předchozí týden 18,55 %) a v prime time 19,78 % (předchozí týden 17,18 %). ČT2 také rostla, v celodenním měření dosáhla 6,73 % podílu na publiku (předchozí týden 5,75 %) a v prime time 5,17 % (předchozí týden 4,14 %); ČT24 vykazuje 1,56 % (předchozí týden 1,26 %) a v prime time 0,94 % (předchozí týden 0,74 %); Nova Cinema 0,32 % (v předchozím týdnu 0,3 %) a v prime time 0,23 % (předchozí týden 0,27 %) a i kolonka Ostatní vykazuje jen malé výkyvy – 12,15 % (předchozí týden 12,01 %) a v prime time 9,15 % (předchozí týden 9,25 %).

Počet diváků Novy klesá
Začalo léto a do žebříčku sledovanosti pořadů TV Nova se dostaly pouze zpravodajské pořady. Nejsledovanější byly Televizní noviny z úterý 24. června, kdy si je nenechalo ujít 2 020 tisíc diváků (rating 23,6 %). V předchozím týdnu měly nejsledovanější Televizní noviny o 317 000 diváků více!!! To už je pořádný propad.
Nejsledovanější Sportovní noviny běžely ve středu 25. června, kdy je sledovalo 1 934 tisíc diváků (rating 22,6 %) a Počasí nejvíce zajímalo diváky stejný den – 1 815 tisíc diváků (rating 21,2 %). Poslední místo v Top 10 TV Nova obsadily sobotní Sportovní noviny s 1 344 tisíci diváků (rating 15,7 %). Takto nízká sledovanost postihla Novu někdy naposledy v únoru letošního roku.

Sledovaní Sova, Žilková, Kraus, Šíp, Bubílková
ČT1 se vydařil pátek 27. června. Vše odstartoval první díl Nemocnice na kraji města po dvaceti letech, který si nenechalo ujít 882 tisíc diváků (rating 10,3 %; share 33,64 %). Následovala 13. komnata Veroniky Žilkové, jež zajímala 1 121 tisíc diváků (rating 13,1 %; share 40,44 %). Vše vrcholilo talk show Uvolněte se, prosím, na kterou bylo zvědavo 1 200 tisíc diváků (rating 14 %; share 44,51 %). Jako páteční bonbónek působí pak „osobní rekord“ seriálu Sex ve městě. Starosti žen ve velkoměstě si tentokrát nenechalo ujít 573 tisíc diváků (rating 6,7 %; share 27,1 %).
Úspěch slavila i Všechnopárty, kterou mělo zapnuto 1 036 tisíc diváků (rating 12,1 %). Pod miliónovou hranicí zůstala bulvární zábava Co týden vzal, jež zaujala 984 tisíc diváků (rating 11,5 %).
V neděli skončily, po mnoha letech, Události v regionech, které byly jedním z nejsledovanějších pořadů České televize. Poslední nedělní vysílání sledovalo 942 tisíc diváků (rating 11 %). Do Top 10 se dostaly ještě úterní Události v regionech (830 tisíc diváků; rating 9,7 %), středeční (839 tisíc diváků; rating 9,8 %) a čtvrteční (805 tisíc diváků, rating 9,4 %).
Nejsledovanější desítku pořadů na ČT1 tentokrát doplňují investigativní Reportéři ČT, které mělo zapnuto 864 500 diváků (rating 10,1 %).

Konec fotbalu ve velkém stylu
Žebříček nejsledovanějších pořadů na Primě obsadilo vrcholící Euro 2008. Jedinou výjimku tvoří soutěž Hádej, kdo jsem!, kterou si v pondělí 23. června zapnulo 830 tisíc diváků (rating 9,7 %).
Ostatní místa jsou obsazena semifinálovými a finálovými starostmi Španělů, Němců, Turků a Rusů.
1. poločas zápasu Německo – Turecko sledovalo 805 tisíc diváků (rating 9,4 %), přestávkové Studio Euro 685 tisíc diváků (rating 8 %) a 2. poločas 830 tisíc diváků (rating 9,7 %).
1. poločas utkání Rusko – Španělsko vidělo 873 tisíc diváků (rating 10,2 %), Studio Euro o přestávce 616 tisíc diváků (rating 7,2 %) a 2. poločas zápasu si zapnulo 967 tisíc diváků (rating 11,3 %).
1. poločas finále mezi Německem a Španělskem sledovalo 1 113 tisíc diváků (rating 13 %), poločasové Studio Euro 890 tisíc diváků (rating 10,4 %) a 2. poločas španělského triumfu v přímém přenosu vidělo 1 275 tisíc diváků (rating 14,9 %).

Letošní Euro ukázalo, že takto rozsáhlou sportovní akci dokáže profesionálně pokrýt i komerční subjekt.

Dokumenty a komediální western
Nejsledovanějším pořadem ČT2 se ve 26. týdnu stal páteční dokument ze série Zázračná planeta s názvem Moje tři velké kočky, který si nenechalo ujít 377 tisíc diváků (rating 4,4 %; share 14,39 %).
Úterní příběh cirkusu JOO! To je cirkus vidělo 334 tisíc diváků (rating 3,9 %); časosběrný dokument Moji milovaní si zapnulo 325 tisíc diváků (rating 3,8 %); francouzský film o roce 1968 Osmašedesátý sledovalo 317 tisíc diváků (rating 3,7 %). Ve středu 25. června ČT2 vysílala dokument o průběhu vypínání analogového signálu na Domažlicku. Pilotní digitalizaci z cyklu Ta naše povaha česká si nenechalo ujít 257 tisíc diváků (rating 3 %). Německý film Studené léto si v úterý 24. června zapnulo 240 tisíc diváků (rating 2,8 %). Americkou westernovou komedii Podporujte svého šerifa! sledovalo 231 tisíc diváků (rating 2,7 %).
MS motocyklů 2008 z Holandska tentokrát vidělo 197 tisíc diváků (rating 2,3 %). Desítku nejsledovanějších doplňují úterní Události, komentáře – 222 500 diváků (rating 2,6 %) a čtvrteční Branky, body, vteřiny – 214 tisíc diváků (rating 2,5 %).

Zvláštní sobota
Sobota 28. června byla tentokrát velmi slabá. Přesto Česká televize zveřejnila „koláč podílu na publiku“, v němž vyhrála.
Ovšem v číslech absolutní sledovanost zjistíme, že makabrózní estrádu Výzva sledovalo méně než 805 tisíc diváků a rating musel být nižší než 9,4 %. Jde říci, že Výzva se stala malérem nejen kvalitativním ale průšvihem se stala i nízká sledovanost. Její share byl sice 30,17 %, ale v tu chvíli nejspíš moc lidí na televizi nekoukalo, protože žádný z prime time pořadů čtyř hlavních stanic se do žebříčku nejsledovanějších nedostal.

Poznámky:
Není-li uvedeno jinak, platí uvedené údaje pro kategorii 15+.
Čísla udávající počet diváků jsou orientační.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .