Novou grafiku a logo Prima nasadí od 4. dubna

radiotv-archivTelevize Prima ve středu představila nové logo, slogan a grafiku, které hodlá od pondělí 4. dubna nasadit do vysílání. Logo, jehož autorem je Ondřej Anděra, odpovídá návrhu, který si televize nechala koncem února registrovat u patentového úřadu jako první z několika uvažovaných variant a jehož podobu server RadioTV zveřejnil již 3. března. Stanice zároveň přichází s novým ústředním sloganem „Prima – a jste doma“. Podle kreativní ředitelky televize Jaroslavy Sedláčkové by tyto změny měly u diváka Primy navodit pocit domova a „dobrou náladu provázenou úsměvem.“

Oblouček nahradila „hravá“ tečka

{img id=72 align=left border=1}Sedláčková nastoupila do Primy loni v září s úkolem připravit kompletní změnu designu. Naposledy Prima měnila grafiku před čtyřmi lety, kdy nasadila znělky a předěly s detaily ovoce od společnosti G spot. „Už v září se přihlásila mladá firma Cabinet, již tvoří absolventi brněnské katedry multimédií, že by měli velký zájem o spolupráci. Vypracovali dvě základní koncepce, které byly zajímavé, leč v dané chvíli úplně neodpovídaly naší představě. Proto jsem se rozhodla vyvíjet další návrhy uvnitř Primy a oslovila výtvarníky, s nimiž jsem v minulosti již pracovala nebo mi byli doporučeni,“ přiblížila Sedláčková.
Kreativní tým začal pracovat koncem loňského listopadu, scházel se dvakrát až čtyřikrát týdně a metodou postupného vylučování došel k optimální podobě nového designu. Několikrát se stalo, že se uvažované prvky shodovaly s televizní grafikou používanou jinou stanicí kdysi v minulosti. „Musím říci, že jsme každý návrh podrobovali neúprosné analýze v duchu našeho cíle a v deskách mám založeny návrhy, které nebyly použitelné teď, ale určitě najdou uplatnění, byť třeba jen jako inspirace pro další úvahy,“ říká Sedláčková. Konečný návrh zvítězil především proto, že obsahuje červený bod na písmenem „i“, který podle Sedláčkové slibuje možnost dalšího vývoje.

Pomáhala autorka grafiky TV Nova

Kromě Sedláčkové na novém logu a grafice Primy pracovala režisérka Kateřina Hejnovská (autorka znělek Prima jízdy, Trní, apod.), Petr Černega (autor designu virtuálních studií Primy; oba jsou členy užšího kreativního týmu Prima TV), výtvarnice Lela Geislerová (vytvořila reklamní znělky), Elen Krejčí (znělky a self promotion), Ondřej Anděra (autor nového loga), Patrik Bitomský a bývalá šéfka grafického oddělení televize Nova Kateřina McCreary. „Kdykoli jsme si prohlíželi nové návrhy, vždy jsme měli na paměti, že v žádném případě nesmíme znechutit či dráždit své stávající diváky. Postupem času jsme si do hlav uložili pracovní heslo: „Neděs starší generaci a neotravuj mladé,“ a snažili jsme se na naše návrhy dívat očima svých rodičů, vrstevníků i dětí,“ říká Sedláčková.

Změna grafiky se dotkne i znělek některých pořadů. „Už od 1. března se změnila Prima jízda, následuje Prima televize, jež se přesune do virtuálního studia, odkud v současné době odbavujeme zpravodajství (prošlo radikální změnou vloni v listopadu). Další v řadě jsou pořady Nedělní partie, Trní, Pípšoubazar (nástupce oblíbeného Kinobazaru Zdeňka Izera) a v průběhu dubna se do virtuálu s novou grafikou znělky i studia přesune i náš velmi úspěšný pořad Svět 2005, který letos slaví své desáté narozeniny,“ prozradila Sedláčková. Určitou úpravou projde i znělka hlavního zpravodajského pořadu Zpravodajský deník, kde se vyskytuje staré logo Primy. „Byli jsme ujištěni, že se to dá změnit,“ potvrdil RadioTV šéfredaktor zpravodajství Jiří Závozda.

Pro TV natočí pro Primu další seriál

Prima zároveň chystá drobné programové novinky: upraví vysílací časy a podobu self promotion pořadu Prima televize, nahradí Kinobazar pořadem Pípšoubazar s lechtivějšími scénkami, dokončila natáčení první řady seriálu Rodinná pouta (natáčení druhé řady začne za dva týdny a do vysílání se dostane od září) a připravuje zcela nový seriál, který by měl být podle generálního ředitele Martina Dvořáka výpravnější než Rodinná pouta: „Naše televize unikátně letos na konci roku bude vysílat dva své seriály současně, což považuji za náš frontální útok na diváka.“ Nový seriál vznikne opět v produkci externí firmy. Programový šéf Primy Miloš Zahradník serveru RadioTV potvrdil, že televize jedná s firmou Pro TV, která pro ni v holešovických ateliérech vyrábí Rodinná pouta.
Scénáristky Rodinných pout Kateřina a Jitka Bártů už od loňského podzimu pracují na scénáři seriálu s pracovním názvem Čtyřlístek (Pro TV si ho nechala registrovat u Úřadu průmyslového vlastnictví). Podle neoficiálních informací by mělo jít o příběh čtyř žen podobný seriálu Sex ve městě z produkce americké společnosti HBO. Zahradník nicméně vyloučil, že by se nový seriál Primy měl jmenovat právě Čtyřlístek. „Více o něm prozradíme na speciální tiskové konferenci, kterou věnujeme také druhé řadě Rodinných pout,“ dodal. Prima se také zapojí do kampaně Exit hudebního kanálu MTV proti obchodování s lidmi. 4. dubna televize odvysílá dokument věnovaný tomuto problému a v následujících měsících kampaň podpoří zařazením charitativního spotu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: