Nové pořady České televize a zájem diváků

radiotv222Se začátkem září dochází v televizních společnostech ke změnám ve vysílacím schématu. Jinak tomu nebylo ani tentokrát v České televizi.

S cílem zlepšit službu veřejnosti v oblasti zpravodajství a aktuální publicistiky došlo k významným úpravám jejich struktury. Bezprostředně po Událostech jako hlavní zpravodajské relaci dne jsou od pondělí do soboty zařazovány cca 5minutové Události v kultuře. Dosavadní Události plus a také „21“ nahrazují od pondělí do čtvrtka 25minutové Události, komentáře. Stávající nabídku regionálního zpravodajství a publicistiky rozšiřuje 25minutový magazín Týden v regionech. Diskusní pořad Naostro vystřídala v sobotu v poledne 40minutová debatní Špona moderovaná Jakubem Železným.

V prvním týdnu vysílání uvítalo větší nabídku informací ze světa kultury v podobě Událostí v kultuře v průměru 546 tisíc (tj. 6,5 %) dospělých – 16 z každé stovky diváků této kategorie v danou dobu u televizorů. Více zájemců o tuto službu je v řadách žen (průměr sledovanosti 6,9 %) než mezi muži (průměr sledovanosti 6,0 %). Podle očekávání největší přízni se tato relace těší mezi diváky s úplným středním vzděláním (průměr sledovanosti 7,4 %) a vysokoškolsky graduovanými (průměr sledovanosti 11,8 %); zmínku si zaslouží fakt, že o Události v kultuře se v prvním týdnu jejich vysílání relativně více  zajímali diváci se základním vzděláním (průměr sledovanosti 5,7 %) než vyučení bez maturity (průměr sledovanosti 4,9 %).
První čtyři vydání relace Události, komentáře, vysílané bezprostředně po 22. hodině, vyhledávalo v průměru 391 tisíc (tzn. 4,7 % dospělých – 15 z každé stovky diváků od 15 let výše v danou dobu u televizorů. Také v tomto případě je zájem žen  (průměr sledovanosti 4,9 %) větší než interes mužů (průměr sledovanosti 4,4 %). Přízeň věnovaná tomuto pořadu diváky roste s věkem a také s vyšším stupněm dosaženo vzdělání.

První vydání magazínu Týden v regionech, začínajícího v sobotu v 10:40 hodin, získalo 207 tisíc (2,5 %) – 22 z každé stovky dospělých v danou dobu u televizorů. Mužů (sledovanost 2,6 %) bylo více než žen (sledovanosti 2,3 %). Podle vzdělání regionální magazín relativně nejvíc přitahoval  vyučené bez maturity (sledovanost 2,8 %) a diváky s úplným středním vzděláním (sledovanost 2,7 %).

Novému debatnímu pořadu Špona, začínajícímu v sobotu ve 12 hodin, dalo přednost před všemi svody vydařeného letního dne  270 tisíc (tj. 3,2 %) dospělých, což představovalo každé pátého diváka v danou dobu u televizorů. Na moderování Jakuba Železného byly mírně zvědavější ženy (sledovanosti 3,3 %) než jejich mužské protějšky (sledovanosti 3,1 %). Zájem rostl s věkem, nikoliv s dosaženým vzděláním: vyučených bez maturity (sledovanost 3,7 %) bylo relativně víc než diváků s úplným středním vzděláním (sledovanost3,4 %) i vysokoškolsky graduovaných (sledovanost 3,6 %).

Uvedené údaje o ohlasu nových pořadů jsou pověstnou první vlaštovkou. Moudřejší budeme na konci září, kdy už se začnou projevovat dlouhodobější trendy jejich divácké recepce.

Pro bližší tiskové informace prosím kontaktujte:
Richard Klatovský, vedoucí PR & Promotion a tiskový mluvčí, ČT
tel.: 02-61 13 40 05, fax: 02-61 21 85 99, mobil: 0602 21 95 71
email: richard.klatovsky@czech-tv.cz

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .