Vzniká česká hudební televizní Stanice O

radiotv223Na projektu podnikatele Jiřího Němečka se podílí někdejší moderátorský tým Rádia Limonádový Joe sdružený v agentuře JOE PR. Ostrý start chystá kabelová a satelitní Stanice O na září, zkušební vysílání proběhne již v létě.Počet česky vysílajících celoplošných kabelových a satelitních televizí se letos v září rozroste o čistě hudební kanál nazvaný Stanice O. Na projektu pražského podnikatele Jiřího Němečka se podílí i někdejší moderátorský tým Rádia Limonádový Joe v čele s Dušanem Všelichou, bývalým šéfem a spoluzakladatelem této stanice. Provozovatel nového hudebního kanálu, akciová společnost Stanice O, v úterý získala licenci od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.
Vznikne nové kultovní médium?
Logo Stanice O„Půjde o kultovní hudební stanici, která bude hodně energie a prostoru věnovat české hudbě, především té z klubové scény. České písničky, které nemají vlastní vizuální podobu, proženeme pořady VJ´s, video-jockeyů, kteří jim v živých setech dají vždy novou tvář,“ přiblížil pro RadioTV Všelicha. „Zaměříme se především na tvorbu, která diváky okouzlí. Doufám, že tak bude působit i způsob moderování a specifický návrat bývalých hvězd Rádia Limonádový Joe. Chystáme něco, co si současní diváci zatím ani nedovedou představit.“
Přípravný tým se podle Všelichy opírá o zámořské zkušenosti. „V současném americkém vysílání je formát Urban Contemporary jedním z nejúspěšnějších.“ Sám Všelicha bude ve Stanici O zastávat funkci „programového hustitele“. „Hustitel je opak ředitele,“ říká. Náklady na provoz nového kanálu, které nemají přesáhnout pět miliónů korun měsíčně, provozovatel zpočátku pokryje sám. Prvotní investice, na které se bude kromě Němečka podílet také několik dalších podnikatelů, dosáhne výše 10 až 15 miliónů korun.
Stanice O má dobré zázemí
Podle mluvčího Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Pavla Baráka se Stanice O v žádosti o kabelovou a satelitní licenci charakterizovala jako hudební kanál typu MTV, VIVA a MCM s devadesátiprocentním podílem hudby a důrazem na českou produkci. Deset procent vysílacího času by pak věnovala kultuře, zejména reportážím z koncertů a festivalů, ale také studentským filmům a dalším menšinovým žánrům. Stanice O chce věnovat velký prostor skupinám, které nemají šanci prorazit v současném světě showbyznysu.
Hudební kanál bude spolupracovat s televizním studiem pražského soukromého Gymnázia Jižní Město, jehož spolumajitelem je Němeček. Škola pro své studenty pořádá kurzy televizního zpravodajství, a k tomuto účelu si loni zařídila malé televizní studio. To připravuje kompletní zpravodajský týdeník Aktuál z pražské městské části Jižní Město pro Infokanál kabelové společnosti UPC. Sama Stanice O sídlí v samostatné vile v Praze na Smíchově, kam podle Všelichy hodlá brzy zvát diváky na „zkušební projekce a vinné dýchánky“. Hudební kanál bude rovněž spolupracovat s několika hudebními kluby.
Jak zareagují kabelové společnosti?
Stanice O by měla vysílat 24 hodin denně v kabelových rozvodech a prostřednictvím společnosti Czech Link také z družice Astra. Zkušební vysílání chce spustit začátkem července, ostrý provoz od září. Důležitým příjmem hudebního kanálu by měly být poplatky od kabelových společností, s nimiž má provozovatel v dohledné době jednat o měsíčním poplatku za jednoho koncového uživatele. Trojice největších tuzemských kabelových operátorů – UPC, Intercable CZ a TES Media – však na dotaz RadioTV sdělila, že o Stanici O zatím nemá žádné informace.
Společnost Stanice O vznikla začátkem letošního roku, do Obchodního rejstříku byla zapsána 11. února. O tři dny dříve požádala Úřad průmyslového vlastnictví o registraci ochranné známky na název a logo Stanice O. Již v prosinci loňského roku si ale Jiří Němeček zaregistroval internetovou doménu www.staniceo.cz, na které bylo až do úterý pouze logo a kontaktní e-mailová adresa. Dnes společnost spustila první verzi stránek, která dává tušit, že Stanice O bude mít skutečně blízko původnímu Rádiu Limonádový Joe.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .