Správní řízení o Korunní probíhá už půl roku

radiotv222Již v prosinci loňského roku zahájila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání správní řízení se společností CET 21 kvůli skryté reklamě na minerální vodu Korunní v pořadu Volejte řediteli. Dosud nepadnul žádný verdikt.

Přes půl roku již trvá správní řízení, které vede Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se společností CET 21 kvůli skryté reklamě na minerální vodu Korunní v pořadu Volejte řediteli. Rada řízení zahájila 4. prosince loňského roku kvůli podezření, že umístění lahve Korunní na stolku generálního ředitele TV Nova Vladimíra Železného při jeho pravidelném sobotním pořadu není náhodné. Nova obvinění ze skryté reklamy odmítla a lahev s minerálkou v pořadu Volejte řediteli ponechala, na nějaký čas ji ale otočila etiketou od kamery.

Radní se případem skryté reklamy na Korunní zabývali i na svém 10. zasedání 14. května, kdy měli k dispozici dva právní rozbory – jeden od Psychologického ústavu Filosofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a druhý od nezávislé advokátky. Shodli se však na tom, že oba obsahují formální nedostatky, které je třeba odstranit. Tím se celé jednání opět posune. S posudky se poté musí ještě seznámit CET 21, která vůči nim může vznést připomínky. Posun ve správním řízení proto nelze očekávat dříve než koncem léta.

„Formální vadou bylo to, že se posudky nadbytečně zabývaly i tím, co nebylo předmětem zadání, nebo to, že obsahovaly výroky, které posudek obsahovat nemůže (např. rozbor právní situace). Vady jsou to vesměs odstranitelné, tedy posudky po přepracování budou pro řízení použitelné,“ přiblížil serveru RadioTV mluvčí Rady Pavel Barák. Rada již v minulosti vedla s Novou správní řízení kvůli výskytu časopisu Ano v pořadu Volejte řediteli. Podle místopředsedy Petra Štěpánka to bylo v době, kdy byla vydavatelem časopisu jiná společnost než CET 21. Ve chvíli, kdy vydávání Ano přešlo pod CET 21, je jeho propagace v pořadu Volejte řediteli legální.

Ačkoli není případ minerální vody Korunní ničím nový a lahev s etiketou se v pořadu vyskytuje pravidelně již několik let, Rada se možností skryté reklamy na tento nápoj dosud nezabývala. „Nejsem si jist, ale správní řízení kvůli tomu Rada, myslím, nevedla. Ale v rámci nějaké rozpravy se tím určitě zabývala,“ řekl Štěpánek v únorovém rozhovoru pro RadioTV. Korunní se v pořadu Volejte řediteli objevovala i tehdy, když jej Vladimír Železný předtáčel na Slovensku ve studiu Petržalské televize v Bratislavě.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .