Rada šetří skrytou reklamu ve Volejte řediteli

radiotv22Propaguje Vladimír Železný v pořadu Volejte řediteli minerální vodu Korunní? Na tuto otázku chce odpovědět Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Možnost skryté reklamy v pořadu Volejte řediteli na TV Nova prošetřuje Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Radní Arnošt Wagner upozornil na skutečnost, že ředitel Novy Vladimír Železný má v každém vydání tohoto pořadu na stole minerální vodu Korunní s etiketou otočenou ke kameře. Tím podle Wagnera televize porušuje zákon.

Postup Železného se nelíbí také radnímu Josefu Musilovi, který na jednání rady 6. listopadu navrhnul, aby provozovatel Novy vysvětlil, proč má šéf televize při pořadu na stole zrovna lahev Korunní. Úřad rady má vypracovat posudek, zda podle nového zákona o rozhlasovém a televizním vysílání nejde o skrytou reklamu. Rozhodlo o tom sedm radních z devíti přítomných, dva byli proti.

Na možnost skryté reklamy v pořadu Volejte řediteli už dříve upozornily Lidové noviny. Podle Freda Klinkhammera, prezidenta americké společnosti CME, která byla do roku 1999 investorem TV Nova, se Železný v minulosti pokusil ovládnout trh s minerálními vodami v České republice. Ředitel Novy vlastnil majoritní podíl v akciové společnosti Racia, která ovládá Karlovarské minerální vody, kde se Korunní vyrábí.

Podíl v Racii nechal Železný převést na svého právního zástupce Aleše Rozehnala, který je zároveň předsedou představenstva této společnosti. Podobným způsobem Železný převedl vlastní podíly v různých firmách na své nejbližší spolupracovníky, aby zabránil případné exekuci. Ta mu hrozila kvůli mezinárodní arbitráži, kterou proti němu zahájila americká společnost CME.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .