Nové logo letos chystá také televize Prima

radiotv-archivNejen Frekvence 1, ale také televize Prima připravuje změnu svého loga a kompletně celé grafiky. Společnost FTV Prima tento týden požádala Úřad průmyslového vlastnictví o registraci dvou variant loga a nového základního sloganu „Prima… a jste doma“. Podle mluvčí televize Jany Malíkové jde pouze o jednu z mnoha možných variant: „Připravujeme novou grafickou podobu televize a s tím souvisí množství návrhů a možností.“

Primu čeká kompletní změna

Novou grafickou podobou Primy připravuje tým pod vedením kreativní ředitelky Primy Jaroslavy Sedláčkové, někdejší vedoucí oddělení PR a Promotion České televize. Není to přitom dávno, co Prima provedla drobnou úpravu současného loga – rozhýbala oblouček nad písmenem „i“, který se každou minutu otočí kolem své osy. Prima tak reagovala na radikální změnu grafiky televize Nova včetně úplně nového loga, s nímž přišla nejsledovanější česká televize při loňských oslavách desátého výročí zahájení vysílání.

„Mělo by se především změnit logo televize, měl by se změnit základní slogan, ze kterého budou vycházet krátké grafické spoty, tzv. IDęs, jež upozorňují, na jakém kanále jste, jak se jmenuje, jaké má základní sdělení. Naše televize nyní používá slogan Každý den je něco prima. Rádi bychom vymysleli kratší, údernější sdělení, které bude spíše vyjadřovat duch televize,“ řekla Sedláčková už loni na podzim týdeníku Strategie. Prima má přijít se zcela novou typografií, tvary i barvami. Dosud se na Primě užívala nejčastěji modrá, žlutá a oranžová (zejména ve znělkách a dekoracích).

Úpravu loga zvažuje i ČT

Sedláčková do Primy nastoupila loni 1. září a do konce roku měla vedení televize předložit tři nebo čtyři ucelené grafické koncepty. Z dosud registrovaného loga vyplývá, že by Prima neměla opustit modrou jako svoji „hlavní barvu“, pouze by přešla k výrazně světlejšímu odstínu. Nově se objevuje červená v podobě tečky nad písmenem „i“ (Prima by se tedy zbavila charakteristického obloučku, připomínajícího obrácenou část loga sportovní firmy Nike). Pokud se Prima opravdu koncem roku rozhodovala mezi několika konečnými návrhy, je velmi pravděpodobné, že registrované logo i slogan jsou definitivní. Televize ale zatím nesdělila, od kdy je nasadí do vysílání.

Poslední kompletní změnou grafiky prošla Prima před třemi lety. Grafické studio G spot pro ni připravilo předěly s detaily různých druhů ovoce. Změna se ovšem netýkala loga, které Prima používá od přejmenování z televize Premiéra, ke kterému došlo v roce 1997. Oproti tomu televize Nova používá už čtvrtou verzi loga a kompletní změnou grafiky prošla minimálně dvakrát. Konzervativnější Česká televize grafiku mění jen velmi pozvolna, ale i ona uvažuje o určité úpravě loga, jenž se nezměnilo od vzniku samostatné ČT. Jednou z variant jsou „ostřejší“ hrany červenobílé obrazovky, jež tvoří znak ČT. Logo by tak připomínalo televizor s plochou obrazovkou.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: