Prima přichází s tištěnou podobou Receptáře

radiotv221Receptář prima nápadů kopíruje původní projekt týdeníku Receptář na každý den, který vlastnil Přemek Podlaha. Jde o druhý časopis v mediálním portfoliu GES po Mladém světu, jehož vlastníkem je nyní GES Group.

Provozovatel televize Prima, společnost FTV Premiéra, začal vydávat časopis Receptář prima nápadů, jehož propagace bude zpočátku stát na moderátorech stejnojmenného pořadu Přemkovi Podlahovi a Šárce Tomanové. Kromě nápadů z Receptáře se v něm objevují i recepty z pořadu Mňam prima vařečka, který o časopisu informoval již koncem minulého týdne. Stanice chystá další promo v podobě speciální Prima jízdy, kde Podlaha s Tomanovou představí časopis divákům Primy.

Nový čtrnáctideník, jehož redakci vede Jiří Savinec, vyjde poprvé zítra v nákladu 80 tisíc výtisků a jeho cena na stánku bude 29 korun. „Časopis navazuje na televizní pořad Receptář Prima nápadů a dále jej rozšiřuje. Jeho ambicí je vyplnit určitou mezeru na trhu hobby magazínů a poskytnout televiznímu divákovi bližší seznámení s tématy, která se probírají na televizní obrazovce,“ říká mluvčí Primy Jana Malíková. „Našemu čtenáři nabídneme nejzajímavější témata v mnohem širší podobě, než jak mohou být  z časových důvodů  zpracována v televizním pořadu a samozřejmě mnoho dalšího navíc, co už v televizi nebylo.“

Klubový časopis televize Prima?

Prima na svých internetových stránkách slibuje celobarevný titul zaměřený především na volný čas a hobby. Důraz má klást také na dům, byt, zahradu a nápady známých osobností. Rubriky věnované dekoracím a bytovým doplňkům budou konkurovat titulům jako Dům a byt, který vydává deník Právo, nebo specializovaným časopisům a přílohám dalších celostátních deníků. Tištěný Receptář se také částečně blíží titulu Ano, klubovému časopisu TV Nova. V prvním čísle se čtenáři například dozví, jak bydlí moderátorka Receptáře Šárka Tomanová.

Prima není první, kdo přišel s nápadem vydávat Receptář v tištěné podobě. Původní časopis Receptář na každý den, který stále ještě vychází, založil v době svého působení v České televizi Přemek Podlaha. Na sklonku své kariéry ve veřejnoprávní televizi jej ale prodal – mimo jiné z důvodu sílící kritiky kvůli skryté reklamě na obrazovce ČT. Televize o Podlahových podnikatelských aktivitách dlouhou dobu nevěděla. Ve chvíli, kdy se o nich dozvěděla, rozvázala s Podlahou pracovní poměr, ale kvůli popularitě televizního Receptáře s ním prakticky okamžitě uzavřela smlouvu o externí spolupráci.

Vyhazov od Chmelíčka

Podlaha tak pokračoval v podnikatelských aktivitách, které zdarma propagoval v oblíbeném pořadu. Když mu ČT pod vedením bývalého generálního ředitele Dušana Chmelíčka nabídla smlouvu na rok 2001, která obsahovala zákaz skrytého propagování různých výrobků, moderátor se rozhodl své působení na Kavčích horách ukončit. Krátce na to přijal nabídku televize Prima, která se netají plánem udělat ze svého Receptáře prima nápadů vlajkový pořad celé stanice. Také na Primě ale Podlaha musel podepsat smlouvu, jejíž součástí je zákaz podnikat na základě popularity získané na její obrazovce.

Zatímco časopis Receptář na každý den vydával Podlaha prostřednictvím vlastního vydavatelství Rena, a k tomu ještě organizoval Klub Receptáře, na Primě tedy vystupuje pouze v roli jeho protagonisty. Vydavatelem je společnost FTV Premiéra, která vlastní licenci Primy, a tak může časopis inzerovat na své obrazovce, aniž by šlo o skrytou reklamu. Se vznikem papírové podoby Receptáře stanice počítala již v době, kdy získala pro spolupráci Přemka Podlahu. Vedle televizního vysílání si nechala ochrannou známku na název pořadu zaregistrovat také pro vydávání tiskovin.

Prima podporuje Mladý svět

Receptář ale není jediným časopisem, který Prima podporuje. Koncem loňského roku odkoupil její vlastník, společnost GES Group, týdeník Mladý svět. Do jeho čela postavil bývalého redaktora a „afgánského zpravodaje“ deníku Super Davida Soukupa. První číslo v nové grafické podobě a s částečně pozměněným obsahem vyšlo 5. března. Krátce předtím zahájil Mladý svět silnou reklamní kampaň na televizi Prima. Ta si v ničem nezadá s kampaní deníku Super na Nově. Oproti dřívějšímu zaměření Mladého světa časopis viditelně zbulvárněl. Obsahová spolupráce s Primou se však nepřipravuje.

„Můžu ujistit, že z Mladého světa nevznikne jakési „Ano“ televize Prima, nebude to televizní časopis. Koncepce je jednoznačná – vrátit Mladý svět do pozice, která mu historicky patřila, aby se z něj znovu stal společensko-zpravodajský týdeník, který má velmi silnou informační a novinářskou hodnotu, a také silný podíl na trhu. S Primou nebude mít nic společného,“ ujišťuje generální ředitel Primy Martin Dvořák. Prima jako rodinná televize skutečně sází spíš na tištěnou podobu Receptáře prima nápadů. Koncem ledna si dokonce nechala zaregistrovat internetovou doménu www.receptarprimanapadu.cz.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .