Podíl Primy klesnul pod 20 procent, daří se ČT 2

radiotv223Hokejové mistrovství světa srazilo podíly televize Prima a programu ČT 1. Televizi Nova pomohl v mírnému nárůstu speciál soutěže Chcete být milionářem?, ale nejlépe se vedlo veřejnoprávnímu kanálu ČT 2.Druhý program České televize si v uplynulém týdnu částečně připomenul úspěch Zimních olympijských her v Salt Lake City a nárůstem podílu na trhu předstihnul všechny ostatní televizní stanice. Tradičně nejvyšší podíl ale udržela stagnující TV Nova, zatímco podíl Primy klesnul pod 20 procent. Mírný pokles zaznamenal také program ČT 1. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového měření sledovanosti společnosti Taylor Nelson Sofres – posledních před změnou realizátora – které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací. Příští týden již budou k dispozici data od společnosti Mediaresearch.
Milionář porazil Televizní noviny
Televize Nova odolala náporu hokeje na ČT 2 a dokonce mírně zvýšila svůj podíl z předchozích 45,53 na 45,57 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin jej ještě zvýšila na 49,17 procenta. Překvapivě nejsilnější diváckou skupinou Novy byly v uplynulém týdnu děti ve věku od čtyř do 14 let – a to jak v celodenním měřítku, tak v prime timu. Z celodenního hlediska Nova dosáhla u této cílové skupiny dokonce nejlepšího výsledku od ledna 2001 (51,12 procenta). Stanici se rovněž podařilo obsadit kompletní žebříček 20 nejsledovanějších pořadů napříč televizemi.
Na výsluní se díky speciálnímu vydání k 3.000 dnům vysílání TV Nova dostala soutěž Chcete být milionářem?, kterou v úterý sledovalo 38,4 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Milionář dokonce po mnoha měsících porazil Televizní noviny, které obsadily další příčky nejsledovanějších pořadů televize Nova. Pondělní TN sledovalo 33,9 a úterní 33,6 procenta diváků. Do první desítky se kromě hlavní zpravodajské relace dostaly ještě úterní Sportovní noviny (29,7 procenta) a rovněž úterní relace o počasí (29,9 procenta).
Hokej výrazně pomohl ČT 2
České televizi se minulý týden relativně dařilo – i když podíl programu ČT 1 klesnul o jeden procentní bod na 20,51 procenta, neopakoval se souboj s televizí Prima o druhou pozici v rámci podílů všech celoplošných stanic. Podíl ČT 2 díky hokejovému šampionátu stoupnul ze 6,72 na 9,41 procenta. V prime timu podíl ČT 1 klesnul na 20,44 procenta, zatímco u ČT 2 stoupnul na 10,25 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou ČT 1 byly děti ve věku od čtyř do 14 let, druhý program nejvíce sledovali muži starší 15 let.
Nejsledovanějším pořadem ČT 1 uplynulého týdne byla překvapivě sobotní inscenace Já a moji synové…, kterou sledovalo 19,1 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují pondělní Události se sledovaností 16,2 procenta. Středeční Události dosáhly sledovanosti 15,9 procenta. Programu ČT 2 dominoval hokejový šampionát: nedělní zápas Česko – Japonsko sledovalo 14,1 procenta diváků, páteční úvodní duel Česko – Švýcarsko 13,4 procenta diváků. Na třetí příčce se umístil nedělní minidokument Show se zlatým leskem (sledovanost 10,8 procenta).
ČT 1 se Primě opět vzdaluje
Na hokejový šampionát a oslavy 3.000 dní vysílání TV Nova nejvíce doplatila televize Prima, jejíž podíl po raketovém nárůstu klesnul pod 20 procent, přesněji o dva procentní body na 19,33 procenta. V hlavním vysílacím čase to bylo pouze 16,54 procenta. Primu nejčastěji sledovaly ženy starší 15 let, i když podíl Primy u této cílové skupiny rovněž klesnul o dva procentní body. Nejmarkantnější pokles Prima zaznamenala u dětí ve věku od čtyř do 14 let – podíl této cílové skupiny dosáhnul pouhých 10,73 procenta.
Nejsledovanějším pořadem Primy byla nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý, kterou si nenechalo ujít 16 procent diváků starších 15 let. Následuje středeční díl seriálu Komisař Rex se sledovaností 13,4 procenta a čtvrteční harlekýnka Dlouhá cesta ke štěstí, která dosáhla sledovanosti 13,1 procenta. Konkurence speciálního vydání Milionáře na Nově srazila sledovanost úterního seriálu Chalupáři na 11,6 procenta. Do první desítky se překvapivě probojovalo i pondělní Carusoshow se sledovaností 10,2 procenta.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .