Podíl ČT 2 se po hokejovém šampionátu dramaticky propadnul

radiotv222Televize Prima dosáhla minulý týden nejvyššího podílu na trhu za dobu své existence. Největší nárůst oproti předchozímu týdnu ale zaznamenala Nova, zatímco podíl ČT 2 po hokejovém šampionátu rapidně klesnul.

Televize Nova zaznamenala v uplynulém týdnu nejvyšší nárůst podílu na trhu. Dobře se dařilo také televizi Prima, která dosáhla nejlepšího výsledku ve své historii. Podíl prvního programu veřejnoprávní České televize oproti předcházejícímu týdnu mírně stoupnul, citelnou ztrátu však zaznamenal kanál ČT 2, kde skončily přenosy z hokejového šampionátu ve Švédsku. Aktuální výsledky sledovanosti od společnosti Mediaresearch dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.

Nova upoutala pozornost dětí

Podíl Novy stoupnul oproti předchozímu týdnu o necelé čtyři procentní body na 46,10 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Nova dosáhla podílu 49,58 procenta. Nejsilnější diváckou skupinu tvořily překvapivě děti ve věku od čtyř do 14 let – podíl této skupiny stoupnul od více než pět procentních bodů. Patrně to souvisí se strategií Novy, která na čtvrteční večery zařazuje atraktivní filmové pohádky. Po týdenním výpadku, kdy jí konkurovala ČT 2 a Prima, obsadila Nova opět kompletní žebříček dvaceti nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.

Z jednotlivých pořadů Novy byly minulý týden nejúspěšnější nedělní Televizní noviny, které sledovalo 37,6 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují nedělní Sportovní noviny se sledovaností 30,5 procenta a úterní Televizní noviny, které dosáhly sledovanosti 29,9 procenta. Do první desítky se dostal ještě nedělní zábavný pořad Rozjezdy pro hvězdy (sledovanost 29,4 procenta), pondělní film Vesničko má, středisková (28,3 procenta) a nedělní relace o počasí po Televizních novinách, kterou sledovalo 27,9 procenta diváků.

Prima slavila historický úspěch

Prima si minulý týden polepšila o necelý procentní bod na 21,64 procenta, čímž překonala svůj rekord z loňského června a opět překonala první program České televize. Stejný úspěch slavila i v prime timu, kdy její podíl nepatrně klesnul na 20,64 procenta. Primu nejčastěji sledovaly ženy starší 15 let, v hlavním vysílacím čase děti ve věku od čtyř do 14 let. V celodenních výsledcích Prima předstihla ČT 1 u skupiny dospělých diváků starších 15 let, mužů a žen. Děti více sledovaly první program ČT.

Nejsledovanějším pořadem Primy uplynulého týdne byla nedělní talk show Nikdo není dokonalý, kterou sledovalo 17,8 procenta diváků starších 15 let (oproti předchozímu týdnu jde ale o pokles). Následuje úterní seriál Chalupáři se sledovaností 15,5 procenta a středeční seriál Komisař Rex, který dosáhnul sledovanosti 14,7 procenta. Nejúspěšnějším vysílacím dnem Primy byla neděle, o čemž svědčí i to, že polovina z deseti nejsledovanějších pořadů minulého týdne připadá na tento den. Značný podíl na úspěchu Primy měl také přenos fotbalového zápasu Česko – Itálie a závodu silničních motocyklů.

ČT doménou mužského diváka

České televizi se minulý týden sice podařilo zvýšit podíl programu ČT 1 o téměř dva procentní body, ale ani 19,67 procenta na Primu nestačilo. Radikální pokles podílu na méně než polovinu oproti předchozímu týdnu zaznamenal program ČT 2 (z 13,57 na 6,53 procenta). Nutno podotknout, že šlo o první týden po hokejovém šampionátu ve Švédsku, kdy ČT nenabídla žádné větší pásmo sportovních přenosů. V prime timu podíl ČT 1 stoupnul na 20,03 procenta, a u ČT 2 klesnul na 5,53 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou obou veřejnoprávních kanálů byli překvapivě muži starší 15 let.

Největší sledovanost na programu ČT 1 v uplynulém týdnu zaznamenaly nedělní Události (17,6 procenta) před úterní talk show Haliny Pawlowské Banánové rybičky (15,2 procenta) a středečními Událostmi (14,0 procenta). Do první desítky se probojoval také pondělní seriál Vlak dětství a naděje (12,9 procenta), nedělní talk show Miroslava Donutila Na kus řeči (12,7 procenta) a překvapivě i úterní Klekánice (11 procent). Diváci ČT 2 nejvíce ocenili středeční přenos fotbalového zápasu Real Madrid – Bayer Leverkusen (sledovanost 9,3 procenta), dále úterní Pohledy na svět z nebe (5 procent) a pondělní dokument Rudí vládcové (4,3 procenta).

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .