Nova neplatí, stěžují si externisti

radiotv223Televize Nova a její servisní organizace Česká produkční 2000 zdržují platby svým externistům. Někteří tvrdí, že jim chybí honoráře i za září loňského roku. Mluvčí stanice Martin Chalupský to popírá.Externí zaměstnanci a spolupracovníci televize Nova si stěžují na pozdní vyplácení honorářů. Někteří dokonce tvrdí, že jim Česká produkční 2000, servisní organizace TV Nova, dluží peníze ještě za září loňského roku. Problém se má týkat především techniků a kameramanů, ale také některých externích redaktorů – například moderátorů pořadu Snídaně s Novou. Mluvčí stanice Martin Chalupský ale veškeré informace o pozdních platbách odmítá.
Nova: Není to pravda
„Nemohu vyloučit, že mezi tisíci honorářů a faktur, které měsíčně vyřizujeme, mohlo dojít v jednotlivostech k nějakému zpoždění,“ řekl Chalupský serveru RadioTV. „Společnost Česká produkční 2000 však hradí své závazky řádně. Jedná se o vysoce ziskovou společnost, což dokládá například fakt, že za minulý rok uhradila na daních téměř 360 miliónů korun,“ dodává. „Jsme tedy schopni bez problémů dostát svým závazků.“
O pozdních platbách na Nově se v mediální oblasti hovoří již delší dobu. Veřejně si ale žádný externista stěžovat nechce – převládá obava, že by Česká produkční s takovým člověkem ukončila spolupráci. „Nemohu si stěžovat na neplacení a nevím, jak to chodí u ostatních. Každý měsíc mi z Novy peníze chodí, sice je to s dvouměsíčním skluzem, ale aspoň mám jistotu, že když přijdu o práci, tak mám na dva měsíce dopředu zajištěny finance,“ říká jeden z nich.
Stěžují si také regiony
Opožděné platby se mají týkat také odběru zpravodajských příspěvků od regionálních stanic, které tvoří nezanedbatelnou část hlavní zpravodajské relace Televizní noviny. Šéfredaktor zpravodajství Pavel Zuna o žádných problémech neví. „Já mám na starost organizační stránku věci, takže o těchto věcech by vám nejvíce řekl pan Chalupský,“ odpověděl na dotaz RadioTV. Podle Chalupského mohlo dojít v individuálních případech ke zpoždění plateb, mluvčí však rozhodně popřel, že by šlo o plošnou záležitost.
Cena jednoho příspěvku od regionálních televizí se pohybuje v řádu několika tisíc korun. Výroba a dodávání příspěvků celoplošným komerčním televizím (kromě Novy jde i o Primu) jsou vedle regionální reklamy důležitým zdrojem příjmů lokálních stanic. „Zpožděné platby jsou problémem všech médií, a okolo Novy se v určitých intervalech objevují zprávy, že neproplácí faktury,“ říká Chalupský, podle něhož může jít i o určitou kampaň proti televizi Nova.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .