Media Projekt: Tematické televize pokračují v růstu

Podle nejnovějších výsledků Media Projektu si tematické televize udržují solidní růst v řádech desítek procent. Potvrzuje to i TV metrové měření. Roste celodenní share televizních stanic zařazených do kategorie „Ostatní TV“ – ve třetím lednovém týdnu dosáhl hodnoty 8,95%. Nejsledovanější televizí v MediaProjektu zůstává hudební TV Óčko.

Druhý únorový týden nebyl jen ve znamení výsledků průzkumu poslechovosti rozhlasových stanic Radio Projekt. Své výsledky prezentovala i tisková média, jejichž čtenost sleduje Media Projekt. Tento výzkumný projekt, na jehož realizaci se podílejí agentury GfK a Median, měří rovněž sledovanost menších televizních stanic, takže výsledků z posledních dvou čtvrtletích loňského roku se dočkaly i takové stanice jako Óčko či Galaxie Sport.


Aktuální výsledky Media Projektu potvrzují dlouhodobou tendenci výrazného nárůstu sledovanosti tematických televizních stanic. Media Projekt tak potvrdil i data TV metrů, kde ukazatel „ostatní TV“ rovněž vykazuje dramatický růst. Nový rekord z 3. lednového týdne se přiblížil 9%.


Růst sledovanosti nejsilnějších stanic z této skupiny přitom ve druhém pololetí dosahuje úrovně několika desítek procent. Týdenní zásah (Weekly reach) Óčka vzrostl z 499 tis. na 648 tis. (+29,86%), Spektrum si polepšilo z 355 tis. na 452 tis. (+27,32%) a sledovanost Galaxie Sport vzrostla z 322 tis. na 428 tis. diváků (+33%).


„Myslím si, že za růstem stojí zvyšující se počet domácností vybavených kabelovou nebo satelitní přípojkou“, říká k zveřejněným výsledkům Jiří Lichý, ředitel mediazastoupení Big Partnership Media, které se zabývá prodejem reklamního prostoru v tematických stanicích. Podle něj se počet domácností s přístupem k těmto televizním kanálům zvyšuje každý měsíc o 15.000. „Osobně jsem mile překvapen zásadním, 50% růstem (+92.000) TV Film+. Hallmark se poprvé dostal přes hranici 300.000 diváků. Sport 1 také výrazně posílil a překročil 300.000 hranici. Jsou to první „ostrá“ data této televize. Velice dobrý pocit mám i z MusicBoxu a Romantiky, které také již po čtvrté za sebou získaly nové diváky“, dodává Lichý.






















































 Stanice / Weekly Reach    3Q+4Q 2006    2Q+3Q 2006    Dif.
 Óčko  648 000    499 000   +29,86% 
 Spektrum  452 000    355 000    +27,32%
 Galaxie Sport     428 000    322 000    +33%
 Sport 1  311 000    296 000    +5,07%
 Hallmark Channel    305 000    237 000  +28,69%
 Film+  281 000    189 000    +48,68%
 TV Paprika     112 000    107 000    +4,67%
 Music Box     101 000    68 000    +48,53%
 TV Romantica     79 000    57 000    +38,60%


 

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .