Eurosport vybočuje z trendu!

radiotv221Eurosport,  panevropská multimediální platforma potvrzuje své vedoucí postavení mezi tématickými kanály a zaznamenává největší nárůst počtu diváků v minulém roce, kterých bylo více než 226 milionů evropských diváků v roce 2001 (+15% oproti 2000).

Webová stránka Eurosportu dosahuje až 50 milionů přístupů za měsíc a Eurosportnews (24 hodinový sportovní zpravodajský kanál) se do historie zapsal s ročním odhadem 20 milionů  diváků.

Peoplemeterová data ukazují, že Eurosport průměrně upoutal 19.4 milionu diváků denně. To není jen zvýšení o 15% ročně, ale je to i nárůst průměrné sledovanosti o 12 % na 509,000 diváků, což je další rekord.

Tato rekordní čísla byla dosažena díky usilovnému soustředění se na sportovní pilíře: cyklistiku na Tour de France, tenisové zápasy Australian, French a US Open, Letní Olympijské hry, Mistrovství světa v atletice, motoristické sporty jako je Grand Prix sezóna a fotbalová kvalifikační utkáním na Světový pohár.

Přidaná hodnota

Kromě sportovních akcí Eurosport sklízí také výsledky svých investic do programů s vysokou, redakční hodnotou. „Vzhledem k tomu, že v roce 2001 se nekonala žádná divácky vysoce sledovaná akce jako např. Olympijské hrynebo  Světový pohár ve fotbale, můžeme usuzovat, že tento růst je strukturální“, říká Arnaud Simon, programový ředitel. „Naši věrní, ale i noví diváci nás sledují mnohem více, protože jsme přizpůsobili svůj program jejich potřebám: lepší řažení programů, umožňující sledování sportovních akcí v různých formátech, různých časech, a daleko obsažnější redakční práce využívající jedinečné novinářské dovednosti našeho produkčního týmu“.

Přizpůsobení se divákům

Eurosport je díky své na míru šité programové filosofii úspěšný v získávání těžce dosažitelného mladého a vzdělaného publika: snaží se každé cílové skupině přizpůsobit zvlášť. Například s programy  jako jsou závody aut, golf, plachtění a portréty atletů každou středu večer, Eurosport dokázal cíleně získat diváky s vyššími příjmy.

Slibná budoucnost

Budoucnost vypadá ještě slibněji. Eurosport začíná rok 2002 s programem Wintersports Winterpark, který je o 20 % sledovanější oproti minulé sezóně. Díky 24 hodinovému pokrytí Olympijských her v Salt Lake City je pravděpodobně, že kanál překoná svůj historický rekord 5,4 milionu diváků, kterého dosáhl loni při  Mistrovství světa ve skoku  na lyžích  (20. ledna 2001).

„To je jen začátek“, říká Laurent-Eric Le Lay, náměstek generálního ředitele pro nákup a Eurosport France, „S vysíláním takových pořadů jako jsou  Zimní olympijské hry v únoru (8. – 24. 2. 2002), Mistrovství světa v krasobruslení, které se bude konat v březnu (Nagano, Japonsko), dubnová motoristická sezóna, předkolo Světového  poháru ve fotbale v květnu, tenisovým turnajům French Open v červnu, Tour de France  v  červenci, Mistrovství Evropy v atletice v srpnu (Mnichov, Německo), dalším tenisové turnaje US Open v září, fotbalové předkolo na Euro 2004 v říjnu, Světový šampionát WTA v tenise v listopadu (Mnichov, Německo) a Mistrovství světa ve sjezdovém lyžování v prosinci, Eurosport bude určitě pokračovat ve své expanzi i v roce 2002!“

Eurosport Group, s produkty Eurosport, eurosport.com a Eurosportnews, je dnes hlavní multimediální platformou v Evropě. Panevropský kanál Eurosport pokrývá 92 milionů domácností a 250 milionů diváků ve více než 54 zemích, v 18 jazycích. eurosport.com (připravovaný v 6 jazycích) a s návštěvností 50 milionů diváků za měsíc se nyní jasně zařadil mezi nejvýznamnější panevropské sportovní webové stránky. Eurosportnews (vysílaný v 5 jazycích) poskytuje nejnovější informace ze světa sportu 11,5 milionům domácností ve 45 různých státech.

Tiskové oddělení : Isabelle Nguyen
Tél : +33.1.40.93.81.42 / Fax : +33.1.40.93.83.50
e-mail : inguyen@eurosport.co.uk

Informace o programu: Susan Dumontaud-Léger
Tél : +33.1.40.93.82.70 / Fax : +33.1.40.93.83.50
e-mail : sdumontaudleger@eurosport.co.uk

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .