České televizi se podařilo zlepšit sledovanost

radiotv22Ani ukončení seriálu Šípková Růženka nepřineslo ČT úbytek diváků. Dvě největší komerční televize -Nova a Prima – zaznamenaly v minulém týdnu zmenšující podíl na sledovanosti.

Nástup České televize, která v uplynulém týdnu zvýšila podíl na sledovanosti mezi dospělými diváky u obou svých kanálů, zaznamenal peoplemetrový projekt společnosti Taylor Nelson Sofres. Naopak Nově se podíl snížil o více než dvě procenta, a mírný pokles zaznamenala i televize Prima. Metropolitní stanice TV3 stagnuje. Vyplývá to z výsledků, které zveřejnila Asociace televizních organizací.

Nově chyběl Jurský park

Na poklesu sledovanosti TV Nova se podepsal zejména fakt, že v předchozím týdnu nabídla exkluzivní pořady (Jurský park, přenos fotbalového zápasu ČR – Belgie), zatímco v týdnu od 19. do 25. listopadu šlo „jen“ o klasické schéma. Podíl na sledovanosti Novy klesnul ze 48,6 na 46,34 procenta. V hlavním vysílacím čase Nova dosáhla podílu 53,61 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou byly ženy starší 15 let.

Také v minulém týdnu patřily k nejsledovanějším pořadům TV Nova Televizní noviny. Úplně nejsledovanější byla hlavní zpravodajská relace v neděli (podíl 41,1 procenta), následují pondělní Televizní noviny (36,9 procenta). Na třetí místo se překvapivě vyhoupla talk show Zuzany BubílkovéMiloslava Šimka Politické harašení aneb s politiky stále netančíme! s podílem na sledovanosti 36,6 procenta.

ČT: Jde to i bez Růženky

České televizi se podařilo po téměř měsíčním poklesu v podílu na sledovanosti zvrátit vývoj u obou svých kanálů. Program ČT1 dosáhl půlprocentního zlepšení na 22,24 procenta, program ČT2 rostl o více než dvě procenta na 7,58 procenta. V prime timu měla ČT1 podíl 21,48 procenta a ČT2 pouze 3,73 procenta. Nejčastějším divákem prvního programu byly děti ve věku od čtyř do 14 let, kanál ČT2 sledovali zejména muži starší 15 let.

V žebříčku sledovanosti na ČT1 vede – podobně jako na Nově – hlavní zpravodajská relace. Středeční Události dosáhly podílu 18,6 procenta. Následuje nedělní díl cyklu Černí andělé (18,5 procenta) a nedělní Události (17,8 procenta). Druhému programu vévodil středeční fotbalový zápas mezi AC Spartou a Real Madrid. Přenos prvního poločasu dosáhl v podílu na sledovanosti 16 procent, studio Fotbal mezi poločasy 12,5 a druhý poločas 12,3 procenta.

Prima mírně, ale vytrvale klesá

Televizi Prima se podíl na sledovanosti od konce října mírně, ale vytrvale snižuje. Minulý týden dosáhla 18,02 oproti předchozím 18,38 procenta. V prime timu na tom byla ještě o něco hůře, podíl činí 17,41 procenta. Nabízí se tedy otázka, zda v celoročním průměru dosáhne 18-procentního podílu na sledovanosti, který by si přál generální ředitel Martin Dvořák. Primu velmi výrazně sledovaly zejména ženy starší 15 let.

Pořadům Primy nadále dominuje talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý. V neděli dosáhlo podílu na sledovanosti 17,6 procenta. Následuje středeční díl seriálu Komisař Rex (13,1 procenta) a nedělní Zpravodajský deník (12,1 procenta). Za zmínku ale stojí také nedělní Receptář prima nápadů, který se podílem 10,1 procenta poprvé dostal mezi deset nesledovanějších pořadů TV Prima.

TV3 stagnuje, čeká se na rozuzlení sporu

Podíl metropolitní televize TV3 na sledovanosti se dlouhodobě příliš nemění. V uplynulém týdnu dosáhnul 1,03 procenta, což je nepatrný nárůst. V hlavním vysílacím čase ovšem klesnul na pouhých 0,70 procenta. Je zajímavé, že podíl neklesá ani poté, co TV3 výrazně omezila výrobu vlastních pořadů a velice často reprízuje. Současný spor mezi investorem a držitelem licence spěje ke svému závěru, o čemž také svědčí účast ředitele TV3 Jana Martinka v konkurzu na ředitele zpravodajství České televize.

Nejčastějšími diváky TV3 byli muži starší 15 let. Na prvních třech pozicích nejsledovanějších pořadů se shodně umístil nedělní film Ukryt v čase, pondělní a nedělní hlavní zpravodajská relace Metropolitní Expres s podílem na sledovanosti 1,1 procenta. Mírný pokles zaznamenaly kabelové a satelitní stanice, jejich podíl klesnul ze 4,97 na 4,79 procenta. V prime timu to bylo pouze 3,07 procenta. Nejčastějšími diváky těchto stanic byly děti od čtyř do 14 let.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .