Anketa: Ovlivní krach KirchMedia český trh?

radiotv221Jak se projeví krach německého mediálního magnáta Leo Kircha na televizním trhu v České republice? Názory na tuto otázku se různí. Jedni říkají, že nijak, druzí, že zcela určitě. Posuďte sami.Jiří Balvín, generální ředitel České televize: Ne, myslím si, že neovlivní.
David Jirušek, mluvčí České televize: ČT nakoupila od Kirch Media exklusivní vysílací práva na vysílání MS ve fotbalu a ledním hokeji a neočekáváme, že krach holdingu vážně ohrozil tato práva. Veškeré povinnosti, ke kterým se společnost Leo Kircha ve smlouvě s ČT zavázala, by měla být společností, která převezme závazky, splněna.
Milan Kruml, analytik televize Nova: Ano, myslím si, že kauza Kirch může český televizní trh ovlivnit a to hned z několika aspektů:
a) Kirchovy společnosti vlastní vysílací práva na řadu sportovních podniků – noví majitelé mohou zvýšit ceny – například pro MS ve fotbale nebo další ročník F1 a tlačit tuzemské televize k větším výdajům – peníze navíc se ale někde musí najít a jinde třeba budou chybět
b) Kirchovy stanice Sat1 a Pro Sieben mají práva na řadu seriálů, které běží v našich televizích – například Komisař Rex, Wolfův revír nebo Big Ben – i ony mohou být, zvláště pak jsou-li úspěšné, postiženy zvýšením cen.
c) Nepřímo je Kirchův krach také nebezpečný pro české fotbalové týmy – vzhledem k tomu, že hrozí výrazné snížení příjmu prvoligových a druholigových fotbalových klubů, sníží se zřejmě i výdaje na nákup hvězd – čeští fotbalisté budou sice v Německu žádaní stále, ale za méně finančních prostředků
Jiří Závozda, šéfredaktor zpravodajství televize Prima: Myslím si, že ne, protože pan Kirch v ČR nic nevlastní.
Jana Malíková, mluvčí televize Prima: Problémy Kirchova mediálního holdingu nijak vysílání závodů F1 této sezóny na  Prima TV neovliňují. Prima TV zakoupila práva na vysílání Formule 1 od FOA.  Jednání o nákupu práv na další sezóny probíhají a neočkáváme, že by je mohl krach holdingu Kirch Media nějakým zásadním způsobem zkomplikovat. Prima TV žádná další vysílací práva  přes firmy Leo Kircha nenakupuje.
Marek Kindernay, výkonný ředitel RTV Galaxie: Práva k přenosům z německé Bundesligy vlastníme do sezóny 2003-2004 pro ČR a SR, podle našich informací nebude mít krach německé mediální společnosti KirchMedia vliv na stávající kontrakt a vysílání Bundesligy na Galaxii není ohroženo.
Ondřej Neff, šéfredaktor Neviditelného psa: Především mě zajímá, jak ovlivní německý mediální trh. Zajímá mě to na pozadí českých šovinistických žvástů o „Němci ovládaném českém mediálním trhu“, hned ze dvou důvodů. Jednak, jak bude Německo reagovat na Murdochův vstup do arény? A co udělají „Němci“ s českou mediální scénou? Nezapomeňme, že skutečně velcí hráči se českému trhu dosud vyhýbali. Murdoch projevoval vlažný zájem na začátku devadesátých let. Co když začne vnímat „středoevropský prostor“ vážně? To by teprve vypukla mela. Toto ovšem není ani hypotéza, to je jen možnost. Ne nereálná.
Miroslav Jandora, společnost Davay: Nějak určitě, protože velká spousta pořadů byla nakupována od jeho skupiny. Divák to asi nepocití, ale broadcasteři to určitě poznají. Kirch si za dlouhá léta spolupráce, ještě za minulého režimu vybudoval v naší zemi velmi dobré kontakty a jeho skupina má velmi dobré informace o našem televizním trhu. Navíc na našem trhu působí společnosti Eurokim s.r.o., které ovládají poměrně obsáhlý balík archívů Kirchovy skupiny (různé televizní seriály, B-filmy) apod a obchodují s ním. Tato firma také vyrábí české verze – dabing, ve značném rozsahu. Lze říct, že prodává téměř výhradně již nadabované produkty.Podobnou činností se také asi zabývá PROTV s.r.o založená vloni v Praze.Tyto firmy zde založil bratr jednoho z nejbližších Kirchový spolupracovníků Jana Mojta, František Mojto. Další firmou která je pod Krichovým vlivem, či v jeho vlastnictví je Merchandising Praha, která zde již několik let úspěšně působí a prodává „merchandisingová“ práva na užití rúzných postav ze seriálů, na výrobcích tuzemského trhu, např. Včelka Mája, Ferda mravenec atd. Změnit se tedy může mnoho.
Jaroslav Holobradý, jednatel společnosti Cable Media: Nemám informace o přímých investicích KirchMedia v České republice. Nejasnosti okolo vysílacích práv k některým přenosům se v Čechách projeví v naprosto minimálním rozsahu. Jsem přesvědčen, že intervence ČNB má na český mediální trh omnoho horší dopad jako krach Kirch Media v SRN!
Jiří Baumruk, komentátor Eurosportu: Přímo a aktuálně asi krach Kirchova panství nijak český trh neovlivní. Do budoucna se to ale může projevit třeba tak, že věřitelé, kteří převezmou Kirchův majetek, se budou chtít zahojit. Například práva na MS ve fotbale pro rok 2006 se mohou stát finančně naprosto nedostupná. Už práva na rok 2002 zakoupila ČT od KirchMedia za příliš vysokou cenu v době, kdy ještě nebylo rozhodnuto o účasti českého týmu (jak to dopadlo víme) navíc s ohledem na divácky a reklamě málo atraktivní „asijské“ časy.
Ondřej Fér, redaktor týdeníku Instinkt: Nemyslím. Mohl a měl by se ale stát varováním ČT, aby svou vizi sportovního kanálu neuspěchala.
Petr Štěpánek, místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání: Ne.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .