Anketa: Co znamená prodej Novy společnosti CME?

Do televize Nova se po pěti letech vrací původní investor, americká společnost Central European Media Enterprise (CME). Zeptali jsme se zástupců konkurenčních stanic, mediálních zastupitelství, analytiků českého mediálního trhu i představitelů dalších médií: Jak se projeví prodej TV Nova společnosti CME na této televizi a na českém mediálním trhu?
Článek průběžně doplňujeme o další reakce, které můžete zasílat na adresu autora
Jiří Hojgr, jednatel Galaxie sport: Domnívám se, že tento krok: posílí pozici TV Nova na českém mediálním trhu. Přinese s sebou jisté změny náplně programu. Bude posilovat globální charakter televize. Zintenzivní aktivity TV Nova v oblasti digitálního terestrického vysílání. Na českém mediálním trhu: zostří konkureční boj celoplošných televizí. Přinese změny na trhu reklamního času. Nevím zda negativně či pozitivně bude působit v procesu digitalizace?
Jiří Balvín, generální ředitel televize Óčko:
Gigant jménem PPF se nikdy netajil tím, že kupuje televizi Nova za účelem zhodnocení, tedy následného prodeje. Pracoval jsem v roce 1999-2000 pro CME a lidé znající pana Ronalda Laudera vždy říkali, že tento pán nikdy boj o navrácení televize Nova nevzdá a že se bude chovat jako Štefan Wiesenthal. Bude mu prý jedno, zda to bude trvat několik let, ale že Novu dostane zpět. Nyní se tedy tyto prognózy splnily a z pohledu historie to zase tak dlouho netrvalo.

Na televizi Nova i na českém mediálním trhu se to, podle mého názoru, projeví pozitivně.PPF si dala hlavní úkol – „vyčistit“ majetnickou strukturu a připravit hezký „balíček“ na prodej. To se jí stoprocentně podařilo, ale příliš se nevěnovala programovému a technickému rozvoji – digitalizaci. Doufám, že toto se nyní změní a Nova se znovu „správně“ rozjede.
Martin Dvořák, generální ředitel Prima TV:
Je pravděpodobné, že se skupina kolem televize Nova posílená o velmi silného finančního partnera s velkou televizní zkušeností může projevit ve snaze o posilování pozice televize Nova a předpokládám, že se díky své síle bude pouštět i do dalších televizně mediálních projektů.
Leoš Pohl, předseda představenstva Czech Digital Group a majitel televize 24.cz:
Koupi TV Nova ze strany CME bych označil jako „návrat rodinného stříbra“, ale jako významný tah PPF především s ohledem na její vstup do CME. PPF tento krok umožní podpořit své zahraniční obchodní aktivity především v oblasti pojišťovnictví a zhodnotit svoji investici do televize výměnou národního TV broadcastera za středoevropskou TV síť.

Z hlediska profesního nebude mít tato verze prodeje takový význam jako v případě RTL. Na druhou stranu lze dosáhnout při přístupu k právům filmových knihoven a událostí významných množstevních slev s ohledem na působení CME v jiných zemích. TV Nova to umožní získat vedoucí pozici ve skupině CME, jak z hlediska nejen podílu na trhu a výše tržeb, ale i nových úspěšných formátů tak i způsobů řešení různých situací.
Michel Fleischmann, prezident Frekvence 1, Evropy 2 a RRM:
Jde o vnitřní záležitost firmy. Trhu se to momentálně netýká.
Radek Pokorný, prezident Rady pro reklamu:
Těžko odhadnout. Bude to záležet na tom, jestli budou s PPF dále spolupracovat či nikoliv. Pro budoucnost NOVY jsou totiž nyní nesmírně důležité úspěšné lobby activity (digitalizace, reklamní kvóty a pod.) a v tom byli pánové Šmejc a Dvořák doposud velmi úspěšní.
Michael Richter, generální ředitel Arbomedia Praha:
Asi je těžké hodnotit tak čerstvou informaci, o níž víme tak málo podrobností. Pro CME by to mohlo znamenat zajímavou konsolidaci jejich aktivit ve střední a východní Evropě a tím lepší (a snad i levnější) přístup např. k programovým knihovnám, či optimalizaci nákladů. Otevírá se také možnost spolupráce v rámci skupiny na česko-slovenském trhu. Jak ale budou řešeny konkrétní vazby v nové vlastnické struktuře, jaké jsou podrobnosti (podmínky) odkupu podílu a jestli oslabí některé vazby na jiné (nemediální) společnosti původního vlastníka na trhu, to se teprve dozvíme.
Jaroslav Plesl, zástupce šéfredaktora Lidových novin:
Bude velká legrace!
Štěpán Kotrba, Britské listy:
Jestli je pravda, co řekl šéf CME Michael Garin, že tržby CME se díky opětovnému nákupu televize NOVA zdvojnásobí, ačkoliv CME vlastní stanice na Slovensku, Ukrajině, v Chorvatsku, ve Slovinsku dvě a v Rumunsku dokonce tři, pak je to špatná zpráva. Protože zisk této dojné krávy českého mediálního populismu odplyne v rámci skupiny tam, kde je potřeba dobudovat globálněkonzumní návyky spotřebitelů. V TV NOVA snad ubyde modrého českého nacionalismu a přibyde americky vnímaného, byť liberálního internacionalismu. A pokud do televizního zpravodajství přijde znovu mediální mág Vávra, dočkáme se možná nějakého dalšího Sarajeva… Být členem Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, jdu se z té vize určování vlastníků CET21 oběsit. Veselé vánoce! Miliardy už slaví…

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .