Prima oživí sportovní redakci, díky fotbalu na Primě Cool

ligamistrumalaTelevizní stanice zacílená na mužské publikum Prima Cool bude od příští sezony hlavním vysílatelem prestižní fotbalové Ligy mistrů. Sportovní kanál České televize ČT4 se posune do role doplňkového broadcastera této soutěže. Prima díky tomu oživí sportovní redakci, kterou zrušila poté, co ji vypršela práva na anglickou Premier league.

Šroubování ceny v režii Primy?

Akvizice Ligy mistrů ze strany FTV Prima je poměrně překvapivým krokem. Tato soutěž patří mezi nejprestižnější televizní produkty v Evropě a cenové války mezi vysílacími společnostmi a distributory jsou poměrně běžné. Podobně tomu bylo i v tomto případě. Podle slov generálního ředitele televize Nova Jana Andruška pro web Digizone.cz došlo v tendru o Ligu mistrů k několikanásobnému navýšení nabídek ze strany televizí, které měly o tuto soutěž zájem. Není to přitom poprvé, co FTV Prima přeplatila konkurenci v souboji o fotbalový produkt. Ještě v roce 2008 odvysílala evropský fotbalový šampionát EURO 08, za který podle neoficiálních informací zaplatila až sto milionů korun. Podobná suma přitom nebyla na českém trhu do té doby obvyklá.

„Šroubování“ ceny za vysílací práva ale neprospělo zdejšímu trhu a bylo logické, že držitel práv požadoval podobně vysokou sumu i za další díl fotbalového Eura v roce 2012. Jediný způsob, jak lze vrátit cenu na přijatelnější úroveň, je o produkt se nezajímat. Podobný krok zvažovala i Česká televize, která avizovala, že za těchto podmínek další díl fotbalového Eura jednoduše nekoupí. Pak se ale předpokládá, že držitel práv cenu sníží, jelikož je potřebuje uplatnit na všech relevantních trzích včetně České republiky.

Nova sport chce jen exkluzivní produkty, moc jich nemá

Pokud se ale podíváme na samotnou Ligu mistrů, ta byla po mnoho let doménou České televize, a stejně i veřejnoprávních televizí v mnoha východoevropských zemích. V tom se naše podmínky liší od západní Evropy, kde je tento produkt doménou především soukromých placených televizí. V posledních letech ale došlo k omezení exkluzivity tohoto produktu. Vedle České televize získala vysílací práva i Nova sport, která měla k dispozici tzv. druhou volbu. ČT si tak ponechala prioritu ve výběru vysílaných utkání, ale zároveň musela respektovat přítomnost tohoto produktu u konkurence.

Probojuje se český klub znovu do hlavní fáze LM?

Právo první volby má ale klíčový význam v případě, kdy se do soutěže probojuje některý z českých klubů. V takovém případě může mít přítomnost Ligy mistrů na Primě Cool i strategický význam, jelikož významně zlepší celkový průměr a podíl na sledovanosti skupiny Prima Group. Konkurenční Nova tohoto efektu příliš nevyužila, jelikož zápasy umísťovala na placený program Nova sport, který není šířen terestricky. Navíc neměla právo první volby takže nemohla divákům nabídnout například atraktivní zápasy českého klubu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: