Podmaní si Nova na podzim své diváky? Nebo si najdou jiné způsoby, jak shlédnout vše?

Navzdory tomu, že není v ideální kondici, si televize Nova uchovává schopnost zaujmout nejenom diváky, ale i odbornou veřejnost. Letos přichází se záměrem podmanit si své diváky na pět až šest večerů v týdnu.

nova-spirala-651

Letošní podzim bude nabitý českými seriály

Za běžných okolností by tenhle záměr nestál za podrobnější zamyšlení. Nicméně, letošní podzim nebude tak úplně běžný, jelikož televizní konkurence hodlá rovněž nasadit zbraně podobného kalibru a v podobné frekvenci. Když si uvědomíme, že Nova svým divákům týdně nabídne dva díly Doktorů z Počátků, dva díly Ordinace, k tomu pět dílů Ulice, jeden premiérový díl Kriminálky Anděl a prověřené české filmy, je to hodně nepříjemná zpráva pro Primu i Českou televizi.

Ne tak proto, že by svou produkcí nemohly Nově konkurovat. Nepříjemné to je zejména proto, že denní čas není nafukovací a hlavní vysílací čas už vůbec. Pokud Nova obsadí pět večerů týdně notoricky úspěšnou vlastní produkcí, a k tomu Prima na podzim nabídne čtyři vlastní seriály, divák bude mít co dělat, aby mohl vše nerušeně shlédnout. A to jsme ještě nezmínili Českou televizi, nebo TV Barrandov.

Divák může shlédnout vše co mu je servírováno jedině tak, že si jednotlivé pořady nahraje, nebo zpětně přehraje ve videotéce. I tak ale bude muset všem seriálům věnovat minimálně o několik hodin týdně víc než doposud. A zde už se dostáváme k hranici únosnosti. Pokud televize primárně cílí na diváka v produktivním věku, je celkem zřejmé, že právě tenhle cílový divák nemá šanci vše shlédnout tak, aby časově zvládal i své další volnočasové aktivity a běžné povinnosti.

Nadcházející sezona ukáže, zda se televizím ještě vyplatí investovat do nových seriálů

V této situaci hrozí, že na část seriálové produkce už nebude mít časovou a možná ani mentální kapacitu. Nebylo by překvapivé, kdyby právě nadcházející sezona ukázala, že český divák je vztahovými českými seriály přesycen.

Generální ředitel Novy Christoph Mainusch se na tiskové konferenci zmínil o tom, že klíčovou konkurenční výhodou Novy jsou silné a zavedené značky. A právě to může v průběhu roku rozhodnout. Nova už nemusí získávat diváky pro Ordinaci, Ulici ani Počátky, má je díky svým značkám prakticky jisté. Zato Prima bude mít co dělat, aby u svých seriálů vybudovala stabilní diváckou základnu. Prozatím se jí to povedlo u seriálu Cesty domů, své publikum si v konkurenčně volnějším letním období hledají Svatby v Benátkách. Problém může nastat u titulů Všechny moje lásky a Vinaři, které má Prima uvést v průběhu podzimu. V konkurenci několika nováckých stálic bude mít každý stálý divák pro Primu cenu zlata.

Na druhou stranu, právě zde vidíme přínosy konkurence. Milovník nekonečných českých seriálů je určitě spokojen.

Autor článku:

Komentáře (1)

  1. vasekg

    Pokud Nova obsadí pět večerů týdně notoricky úspěšnou vlastní produkcí, a k tomu Prima na podzim nabídne čtyři vlastní seriály, divák bude mít co dělat, aby mohl vše nerušeně shlédnout.???????????

    Takový člověk není divák, ale debil. Ale máte vlastně recht. Kvalita seriálové produkce našich televizí je natolik zázračná, že ten, kdo jí žije, musí být silně zocelen a vydrží pak už všechno. (Magnuska, Babovřesky atp…) Co vydrží, on se tím ještě baví :)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .