Obliba příjmu televize na běžnou anténu překvapivě roste, využívá ji až 59% domácností

Zatímco v okolních zemích se podíl sledování televize na běžnou anténu snižuje, v České republice překvapivě roste. Anténu jako hlavní příjem televize využívá 48 procent domácností, jako doplněk až 59 procent domácností.

televize-rodina-sleduje-think-651

Televizní vysílání dostupné zdarma je motivací pro dvě třetiny domácností

Televizní vysílání dostupné zdarma a šířené terestricky, tedy z pozemních vysílačů, je v Česku stále atraktivnější. Jak ukázal průzkum Digimonitor pro České Radiokomunikace, počet domácností, které přijímají výhradně terestrické vysílání, vzrostl meziročně o 5 %.

Mnohem zajímavější hodnoty uvádí průzkum při srovnání terestrické platformy jako hlavního příjmu. Terestrický příjem na běžnou anténu využívá až 48 procent domácností pro svůj hlavní televizní přijímač. Jde tedy o domácnosti, které nevykazují ochotu platit poplatky kabelovým nebo satelitním operátorům. A rovněž může jít o domácnosti, které odmítají platit tzv. „servisní poplatek“ u satelitního příjmu.

Další významný údaj tvoří celkový počet domácností, které využívají terestrický příjem pro druhý nebo každý další přijímač. Zde tato hodnota dosahuje 59 procent. Průzkum potvrdil, že pozice terestrického televizního vysílání je v Česku stále neotřesitelná.

Polovina domácností vlastní nové televizní přijímače

Domácnosti mají velmi dobrou vybavenost televizními přijímači. Průměr ukazuje, že polovina (54 %) disponuje dvěma až třemi přijímači v domácnosti, jejichž stáří je ve dvou třetinách do pěti let. Pouze 8 % televizorů je starších 10 let. V následujících třech letech si nový televizor plánuje koupit 55 % domácností a do roku 2021 celých 93 %.

Lidé jako nejčastější motiv pro koupi nové televize uvádějí především skutečnost, že současný televizor dosluhuje (68 %) a nový model má lepší obraz i zvuk a navíc ho lze připojit k internetu. Necelou pětinu respondentů motivují i slevové akce. Češi do nové televize neinvestují více než 20 000 Kč. Velmi zajímavým paradoxem je, že necelá třetina domácností bude hledat ke koupi model se 4K obrazem, avšak 41 % dotázaných vůbec neví, co tento pojem znamená.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: