Nová fasáda Událostí je hezká, ale „živé“ studio by působilo seriózněji

Nová grafika hlavní zpravodajské relace Události včetně přebarveného virtuálního studia vypadá pěkně. Události však víc než zpravodajskou relaci i nadále připomínají spotřebitelský magazín, kde vítězí forma nad obsahem. Česká televize předvádí šikovnost svých grafiků, nicméně by mohla upustit od snahy konkurovat za každou cenu Televizním novinám Novy.

Marcela Augustová v novém virtuálním studiu Událostí, foto: Česká televize

Marcela Augustová v novém virtuálním studiu Událostí, foto: Česká televize

Forma zpracování nemusí být jen ve stylu bulváru

Právě u Novy je logické, že forma zpracování její relace má být zábavná a graficky poutavá ve stylu bulváru. Česká televize je však médium veřejné služby a jako taková by mohla usilovat o výraznější alternativu vůči Nově, nejen o její napodobování. A to vůbec nemluvím o tom, že na Nově mají živé studio, i když místy působí jako by bylo „z virtuálu“.

K čemu je například to, když moderátor posouvá grafické „slajdy“ na tabletu, když totéž lze udělat neviditelným gestem z režie? Je zapotřebí ukazovat divákovi zbytečné pohyby, jen aby měl pocit, že sám moderátor celé vysílání režíruje?

Živý newsroom by Událostem slušel víc

Chápu snahu České televize o co nejvyšší sledovanost své hlavní zpravodajské relace, nicméně právě u televize veřejné služby obvykle platí, že méně je někdy více – a kritérium sledovanosti nemusí být vždy rozhodující.

Kdyby se ČT chtěla v Událostech vrátit ke standardnímu serióznímu pojetí zpráv ze živého newsroomu, byl by to určitě krok správným směrem. Zatím však dává najevo, že formu zpracování výrazně povýšila nad obsah. Nová nablýskaná grafika ať je toho důkazem.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .