Nova chce v hlavním čase vysílat méně reklamy, aby diváci nepřepínali

nova_spiralaTelevize Nova přichází s novinkami v oblasti vysílání reklamy. V nejsledovanějším čase od 19:30 do 21:30 ubude reklamy, sledování programu by tak mělo být pro diváka komfortnější. Reklamní klienti dostanou exkluzivnější prostor, cena za jeden spot v tomto pásmu tak bude o 20 procent vyšší.

Diváci přepínají, Nova to chce řešit

Další detaily reklamní politiky pro příští rok nastínil obchodní ředitel Novy Jan Vlček v rozhovoru pro web Mediaguru.cz. Hlavní vysílací čas na Nově i nadále začíná v 18:30 a končí v jedenáct večer. Super prime time tak bude jen v pásmu dvou hodin, které zahrnují hlavní zpravodajskou relaci Televizní noviny a hlavní večerní program. Cena tohoto prémiového bloku bude násobena koeficientem 1,2.

Super prime time se ale týká pouze hlavního kanálu Novy. Management hodlá více vytěžit i tzv. off-prime, což je denní vysílací čas mimo prime time. Zde chce Nova posílit produkci zvýšit hrubou sledovanost, tzv. GRP body, z nichž se odvíjí celková cena za jeden odvysílaný spot. „Nejen v letošním roce, ale v tom minulém se nám poptávka mimo hlavní vysílací čas zvyšovala. Vnímáme tam tedy potenciál prodat více,“ říká Vlček v rozhovoru pro Mediaguru.cz.

Přinese vyšší cena opravdu méně reklamy?

Sledování hlavního programu Novy by tak mohlo být od ledna komfortnější. „Vnímáme současně pocit našich diváků, a také reklamních zadavatelů, že reklamy v televizi je někdy příliš, takže jsme hledali cesty jak tuto skutečnosti zohlednit v rámci obchodování v roce 2013,“ dodává obchodní ředitel skupiny Nova.

Otázkou je, zda opravdu citelně ubude reklamních spotů v hlavním vysílacím čase. Večerní čas počínaje hlavním zpravodajstvím a původním seriálem je z hlediska sledovanosti nejatraktivnějším produktem pro zadavatele reklamy. Z toho vyplývá i nejvyšší jednotková cena za spot. Pokud se Nova rozhodne zvýšit cenu tohoto bloku o 20 procent, nemusí to nutně znamenat, že reklamních spotů bude míň. Jan Vlček sice naznačil, že televize hodlá omezit reklamní prostor v tomto pásmu. Pokud ale bude poptávka výrazně převyšovat nabídku, Nova bude muset umožnit klientům, aby své spoty mohli umístit i do tohoto pásma.

tv-rezie-ilustTelevizní režie – ilustrační foto

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: ,