Může na českém trhu uspět další celoplošná televize Pětka?

petka-tv-logoPražská regionální televize Metropol se měla v nejbližších týdnech transformovat v celoplošnou stanici s názvem Pětka, která měla být centrálním programem pro regionální televize, podobně jako kdysi TV Prima. Nyní se ukazuje, že půjde o úplně novou celoplošnou stanici bez regionů, která bude koexistovat vedle pražské TV Metropol.

Vzniká nová televizní skupina?

Takové jsou alespoň plány managementu TV Metropol. Tuto televizi vlastní vlivný podnikatel a spolumajitel Mostecké uhelné Luboš Měkota. Jak se ukazuje, na televizním trhu má značné ambice. S televizí Pětka hodlá do tří let přilákat tolik diváků, kolik dnes v průměru oslovuje jediná z nových samostatně fungujících plnoformátových stanic TV Barrandov. Ta patří jinému podnikateli – Tomáši Chrenkovi. Jenomže za úspěch se platí.

Televize Barrandov je sice u diváků poměrně oblíbená a dosahuje až pětiprocentního podílu na trhu, nicméně vlastníka této stanice to vyšlo na přibližně miliardu korun, kterou musel do provozu televize investovat. V tomto případě jde o běh na extrémně dlouhou trať a tak vůbec není jisté, zda se pan Chrenek a skupina jim ovládaných společností vůbec udrží v televizním byznysu. Pravděpodobnější je prodej televize do rukou větší mediální skupiny nebo přistoupení strategického investora.

Důraz na českou zábavu. Podaří se předstihnout Barrandov?

Vraťme se ale k televizi Pětka. Ta hodlá české diváky zaujmout především českou zábavou. Podobný tah pomohl v devadesátých letech i Nově, ta ale těžila především z vynikajícího pokrytí a kromě české zábavy a soutěží nabízela i množství do té doby nedostupné americké produkce. A nezapomínejme, že v té době nebyl k dispozici internet a seriály a filmy nebyly dostupné na jeden klik. Pokud tedy bude chtít televize Pětka uspět, může zacílit pouze na mírně staršího diváka hledajícího právě českou zábavu. Podobnou cílovku ale oslovuje i televize Barrandov, jež úspěšně brnká i na retro strunu průměrného českého diváka.

barrandov1-velkyTelevize Barrandov dostane novou konkurenci, která bude mít co do sledovanosti podobné cíle. Ilustrační screenshot – archiv RadioTV

Vznik samostatně fungující Pětky ze všeho nejvíc pomůže právě pražské televizi Metropol. Vzájemné synergie, společné využití prostor, studia a zázemí výrazně zlevní provoz metropolitní televize. Ta se bude moci soustředit na zpravodajství a publicistiku z Prahy, zatímco Pětka bude mít už celoplošný záběr.

Z centrální regionální televize bude nakonec samostatný celoplošný program

Paradoxem přitom je, že Pětka původně vůbec neměla být plnoformátovou celoplošnou televizí. Původně šlo o projekt, který by stavěl právě na základech TV Metropol, a poskytoval by centrální program partnerským regionálním televizím. Ty by v určitých časech připojovaly do programu, podobně jako se kdysi lokální studia připojovaly do vysílání celoplošné TV Prima. Zástupci projektu Pětka se ale s menšími televizemi nedohodli a Pětka tak bude fungovat skutečně jako další samostatný celoplošný program.

Testovací vysílání si budou moci diváci naladit od prvního října. Nasazení programu je pak otázkou několika nejbliších týdnů. Nový kanál bude vysílat terestricky a předpokládá se i jeho brzké zařazení do nabídek všech významných kabelových operátorů a satelitních platforem.

Autor článku:

Komentáře (1)

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .