Lifestylová kabelová stanice C8 skončila, Minimax vysílá 24 hodin

Placený výběrový kanál C8 ukončil své vysílání. Skupina AMC Networks v průběhu podzimu oznámila, že jej stahuje ze svého portfolia. Kanál C8 se dělil o svou programovou pozici s dětskou stanicí Minimax. Ta nově vysílá 24 hodin denně.

Zdroj: fotobanka Shutterstock.com

Zdroj: fotobanka Shutterstock.com

Kanál C8 vznikl ještě před předtím než celá skupina přešla pod AMC Networks

Program C8 byl projektem bývalého vlastníka portfolia stanic, kdy skupina stanic působila pod značkou Chellomedia. Tento program měl kombinovat ten nejlepší obsah ze všech placených programů Chellomedie. S tím souvisel i jeho název C8, tedy Chellomedia 8. Nový vlastník programového portfolia, americká skupina AMC Networks, nicméně s podobnou výběrovou stanicí už nepočítá. Chce se zaměřit na rozvoj vysílání dětské stanice Animax, což v překladu do běžné řeči znamená, že prodlouží vysílání pro dětské diváky na celých 24 hodin denně.

Kanál C8 si za rok a půl své existence nezískal výraznou oblibu diváků. Důvodem mohlo být to, že stanice ve skutečnosti nepřinášela to nejlepší z obsahu, jak původně slibovala. Program kanálu C8 působil víceméně jako nutná výplň, a skupina jej na svých dalších stanicích příliš nepromovala. I z tohoto důvodu řada diváků vůbec netušila, jaký typ obsahu může pod touto značkou hledat.

Nejlepší obsah se na C8 nedostal, zůstával na původních programech

Přitom kanál C8 by mohl mít svůj potenciál, kdyby fungoval jako výběrová reprízová stanice. Skupina AMC si ale svůj nejlepší obsah nechávala pro své další kanály, což je pochopitelné. V oficiálním vyjádření pro média se hovoří pouze o pozastavení vysílání, a nikoliv o definitivním stažení kanálu C8 z obrazovek. Teoreticky je tedy možné, že se značka C8 jednou na trh vrátí. Z dnešního pohledu je to však málo pravděpodobné.

Konec značky C8 pomůže zejména dětskému kanálu Minimax, aby držel krok s konkurencí. V posledních letech totiž končí trend, kdy se dětské stanice dělily o své programové pozice s filmovými nebo seriálovými kanály. Nyní už většina dětských programů vysílá 24 hodin denně.

K rozšíření vysílání dětského programu na 24 hodin letos přistoupila i skupina Turner Broadcasting. Její Cartoon Network se původně dělil o programovou pozici s filmovým kanálem TCM. Nyní už TCM na středoevropském trhu nevysílá, zatímco Cartoon Network působí celodenně.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .