FreeSAT bude free, ale za peníze

freesat-upc-direct-logoGLOSA – Pokus společnosti UPC Direct rozčeřit vody českého a slovenského satelitního trhu novou službou freeSAT je sympatický a zajímavý. Když se ale na její nabídku podíváme pozorněji, zjistíme, že klienti konkurenčních platforem nebudou mít příliš důvodů na svých zvycích cokoliv měnit.

Argumenty ve prospěch freeSAT

Pokusili jsme se na službě freeSAT by UPC Direct najít různá pozitiva i negativa. Vycházeli jsme z dosud zveřejněných informací. Jaká jsou tedy ta pozitiva?

+ UPC Direct nabízí flexibilnější zákaznickou podporu ve srovnání s Digi TV. Programové balíčky můžete libovolně měnit několikrát do roka. Podobnou podporu ale už několik let nabízejí i platformy CS Link a Skylink. Ze strany UPC tedy nejde o žádnou přidanou hodnotu, nýbrž o srovnání tempa s konkurencí.

+ UPC nabízí možnost pronájmu standardního přijímače i HD přijímače za sympatických 149 korun měsíčně i s nabídkou několika programů ve vysokém rozlišení. Je ale pouze otázkou času, kdy konkurenční platformy přijdou s podobným protitahem. Zdá se, že bez dotovaných přijímačů se dnes žádná platforma už neobejde.

+ FreeSAT od UPC nabízí nižší uváděcí cenu za výrazně vyšší počet programů. Zatímco placené balíčky u CS Linku nebo Skylinku se srovnatelným počtem programů začínají na hranici 250-300 korun měsíčně, u UPC může zákazník nějakou tu korunu ušetřit. Otázkou je na jak dlouho. Operátor totiž může svou zaváděcí cenu 199 korun měsíčně kdykoliv zvýšit.

A proč FreeSAT určitě nezpůsobí revoluci?

Teď se podívejme na negativa, nebo na body, kvůli kterým abonenti jiných platforem nemají důvod přecházet k freeSAT od UPC.

UPC nabízí základní české a slovenské neplacené programy za 500+500 korun jednorázově (za první rok) a následně si účtuje 500 korun za každý další rok. To je víc než zákazník zaplatí za neomezenou kartu od platforem Skylink nebo CS Link, která navíc nevyžaduje další „udržovací poplatek“.

– Kromě programu ESPN America nenabízí žádnou přidanou hodnotu ve srovnání se Skylink a CS Link. V nabídce freeSAT dokonce chybí i kanály společnosti Film Europe, která provozuje česko-slovenský filmový, dokumentární a hudební kanál, přičemž brzy spustí i program zaměřený na evropskou kinematografii.

– FreeSATu nepomůže ani fakt, že se přestěhoval z původní pozice 19,2 st. východně na západ. Na této pozici byla totiž řada atraktivních nekódovaných stanic z Německa, ke kterým už diváci UPC Direct nemají přístup. Zákazníci CS Linku, Skylinku ano.

– Posledním významným bodem je absence jakéhokoliv exkluzivního programu, kvůli kterému by museli diváci volit zrovna služby od UPC Direct. I přestože UPC Direct obsluhuje několik trhů, nemá vlastní exkluzivní kanál zaměřený na film ani na sport. Přitom konkurenční Digi TV nabízí sportovní program Digi sport s atraktivními zápasy anglické Premier League a na ostatních trzích provozuje i filmový kanál Digi Film.

Shrnutí

Kdyby freeSAT působila na původní pozici 19,2 východně, šlo by o nabídku, která se neodmítá. Z pozice 0,8-1,0 západně ale může jen stěží konkurovat možnostem platforem CS Link a Skylink případně T-Mobile televize. Pokud chce UPC Direct skutečně zlepšit svou pozici na českém a slovenském trhu, musí nabídnou víc než jen přebarvenou značku, lepší kvalitu obrazu nebo flexibilnější zákaznickou podporu. Zatím není jasné zda si to pánové z Nizozemska uvědomují…

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .