Prodej digitálních TV zařízení poprvé překonal prodej analogových přístrojů

Podle statistik zveřejněných včera ve Velké Británii, překonaly tamní prodeje digitálních televizních zařízení prodeje analogových zařízení. Podíl digitálních zařízení tvoří 51% prodejů veškerých TV přístrojů.

UK DIGITAL, britská zájmová organizace, jež se zabývá popularizací digitální televize a vede informační kampaň v rámci procesu přechodu na digitální vysílání, včera zveřejnila výsledky prodejů televizních zařízení ve Velké Británii. Podle nich prodej zařízení DIGI TV (TV přístroje s digitálním tunerem, set-top.boxy a digitální DVD přehrávače s harddiskem) poprvé v historii překonal prodej analogových TV zařízení (analogové televizory, analogové DVD přehrávače, videopřehrávače).


Zatímco digitálních zařízení bylo ve třetím čtvrtletí 2006 prodáno 1,390 mil. kusů, což představuje meziroční nárůst o 39%, analogových zařízení bylo prodáno 1,310 mil. kusů, tedy o 24% méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Prodej digitálních přístrojů tak představuje 51% z celkových prodejů TV zařízení.
„Jedná se o historický mezník v procesu přechodu na digitální vysílání. Lidé milují nové digitální kanály a služby digitální televize, stejně jako ploché televizory, na kterých si digitální televizi užívají“, říká ke zveřejněným datům Ford Ennals, výkonný ředitel UK DIGITAL. Lawrence Harrison, ředitel CEI dodává: „Uvedené statistiky jasně ukazují zájem lidí o digitální televizi. Jsme přesvědčeni, že tento trend bude dále akcelerovat“.


Uvedený výzkum, který pro DIGITAL UK zpracovala agentura GfK, rovněž ukazuje rostoucí podíl prodejů televizorů s plochou obrazovkou. Těch bylo prodáno 907 tis. kusů, což představuje meziroční nárůst o 83%, zatímco televizorů s vakuovou obrazovkou se prodalo o 40% méně než ve 3. čtvrtletí loňského roku.
Výsledky výzkumu byly zveřejněny ve stejný den jako výsledky společného výzkumu DIGITAL UK a OFCOM, britského regulačního úřadu. Podle tohoto výzkumu sedm Britů z deseti ví o přechodu na digitální vysílání.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .