Co přinese nová satelitní služba freeSAT od UPC Direct?

freesat-upc-direct-logoNizozemská společnost UPC Direct S.a.r.l. přináší na český a slovenský trh satelitní službu freeSAT, kterou chce konkurovat zavedeným značkám CS Link a Skylink. Nová služba divákům umožní sledování vybraných českých a slovenských programů bez měsíčního poplatku. Má ještě podobná služba na českém trhu šanci? V čem jsou výhody freeSAT by UPC oproti konkurenci?

UPC Direct nově pod značkou freeSAT by UPC Direct

Novou službu freeSAT by UPC Direct představili zástupci nizozemské společnosti na pondělní tiskové konferenci v Praze. Fakticky se jedná o rebranding stávající služby UPC Direct, která v silné konkurenci platforem CS Link, Skylink a Digi TV stagnuje. Dokud byla tato platforma dostupná na atraktivní pozici Astra 19,2 st. východně, byla zajímavá pro platící abonenty. Jakmile se ale nuceně přesunula na pozici 0,8-1 st. západně, přišli její diváci o řadu atraktivních nekódovaných programů především z Německa.

UPC Direct sice významně rozšířila programovou nabídku, doplnila chybějící české a slovenské kanály (například slovenskou veřejnoprávní Dvojku, již nevysílající Trojku, druhé kanály televizí Prima, Joj a Markíza nebo několik menších českých stanic), ale tím jen dohnala náskok svých nejvážnějších konkurentů – tedy platforem CS Link, Skylink nebo Digi TV. Její nabídka se ani zdaleka nemohla rovnat možnostem, které měla na pozici 19,2 st. východně, kde vysílala řada atraktivních stanic. I proto zřejmě nebyl přesun abonentů od jiných platforem tak výrazný jak by si vedení společnosti přálo.

freesat-upc-direct-1Vedení nizozemské společnosti UPC Direct S.a.r.l. představuje novinku freeSAT na českém a slovenském trhu. Ilustrační foto – UPC Direct.

Druhý pokus o zlepšení pozice na trhu

Teď přichází další pokus této platformy jak zlepšit své postavení na českém a zároveň i slovenském trhu. Zatímco v Čechách a na Moravě se UPC Direct dokázala prosadit poměrně uspokojivě a v silné konkurenci si udržovala nad sto tisíc abonentů, na Slovensku byly její počty výrazně nižší a dlouhodobě si tam tuto službu platilo jen 30 tisíc domácností. Divákům totiž chyběly některé základní slovenské programy. Operátor ale nehodlal vyčlenit větší kapacitu pro slovenský trh právě s ohledem na velmi nízký počet abonentů. Celá služba se tak na Slovensku dostala do slepé uličky a počty výrazně nestouply ani po rozšíření programové nabídky v letošním roce.

Nová satelitní služba freeSAT by UPC Direct tak má pomoci přilákat zejména ty abonenty, kteří mají zájem o širokou programovou nabídku za minimální poplatky. Podobně jako platformy CS Link a Skylink nabízí část programů téměř zdarma. Klient zaplatí pouze 500 korun za satelitní kartu a dalších 500 korun ročně jako manipulační poplatek. V této nabídce je 16 základních českých a slovenských stanic a zpravodajské kanály ze zahraničí. Balíček freeSAT light nabízí přes 80 různých programů za poměrně atraktivní cenu 199 korun měsíčně. Tato cena je ale pouze uváděcí a operátor ji může kdykoliv změnit.

Pronájem satelitního přijímače za rozumnou cenu

Výhodou freeSAT oproti konkurenci je možnost pronájmu satelitního přijímače už od 100 korun měsíčně, nebo HD přijímače od 149 korun měsíčně. Tím může UPC Direct přilákat část diváků, kteří si nepořídili konkurenční služby z důvodu absence dotovaného přijímače. Tím ale výčet výhod této platformy končí.

Platforma sice nabízí kvantitu různých televizních programů za atraktivní cenu. Kromě sportovního kanálu ESPN America ale nejde o žádný exkluzivní program, který by diváci jiných platforem neměli k dispozici. V nabídce chybí i kanály společnosti Film Europe – tedy kino CS, doku CS nebo muzika CS. I přestože UPC Direct obsluhuje několik trhů, nemá vlastní exkluzivní filmový ani sportovní kanál. Přitom přímo konkurenční Digi TV má oboje – českým a slovenským divákům nabízí sportovní program Digi sport s atraktivními zápasy anglické Premier League a na ostatních trzích provozuje i filmový kanál Digi Film.

freesat-upcdirect-2

Ceny předplacených karet se nemění

Pozitivem pro uživatele předplacených karet UPC Direct je fakt, že tyto zůstávají i nadále v platnosti a operátor je hodlá podporovat. Jejich ceny se ale nezměnily – šestiměsíční karta s názvem freeSAT 6 vyjde na 1990 Kč. Za kartu s roční platností freeSAT 12 zaplatíte 3590 Kč a roční karta s filmovými kanály HBO se prodává za 5990 Kč.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .