Agentura měřící televizní sledovanost Mediaresearch má nového vlastníka

Společnost Mediaresearch, která je realizátorem elektronického měření sledovanosti v Česku, většinově ovládne konkurenční výzkumní skupina Nielsen. Mediaresearch se přejmenuje na Nielsen Admosphere. Obě společnosti to oznámily prostřednictvím tiskových zpráv.

tv-ilustrace-651

Původní soupeři o měření televizní sledovanosti

Obě společnosti přitom ještě předloni spolu soupeřily v tendru Asociace televizních organizací na realizátora peopletrového měření. Mediaresearch tehdy získala smlouvu na další léta, společnost AC Nielsen byla vyřazena pro nesplnění podmínek tendru. S tímto výsledkem však nesouhlasila televize Nova, která posléze asociaci opustila a společně s agenturou Médea založila Sdružení pro měření sledovanosti. Na českém trhu následně hodlala zavést paralelní peoplemetry.

Plány vedení Novy ukončil zásah většinového majitele nadnárodní skupiny CME, která do vedení televize Nova a přímo do CME nasadila nové manažery. Současný ředitel Novy Christoph Mainusch následně činnost paralelního sdružení utlumil a Nova se vrátila k původnímu nastavení na trhu.

Značka Mediaresearch z trhu zmizí, objeví se Nielsen Admosphere

Společnosti ACNielsen a Mediaresearch tak budou nyní na českém trhu působit jako dvě sesterské firmy. ACNielsen Czech Republic se bude i nadále zabývat zejména retailovým monitoringem – co lidé kupují, a Mediaresearch bude i nadále měřit média, ovšem už pod novým názvem Nielsen Admosphere.

Do pětičlenného představenstva společnosti byli jmenováni Tereza Šimečková a Michal Jordan, kteří budou současně působit i jako výkonní ředitelé, dále Kyriakos Kyriakou, ředitel společnosti Nielsen pro Východní Evropu, a zároveň jednatel společnosti ACNielsen Czech Republic, a Alain Couttolenc a Vittorio Sala, lídři mediální části společnosti Nielsen pro Evropu.

Jsme velmi rádi, že dlouhá jednání vyústila do úspěšného konce pro obě strany. Tímto spojením se naší společnosti otvírají nové možnosti růstu a současně ho chápu jako ocenění práce celého týmu skupiny Mediaresearch,“ komentuje novou situaci Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva Mediaresearch.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .