TV Barrandov vydala prohlášení ke konci reklamy na ČT

tv-barrandov-perex2

Oficiální tiskové prohlášení k plánovanému konci reklamy na ČT1 a ČT24 dnes vydala TV Barrandov. Ta s návrhem změn nesouhlasí.

Televizi Barrandov se nelíbí zavedení tzv. „poplatku za vysílání reklamy„, po jeho schválení musí komerční televize odevzdat 2% ze svých celkových výnosů. Peníze poputují na Státní fond ČR pro podporu a rozvoj České kinematografi.„TV Barrandov považuje uvedený návrh za základ nerovného postavení zavedených a začínajících vysílatelů, protože „poplatek za vysílání reklamy“ vychází pouze ze sazby výnosů, bez ohledu na situaci začínajících vysílatelů jako je TV Barrrandov,“ sdělila Janka Vozárová, generální ředitelka TV Barrandov, prostřednitvím tiskové zprávy.

EXKLUZIVNĚ: Veřejnoprávní televize v Evropě – odkud berou peníze na financování?

Dále k celé záležitosti uvedla: „TV Barrandov, přestože začala vysílat teprve v lednu 2009, hradí stejné náklady na vysílací digitální síť jako zavedené a ziskové televize a nakupuje za obdobné licenční poplatky vysílací práva k programům jako stanice, které působí na českém trhu několikanásobně déle. Stanice je v počátečních letech vysílání plánovaně ztrátová, a tak jí každý obtížně vydělaný milion z prodeje reklamy bude chybět na pokrytí provozních výdajů.“ Generální ředitelka dále dodává, že nakonec dojde ke zhoršení postavení začínajících vysílatelů, jelikož zavedením tohoto poplatku jim „již tak omezených výnosů získaných reklamou odebere„.

DOPORUČUJEME: Hysterie okolo reklamy v ČT vrcholí, zůstane možná jen na ČT2 a ČT4

TV Barrandov si myslí, že zrušení reklamy na ČT povede k dalšímu posílení zavedených provozovatelů TV Nova a TV Prima. „Omezením obchodní konkurence způsobené odebráním klasické televizní reklamy z programu ČT 1 budou skupiny Nova a Prima (i s jejich novými programy) držet okolo 95% reklamního trhu a bez dostatečné významné alternativy pro inzerenty mohou diktovat podmínky inzerentům a tím účinně blokovat další obchodní rozvoj konkurence,“ argumentuje stanice. „TV Barrandov navrhuje, aby nerovné postavení začínajících a zavedených vysílatelů bylo zohledněno v návrhu zákona tak, že od „poplatku z reklamy“ by byly po určitou dobu, počítanou od zahájení vysílání, osvobozeni začínající vysílatelé celoplošných programů i jiných programů bez podmíněného přístupu,“ navrhuje první plnoformátová digitální televize u nás.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .