Peoplemetry se chystají i pro malé televize

maletelevize_miniAKTUALIZOVÁNO V 15:15 – Od října se do výzkumu sledovanosti zapojí minimálně sedm malých stanic.

Důvodem stanic k přístupu do měření sledovanosti je lepší možnost prodávat standardním způsobem reklamní čas. Minimálně sedm satelitních a kabelových stanic vstoupí do peoplemetrového měření počínaje 1.říjnem letošního roku. Konkrétně se jedná o televizní programy AXN, Film Plus, Jetix, Minimax, TV Paprika, Spektrum a Sport 1. Informaci potvrdil Lidovým novinám výkonný ředitel mediálního zastupitelství AT Media Štěpán Wolde, tyto a další tematické stanice zastupuje na reklamním trhu. Podle jeho slov se podařilo najít shodu a Asociací televizních organizací, stanoven je již jasný harmonogram vstupu stanic do výzkumu. Stanic by ale nakonec mohlo být ještě víc.

Inzerenti tak dostanou jasné informace o počtu diváků, kteří televizi sledují. „V jiných zemích, kde tyto kanály vysílají, prodávají svůj reklamní čas většinou standardně, včetně Maďarska nebo Polska. U nás to tak zatím nefungovalo, ale jak rostou možnosti sledování těchto stanic a klesá jednotková cena za výzkum, je to stále reálnější,“ konstatuje pro Lidové noviny Wolde.

Tyto informace potvrdila také Lucie Pokorná, jednatelka Asociace televizních organizací, což je instituce, která u nás peoplemetrový výzkum zastřešuje. Přesto výše uvedené stanice nebudou první malé kanály zapojených do výzkumu, nedávno vstoupila TV Barrandov, výsledky měření získávají i digitální okruhy analogových vysilatelů (ČT24, ČT4, Nova Cinema, Prima Cool). Budoucnost vidí Wolde především v rlzných formách balíčkového prodeje reklamního času: „Na straně nabídky určitě takové projekty vznikají, zatím je ale otázka, nakolik vyvolávají zájem klientů.“


AKTUALIZACE:

Pro některé je možná překvapivé, že mezi sedmi výše zmiňovanými stanicemi nejsou zmíněny Óčko a Z1. Požádali jsme tedy obě televize o vyjádření k otázce, zda je pro ně vstup do měření sledovanosti aktuální. Zde jsou reakce, za které srdečně děkujeme:

Televize Óčko o své účasti v TV metrovém projektu měření sledovanosti jedná už řadu měsíců. V mezidobí odebírá od ATO pravidelné specializované analýzy, od května dokonce v rozšířené podobě. Detailní údaje z TV metrů využívá pro jejich neveřejnou povahu interně, pro mediální plánování jsou k dispozici data z Media projektu, který představuje respektovaný zdroj měření sledovanosti,“ řekla serveru RadioTV programová ředitelka televize Óčko Silvie Pecková.

To zpravodajská televize Z1 v nejbližší době o vstupu do měření neuvažuje: „Televize Z1 zatím odebírá peoplemetrová data od ATO/Mediaresearch jednorázově za vybraná období. Začlenění do pravidelného TV metrového výzkumu není pro nás v tuto chvíli aktuální. O pravidelním odběru dat budeme v budoucnu teprve diskutovat.“ sdělila tisková mluvčí Z1Ivana Dubášová.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .