Omezení reklamy v ČT prošlo Sněmovnou

kavky2Sněmovna schválila novelu o omezení reklamy v České televizi, ta nově zůstane výhradně na ČT2 a ČT4. Podobu zákona již schválil senát.

Od příštího roku má na ČT1 a ČT24 skončit reklama, z České televize pak zcela zmizí teleshopping a inzerce z internetových stránek. Ze 177 přítomných poslanců pro novelu hlasovalo 137, proti bylo 24. „Pro Českou televizi je to zhruba výpadek z teleshoppingu kolem 100 milionů korun, u sponzoringu zhruba 80 milionů korun,“ uvedl v minulosti obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.

K TÉMATU: Senát posvětil reklamu na ČT2 a ČT4

Právě na návrh senátorů bude ČT do června roku 2012 z výnosů z reklamy přispívat na přechod k digitálnímu TV vysílání. ČT si také bude moci z výnosů z reklamy odečíst náklady na jejich správu. Z novely nakonec byla v senátu odstraněna pasáž o zrušení výběru koncesionářských poplatků z přijímačů upravených pro jiné účely než pro příjem televizního a rozhlasového vysílání. ČT argumentovala s tím, že mohlo dojít k výpadku až 500 milionů korun.

Autor článku:

Komentáře (2)

    1. Martin Petera Autor příspěvku

      TV Nova využívá taktiku, která je podobná slovenským komerčním televizím. Mezi pořady sice není reklama, ale nasadí ji tak 5-10 minut po začátku. JOJka či Markíza, když nasazují nějakou novinku, nebo chtějí konkurenci trochu „zatopit“, tak pořad nepřeruší reklamu… a divák samozřejmě pořad bez reklamy ocení. Na druhou stranu dělat to častěji nejde, postup rozhodně není dlouhodobě rentabilní. :) U stálic je to snadné, tam diváci většinou vydrží i s reklamou…

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .