Eurokampaň dnes začíná

europarlamentDostane se do vysílání veřejnoprávních médií, úvod patří Zeleným, vše zakončí Strana důstojného života (SDŽ).

Kromě různých debat (ať již Otázky Václava Moravce, tak Události, komentáře a v neposlední řadě profilové rozhovory na ČT24) se ke slovu tradičně dostávají i volební spoty stran či uskupení kandidujících do Evropského parlamentu. Úvodní slovo dostane ve středu 20.května v 13.30 hnutí Zelení, SDŽ bude poslední stranou, jejíž spot se ve vysílání objeví, konkrétní datum – úterý 2.června. Strany byly určeny na základě náhodně vylosovaného pořadí. V ČT a ČRo dostanou politici až 14 hodin vysílacího času. Ve vysílání ČT diváci uvidí 52 příspěvků v prvním bloku, některé uvidí i vícekrát.

Radiožurnál vyhradil spotům čas denně od 18:45 do 19:00 a také v čase 21:45 až 20:00, dále se spoty dostanou i na vlny Českého rozhlasu 2 – Praha, denně od 17:29 do 18:00. Vysílání spotů je ovšem naplánováno v jiném pořadí, vše zahájí Strana soukromníků ČR na stanici Praha, poslední příspěvek se odvysílá na Radiožurnál 30 sekund před 22.hodinou. Vyhrazený čas mohou využít k představení programu a kandidátů. Tato část kampaně ale podle mnohých odborníků moc bonusových hlasů nepřinese, na veřejné mínění valný dopad. Některé strany už tradičně využívají i jiné nástroje pro komunikaci s voliči, YouTube.com využívají již delší dobu, ODS, KDU-ČSL a Strana Zelených zaměřují pozornost také na komunitní portál Facebook. Levicové strany však potenciál internetu nevyužívají.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .