Dvořák potvrdil vlažný postoj Novy k digitalizaci

radiotv-archiv86Hostem včerejších Impulsů Václava Moravce byl generální ředitel TV Nova PETR DVOŘÁK. Ten v rozhovoru řekl, že není spokojen s informační kampaní v Praze, respektive, že podle něj žádná neexistuje. „Já osobně si myslím, že to, co dnes vlastně probíhá, tak se vůbec nedá nazvat jakoukoli informační kampaní a že ta informační kampaň musí začít a ne, že musí posílit,“ reagoval Dvořák na slova ZDEŇKA DUSPIVY o informační kampani. Dvořák zmínil, že tříměsíční intenzivní informační kampaň, která podle něj neprobíhá, je jednou z podmínek akceptace TPP ze strany TV Nova.

Dvořák i dále pokračoval v kritice způsobu digitalizace v Česku: „Je tam řada dalších věcí, na které jsme se snažili upozorňovat už v průběhu přípravy toho zákona, myslíme si, že by se nemělo stát, že díky tomu, že stát po občanovi něco chce, takže si ho vezme jako rukojmí a donutí ho silou k nějaké změně. Mělo by to být spíš tak, že diváci by měli být předem upozorněni a měli by, měl by stát dokonce nějakým způsobem těm slabším sociálním skupinám pomoci v tom přechodu. Co je docela zajímavé, a to je věc, kterou jsem si přečetl těsně před tím, než americký prezident Obama složil svůj slib, takže jedna z věcí, kterou se začal zabývat hned poté, co nastoupil do úřadu, bylo vypnutí analogového vysílání v Americe, kde se mělo vypínat v polovině února a kde díky jeho vlivu a díky jeho názoru, došlo k tomu, že se to vypínání posunuje až na polovinu roku a je to proto, že 5,7 procent obyvatelstva Ameriky není na to vypínání připraveno. (Obamův plán posunutí vypnutí analogu nakonec neprošel, a USA analog vypne v únoru. pozn. red.) Já si myslím, že 5,7 procent obyvatelstva je dostatečně velké číslo, které by mělo zajímat i naši vládu a i naše vláda by se měla ptát, kolik procenta obyvatelstva na to vypínání je nebo není připraveno.“

Dvořák dále uvedl, že Nova investuje vysílacím časem do informační kampaně o digitalizaci desítky miliónů korun. Zmínil také, že kvůli finanční krizi není zatím jisté, kdy CME spustí českou mutaci MTV. Do konce března by se mělo rozhodnout, zda se tak stane v polovině tohoto roku, jak bylo avizováno, nebo bude start nového hudebního kanálu odložen na příští rok.

Přepis celého rozhovoru si můžete přečíst na stránkách Rádia Impuls.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .