MediaProjekt II.+III.Q 2011: Tituly o zahradě a hobby rostly nejvíce – o 10,8%

mediaprojekt_iiiii

PDF DOKUMENT UVNITŘ – Druhý čtvrtek v listopadu patřil kromě číslům RadioProjektu také aktuálním výsledkům čtenosti, které jsou měřeny v rámci MediaProjektu. Ten byl realizován společnostmi GfK Praha – Median. V období 1. 4. 2011 – 30. 9. 2011 bylo dotazováno 12 556 náhodně vybraných respondentů z celé České republiky. S podrobnými výsledky v jednotlivých segmentech vás nyní seznámíme.

Nejméně jeden deník si v posledních 14 dnech přečetlo 69 % populace, tj. téměř 6,2 mil. osob ve věku 12 – 79 let. Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je 88 % občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně téměř 7,9 mil. osob. Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 91 %, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je 68 %, čtenost časopisů na vydání je 79 % a sledovanost televize včera (daily reach) je 90 %,” píše v tiskové zprávě Unie vydavatelů.

MediaProjekt I.+II.Q’11: Nedělní Blesk předstihnul poprvé Rytmus života

Mezi časopisy vzrostla proti předchozím výsledkům nejvíce čtenost časopisů o zahradě a hobby o 10,8 %. Další výrazný nárůst zaznamenala skupina časopisy o vaření (10,7 %). Nově je publikován titul Blesk – Vaše recepty, po prvním měření má 225 tisíc čtenářů.

PDF DOKUMENT: TABULKY ČTENOSTI PRŮZKUMU MEDIAPROJEKT

Podívejme se nyní na přehled čtenosti v uplynulém pololetí. V každém tematickém okruhu nabízíme srovnání posledních pěti vln MediaProjektu. První číslo udává čtenost, druhý údaj značí prodaný náklad (u bezplatných deníků se jedná o tištěný náklad, v případě suplementů je sledován vložený náklad). V textu se věnujeme zejména meziročním srovnáním. Všechna čísla udávají počet osob v tisících.

mediaprojekt_iiiii_banner

Deníky (celostátní, regionální, bezplatné)

Pozici nejčtenějšího deníku obhajuje Blesk, čte jej 1,404 milionu lidí a od minulého průzkumu si připisuje 25 tisíc nových čtenářů, meziročně ztrácí 22 tisíce. Naopak v porovnání se stejným obdobím loňského roku si nejvíce pohoršila Mladá fronta DNES, čte ji o 83 tisíce lidí méně, v kvartálním srovnání ztrácí 43 tisíce a pravidelně ji tak čte 791 tisíc čtenářů.

Z ARCHIVU: MediaProjekt prý chybně ukazuje čtenost

Regionální Deník čte v celorepublikovém součtu 830 tisíc čtenářů, jedná se o mezikvartální propad 60 tisíc čtenářů, meziročně pak dokonce 83 tisíce. Ze všech mutací je ta západočeská se 131 tisícem čtenářů, meziročně si připsala 31 tisíc dalších zájemců.

Bezplatný deník Metro si vybere 343 tisíc čtenářů, ekonomický deník E15 zaujal 54 tisíc. Týdeník Sedmička si meziročně polepšil o 28 tisíc, nicméně od minulého průzkumu přichází o 92 tisíc, aktuálně jej čte 419 tisíc.

Celostátní suplementy

Celkem 1,758 milionu čtenářů dává přednost příloze Blesk magazín TV, meziročně však přichází o 106 tisíc čtenářů. Druhý TV Magazín meziročně přilákal o 37 tisíc čtenářů více. Největší propad stíhá Magazín Dnes + TV, aktuálně jej čte 1,127 milionu lidí, v porovnání se stejným obdobím loňského roku ztrácí 165 tisíc čtenářů. Dařilo se naopak příloze Moje rodina, číslo 287 tisíc čtenářů značí mezikvartální nárůst o 26 tisíc, meziročně pak o 35 tisíc čtenářů.

Bydlení, bytová kultura, zahrada a hobby

Vzhledem k těsným výsledkům došlo k mírným přesunům v žebříčku čtenosti. Chatař & Chalupář je v oblibě 79 tisíc čtenářů, po minulém propadu následuje posílení o 21 tisíc, meziročně tratí 11 tisíc. Druhou pozici drží Dům a zahrada (78 / +1 / +11), následují Moderní byt (71 / +2 / +17) a Katka Náš útulný byt (65 / +15 / +7). Meziročně zhruba o třetinu narostla periodika Marianne Bydlení (51 / -2 / +18) a Svět kuchyní (39 / +4 / +13).

Zahrádkáře čte 305 tisíc (od minula +25, meziročně -3), dvojkou je Receptář (286 / +32 / +37), meziročně největší nárůst zaznamenává Blesk Hobby (196 / +22 / +53), propadla se Naše krásná zahrada (78 / 0 / -41).

radiotv_googleplus_01

Hudba, film, foto a informační technologie

Rock & Pop (57 / -8 / -5) a Spark (54 / -1 / -14) mírně kolísají. Naopak rostou FotoVideo (42 / +18 / -) a Digitální foto (42 / -3 / +11).

K TÉMATU: Měsíčník PC rady už nebude vycházet samostatně, sloučí se s Extra PC

Z počítačových titulů zaujal čtenáře Chip (101 / -2 / 0), meziročně posílil Počítač pro každého (85 / +2 / +37) a PC rady (65 / +7 / +27), ty se nicméně slučují s Extra PC (26 / -1 / -16).

Programové tituly

TV Max (471 / -52 / -24) si udržuje prvenství, nicméně se dostává pod magickou hranici půl milionu. Meziročně posiluje nejvíce TV Star (222 / -22 / +52), dařilo se též TV Revue (159 /-13 / +39) a TV Plus (144 / -5 / +39).

Časopisy pro děti a mládež

Bravo (195 / +10 / +2) je nadále nejpopulárnějším časopisem mezi nejmladšími čtenáři, dívčí mutace Bravo Girls! (170 / +28 / +16) předstihla předkvapivě ABC (149 / -11 / -6). Žebříček uzavírá 21. století Junior (101 / -1 / +9).

Segment zdraví a vaření

Blesk Zdraví (162 / +19 / +7) nejvíce posiloval mezi všemi tituly v daném segmentu. Druhé Zdraví (113 / +4 / -2) si udržuje odstup 50 tisíc.

Čtenáři nejraději vaří s titulem Svět ženy Pošli recept (440 / -24 / -1), Chvilka v kuchyni (157 / +33 / -) si i v druhém sledovaném zásahu udržuje velmi solidní postavení.

Tituly pro ženy

Ženy čtou nejvíce Blesk pro ženy (746 / +14 / +97), meziročně suverénně nejvíce posiluje o 97 tisíc. Druhá Chvilka pro tebe (668 / -8 / +28) meziročně nejvíce posílil. Velký skok směrem vzhůru sledujeme u titulu Svět ženy (535 / +47 / +64), Claudia (264 / +16 / +43), Napsáno životem (207 / +20 / +34), Čas na lásku (86 / +7 / +27) a Paní domu (81 / +6 / +23), čtenářky ocenily též Štěstí a nesnáze (78 / +12 / +15).

radiotv_face_n03

Životní styl pro muže a ženy

Maxim (164 / -32 / +5) i přes pokles od minulého průzkumu vévodí tabulce čtenosti. Meziročně nejvíce klesal ForMen (84 / -3 / -30).

Ženy, které rády sledují životní styl, neurčily jednoznačně, který titul je nejoblíbenější, nicméně z meziročního srovnání vychází jako největší propad titul Glanc (179 / -39 / -70). Prvních pět míst je poměrně vyrovnaných, konkrétně se jendá o Cosmopolitan (188 / +15 / -3), Glanc, Elle (177 / +3 / +2), Joy (175 / -3 / +11) a Marianne (168 / +16 / +6).

Ekonomické a zpravodajské tituly

Ekonom (90 / -3 / -12), Eurozpravodaj (88 / +17 / -1), Euro (75 / -2 / -17), Nový profit (27 / -4 / -14) mezirně mírně ztrácí.

Do zpravodajských časopisů se nově začlenil titul Reflex (306 /+8 / +13), následují Týden (173 / -18 / -17) a Respekt (109 / -3 / +13).

Motoristické a sportovní tituly

Svět motorů (165 / -31 / -10) kvůli mezikvártálnímu oslabení skončil druhý, těsně před ním je Auto Tip (167 / -9 / +16).

Sportovním titulům vévodí Nedělní Sport (248 / +4 / -9), druhý je Český rybář (178 / -9 / -16). Nejvíce posiluje Cykloturistika (107 / +25 / +18).

Společenské tituly

Rytmus života (845 / +40 / +25) se vrací na post nejčtenějšího společenského titulu, druhým je Nedělní Blesk (790 / -26 / +58), následuje Pestrý svět (512 / +22 / +79), ten posílil v meziročním srovnání nejvíce. Naopak výraznější pád zaznamenáváme u Týdeníku Květy (353 / -36 / -77).

21. století (333 / +8 / -14) má vyrovnané výsledky, stejně jako Panorama 21. století (110 / +3 / -), následuje Epocha (279 / +9 / -6), History Revue (210 / -24 / +54).  Čtrnáctideník Svět, který letos v listopadu prošel změnou názvu na 100+1 má rovněž stabilní zásah čtenářů (46 / -13 / +8).

Cestování, věda a technika

National Geographic (140 / -1 / -24) se drží výsledků obvyklých v uplynulých třech vlnách, nicméně v meziročním srovnání klesnul. Cestopisy (140 / +27 / +48) jsou nejvíce posilujícím periodikem v tomto segmentu. Tajemství české minulosti (125 / +4 / -), Živá historie (78 / +16 / +6) i Válka revue (49 / 0 / -) dokazují, že historické tituly jsou u čtenářů stále oblíbené. Stabilní zásah sledujeme též u Přírody (49 / +4 / +3).

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: